Studije novinarstva
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Iako je svest o ljudskom pravu na slobodno širenje i primanje informacija sada
već doboko i čvrsto utemeljena u svaki iole smislen demokratski projekt, malo je
onih istovremeno svesnih da u isti korpus ljudskih prava spada i pravo svakog
čitaoca, slušaoca i gledaoca da dobije odgovor na jednostavno pitanje: ko se to
javnosti obraća preko novina, radija i televizije? Jer, samo mediji čija je vlasnička
struktura potpuno prozračna i javnosti znana, i mediji čiji se novinari pridržavaju unapred obznanjenih i opštepoznatih profesionalnih novinarskih i drugih
medijskih standarda, usklađenih sa opšteprihvaćenim demokratskim standardima, mogu da uživaju kredibilitet i poverenje onih kojima se obraćaju i doprinesu
stvaranju javnosti koja racionalno poima svoju svakodnevicu i racionalno odlučuje o svojoj budućnosti.
Nažalost, kvalitet medija i novinarstva u Srbiji, i nivo profesionalizma u
njima su danas na nivou kojim niko ne može biti zadovoljan.
Stoga i pitanja – ko su naši novinari..., šta oni znaju o svojoj profesiji, ili o problematici o kojoj informišu javnost, kako su i gde obrazovani za profesiju kojom se
bave – u ovom trenutku mogu da imaju višestruki smisao. Jednako kao i pitanja: ko
se danas opredeljuje za novinarsku profesiju, kako se na našim univerzitetima obrazuju budući novinari, šta se uči na fakultetima na kojima se studira novinarstvo, ko
su profesori na tim fakultetima, po kakvim se programima tamo studira...
Knjiga Studije novinarstva prikazuje i analizira rezultate prvog detaljnog
istraživanja te vrste u Srbiji, čiji su autori tražili odgovore na ta i mnoga slična
pitanja u vezi sa studijama novinarstva na fakultetima i univerzitetima u Srbiji.
Državnim i privatnim. Na kojima ovog trenutka studira veliki broj mladih ljudi,
uprkos činjenicama (znanim iz nekih drugih istraživanja) da je novinarska profesija sve više potcenjena u našem društvu i da su i sami novinari veoma nezadovoljni stanjem u svojoj profesiji.
Кључне речи:
novinarstvo / srbija / studije novinarstva / nastavni programi / studenti / osnovne studije / doktorske studije / nastavni kadar / diplomske studijeИзвор:
2007Издавач:
- Centar za profesionalizaciju medija
- Institut društvenih nauka
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - BOOK AU - Matić, Jovanka AU - Ignjatović, Suzana AU - Pavlović, Zoran AU - Pantić, Dragomir AU - Milošević, Mirjana PY - 2007 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5267 AB - Iako je svest o ljudskom pravu na slobodno širenje i primanje informacija sada već doboko i čvrsto utemeljena u svaki iole smislen demokratski projekt, malo je onih istovremeno svesnih da u isti korpus ljudskih prava spada i pravo svakog čitaoca, slušaoca i gledaoca da dobije odgovor na jednostavno pitanje: ko se to javnosti obraća preko novina, radija i televizije? Jer, samo mediji čija je vlasnička struktura potpuno prozračna i javnosti znana, i mediji čiji se novinari pridržavaju unapred obznanjenih i opštepoznatih profesionalnih novinarskih i drugih medijskih standarda, usklađenih sa opšteprihvaćenim demokratskim standardima, mogu da uživaju kredibilitet i poverenje onih kojima se obraćaju i doprinesu stvaranju javnosti koja racionalno poima svoju svakodnevicu i racionalno odlučuje o svojoj budućnosti. Nažalost, kvalitet medija i novinarstva u Srbiji, i nivo profesionalizma u njima su danas na nivou kojim niko ne može biti zadovoljan. Stoga i pitanja – ko su naši novinari, šta oni znaju o svojoj profesiji, ili o problematici o kojoj informišu javnost, kako su i gde obrazovani za profesiju kojom se bave – u ovom trenutku mogu da imaju višestruki smisao. Jednako kao i pitanja: ko se danas opredeljuje za novinarsku profesiju, kako se na našim univerzitetima obrazuju budući novinari, šta se uči na fakultetima na kojima se studira novinarstvo, ko su profesori na tim fakultetima, po kakvim se programima tamo studira... Knjiga Studije novinarstva prikazuje i analizira rezultate prvog