Приказ основних података о документу

Оријентализам, национализам и Балкан: слика црногорске жене

dc.contributorMakuljević, Nenad
dc.creatorĆirović, Irena
dc.date.accessioned2023-11-22T15:07:33Z
dc.date.available2023-11-22T15:07:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-6427-191-2
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5375
dc.description.abstractMontenegro was one of the Balkan regions that attracted foreign travel writers during the 19th century, as well as artists who created many visual images of Montenegrins. Within this production, images of Montenegrin women made a significant part, mainly represented in terms of idealized female beauty, traditionalism, and especially of combativeness, but also as victims of wartime events. Mostly inspired by support to the Balkan Christians and their struggle, these images of Montenegrin women functioned as a part of the broader notions about the Balkans as the European “otherness.” Simultaneously, the very same images of Montenegrin women circulated within the Serbian public with altered meaning, becoming incorporated into the discourse of nationalism and female patriotism.sr
dc.description.abstractКао и други делови Балкана, Црна Гора је током 19. века привлачила бројне путописце, као и стране уметнике који су стварали визуелне представе о њој и начину живота у овим пределима. У оквиру те визуелне продукције знатан део чиниле су слике Црногорки, углавном креиране у терминима идеализоване женске лепоте, традиционалности, као и ратничке борбености, али и у улогама жртви у ратним околностима. Углавном инспирисане подршком балканским хришћанима и њиховој борби, настале слике Црногорки функционисале су у склопу ширих навода о Балкану виђеном у слици европске „другости“. Исте ове слике истовремено су циркулисале и у српској јавности, али са национализованим значењима и уклопљене у дискурс о женском патриотизму.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherFaculty of Philosophy, University of Belgradesr
dc.relationHumans and Society in Times of Crisis, which was financed by the Faculty of Philosophy – University of Belgradesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceCulture of Remembrance, Visuality, and Crisis in the Balkans (17th-20th Century)sr
dc.subjectMontenegrosr
dc.subjectthe Balkanssr
dc.subjectimage of womansr
dc.subjectorientalismsr
dc.subjectnationalismsr
dc.subjectЦрна Гораsr
dc.subjectБалканsr
dc.subjectслика женеsr
dc.subjectоријентализамsr
dc.subjectнационализамsr
dc.titleOrientalism, Nationalism, and the Balkans: The Image of the Montenegrin Womansr
dc.titleОријентализам, национализам и Балкан: слика црногорске женеsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage122
dc.citation.spage103
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/13211/bitstream_13211.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5375
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу