Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu predstavljamo ciklus akcionog planiranja kao jedan od načina uvođenja i održavanja novina u nastavnu praksu. Ovaj proces zahteva od nastavnika refleksivno razmišljanje o sopstvenoj praksi, planiranje, izvođenje željenih promena i samovrednovanje. Akcioni plan i dnevnik beležaka, kao refleksivne alatke, mogu pomoći u tom poduhvatu. Detaljno su opisani načini primene ovih obrazaca tokom realizacije programa stručnog usavršavanja o kvalitetnoj nastavi. Nastavnici su tokom obuke imali zadatak da: (1) razmišljaju o svojoj praksi; (2) dođu do uvida u to koje aspekte njihove prakse je potrebno unaprediti imajući u vidu nova saznanja stečena na seminaru, (3) isplaniraju konkretne aktivnosti koje mogu primeniti u nastavi, (4) realizuju planirane aktivnosti na časovima i (5) vode dnevnik beležaka o celokupnom procesu akcionog planiranja. Napravljen je osvrt na ključne teškoće sa kojima su se nastavnici suočavali tokom izrade i primene akcionih planova i dnevnika beležaka. U završnom delu ...rada istaknuta je potreba za daljim menjanjem ponuđenih refleksivnih alatki, kako bi se u što većoj meri pomoglo nastavnicima u procesu akcionog planiranja i unapređivanja nastavne prakse.
Кључне речи:
unapređivanje nastavne prakse / akciono planiranje / refleksivni pristup / program stručnog usavršavanja / akcioni plan / dnevnik beležakaИзвор:
Istraživanja u školi, 2018, 63-79Издавач:
- Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CHAP AU - Vujačić, Milja AU - Đerić, Ivana AU - Milin, Vladeta PY - 2018 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5373 AB - U radu predstavljamo ciklus akcionog planiranja kao jedan od načina uvođenja i održavanja novina u nastavnu praksu. Ovaj proces zahteva od nastavnika refleksivno razmišljanje o sopstvenoj praksi, planiranje, izvođenje željenih promena i samovrednovanje. Akcioni plan i dnevnik beležaka, kao refleksivne alatke, mogu pomoći u tom poduhvatu. Detaljno su opisani načini primene ovih obrazaca tokom realizacije programa stručnog usavršavanja o kvalitetnoj nastavi. Nastavnici su tokom obuke imali zadatak da: (1) razmišljaju o svojoj praksi; (2) dođu do uvida u to koje aspekte njihove prakse je potrebno unaprediti imajući u vidu nova saznanja stečena na seminaru, (3) isplaniraju konkretne aktivnosti koje mogu primeniti u nastavi, (4) realizuju planirane aktivnosti na časovima i (5) vode dnevnik beležaka o celokupnom procesu akcionog planiranja. Napravljen je osvrt na ključne teškoće sa kojima su se nastavnici suočavali tokom izrade i primene akcionih planova i dnevnika beležaka. U završnom delu rada istaknuta je potreba za daljim menjanjem ponuđenih refleksivnih alatki, kako bi se u što većoj meri pomoglo nastavnicima u procesu akcionog planiranja i unapređivanja nastavne prakse. PB - Institut za pedagoška istraživanja T2 - Istraživanja u školi T1 - Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova EP - 79 SP - 63 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5373 ER -
@inbook{ author = "Vujačić, Milja and Đerić, Ivana and Milin, Vladeta", year = "2018", abstract = "U radu predstavljamo ciklus akcionog planiranja kao jedan od načina uvođenja i održavanja novina u nastavnu praksu. Ovaj proces zahteva od nastavnika refleksivno razmišljanje o sopstvenoj praksi, planiranje, izvođenje željenih promena i samovrednovanje. Akcioni plan i dnevnik beležaka, kao refleksivne alatke, mogu pomoći u tom poduhvatu. Detaljno su opisani načini primene ovih obrazaca tokom realizacije programa stručnog usavršavanja o kvalitetnoj nastavi. Nastavnici su tokom obuke imali zadatak da: (1) razmišljaju o svojoj praksi; (2) dođu do uvida u to koje aspekte njihove prakse je potrebno unaprediti imajući u vidu nova saznanja stečena na seminaru, (3) isplaniraju konkretne aktivnosti koje mogu primeniti u nastavi, (4) realizuju planirane aktivnosti na časovima i (5) vode dnevnik beležaka o celokupnom procesu akcionog planiranja. Napravljen je osvrt na ključne teškoće sa kojima su se nastavnici suočavali tokom izrade i primene akcionih planova i dnevnika beležaka. U završnom delu rada istaknuta je potreba za daljim menjanjem ponuđenih refleksivnih alatki, kako bi se u što većoj meri pomoglo nastavnicima u procesu akcionog planiranja i unapređivanja nastavne prakse.", publisher = "Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Istraživanja u školi", booktitle = "Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova", pages = "79-63", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5373" }
Vujačić, M., Đerić, I.,& Milin, V.. (2018). Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova. in Istraživanja u školi Institut za pedagoška istraživanja., 63-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5373
Vujačić M, Đerić I, Milin V. Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova. in Istraživanja u školi. 2018;:63-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5373 .
Vujačić, Milja, Đerić, Ivana, Milin, Vladeta, "Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova" in Istraživanja u školi (2018):63-79, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5373 .