detaljnog istraživanja te vrste u Srbiji, čiji su autori tražili odgovore na ta i mnoga slična pitanja u vezi sa studijama novinarstva na fakultetima i univerzitetima u Srbiji. Državnim i privatnim. Na kojima ovog trenutka studira veliki broj mladih ljudi, uprkos činjenicama (znanim iz nekih drugih istraživanja) da je novinarska profesija sve više potcenjena u našem društvu i da su i sami novinari veoma nezadovoljni stanjem u svojoj profesiji. PB - Centar za profesionalizaciju medija PB - Institut društvenih nauka T1 - Studije novinarstva UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5267 ER -
@book{ author = "Matić, Jovanka and Ignjatović, Suzana and Pavlović, Zoran and Pantić, Dragomir and Milošević, Mirjana", year = "2007", abstract = "Iako je svest o ljudskom pravu na slobodno širenje i primanje informacija sada već doboko i čvrsto utemeljena u svaki iole smislen demokratski projekt, malo je onih istovremeno svesnih da u isti korpus ljudskih prava spada i pravo svakog čitaoca, slušaoca i gledaoca da dobije odgovor na jednostavno pitanje: ko se to javnosti obraća preko novina, radija i televizije? Jer, samo mediji čija je vlasnička struktura potpuno prozračna i javnosti znana, i mediji čiji se novinari pridržavaju unapred obznanjenih i opštepoznatih profesionalnih novinarskih i drugih medijskih standarda, usklađenih sa opšteprihvaćenim demokratskim standardima, mogu da uživaju kredibilitet i poverenje onih kojima se obraćaju i doprinesu stvaranju javnosti koja racionalno poima svoju svakodnevicu i racionalno odlučuje o svojoj budućnosti. Nažalost, kvalitet medija i novinarstva u Srbiji, i nivo profesionalizma u njima su danas na nivou kojim niko ne može biti zadovoljan. Stoga i pitanja – ko su naši novinari, šta oni znaju o svojoj profesiji, ili o problematici o kojoj informišu javnost, kako su i gde obrazovani za profesiju kojom se bave – u ovom trenutku mogu da imaju višestruki smisao. Jednako kao i pitanja: ko se danas opredeljuje za novinarsku profesiju, kako se na našim univerzitetima obrazuju budući novinari, šta se uči na fakultetima na kojima se studira novinarstvo, ko su profesori na tim fakultetima, po kakvim se programima tamo studira... Knjiga Studije novinarstva prikazuje i analizira rezultate prvog detaljnog istraživanja te vrste u Srbiji, čiji su autori tražili odgovore na ta i mnoga slična pitanja u vezi sa studijama novinarstva na fakultetima i univerzitetima u Srbiji. Državnim i privatnim. Na kojima ovog trenutka studira veliki broj mladih ljudi, uprkos činjenicama (znanim iz nekih drugih istraživanja) da je novinarska profesija sve više potcenjena u našem društvu i da su i sami novinari veoma nezadovoljni stanjem u svojoj profesiji.", publisher = "Centar za profesionalizaciju medija, Institut društvenih nauka", title = "Studije novinarstva", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5267" }
Matić, J., Ignjatović, S., Pavlović, Z., Pantić, D.,& Milošević, M.. (2007). Studije novinarstva. Centar za profesionalizaciju medija.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5267
Matić J, Ignjatović S, Pavlović Z, Pantić D, Milošević M. Studije novinarstva. 2007;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5267 .
Matić, Jovanka, Ignjatović, Suzana, Pavlović, Zoran, Pantić, Dragomir, Milošević, Mirjana, "Studije novinarstva" (2007), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5267 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Uvod u istorijske studije kao univerzitetski predmet u Beogradu
Antić, Čedomir (Institut za savremenu istoriju, Beograd, Srbija, 2022) -
Uloga školskog pedagoga u primeni inkluzivnog obrazovanja - pogled studenata pedagogije / The role of school pedagogue in inclusive education: How students of education see it
Hebib, Emina; Spasenović, Vera (Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010) -
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
Stepanović Ilić, Ivana; Videnović, Marina; Lazarević, Ljiljana (Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)