Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду
Economic strategies of Chinese community members in New Belgrade
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду су представљене економске стратегије три припадника кинеске заједнице, који живе у новобеоградском блоку 63 и
насељу Ледине. Теренско истраживање је спроведено у новембру 2014.
године, када су интервјуисана споменута три припадника, као и два припадника српског народа који раде са Кинезима. Путем исказа припадника
кинеске заједнице добијен је известан увид у просторну распоређеност,
породичне односе, друштвени живот, пословну културу и стамбено
питање Кинеза на Новом Београду. На основу концепта економске исплативости етницитета, уочено je да се само на пољу пословног живота
јавља наведена стратегија којој прибегавају чланови заједнице. Уочено
је, такође, да етничка дистанца није тако много изражена, кaо што се у
јавности спомиње у последњих неколико година. Напротив, Кинези о
Србима и Срби о Кинезима, оне које смо исжтраживали, имају једни о
другима углавном позитивно мишљење на пословном плану и на плану
међуљудских односа.
This paper examined economic strategies of three members of the Chinese community who
live in New Belgrade’s Block 63 and Ledine settlement. Fieldwork was conducted in November
2014 when three mentioned community members were interviewed, as well as two Serbian people
who work with the Chinese. Their statements were used as a basis for certain insight into the spatial
distribution, family relations, social life, business culture and housing of the Chinese in New
Belgrade. Concept of economic viability of ethnicity was a basis for noticing that in the field of
business life this strategy is partly used by the members of the community. It was also noticed that
ethnic distance is not so expressed as in the Serbian public for the last few years. On the contrary,
the Chinese about the Serbs and the Serbs about the Chinese which we examined, mostly have positive thoughts on the interpersonal and business plan.
Keywords:
Кинези / Срби / економске стратегије / етничка дистанца / Нови Београд / Ледине / Београд / Србија / Chinese / Serbs / economic strategies / ethnic distance / New Belgrade / Ledine / Belgrade / SerbiaSource:
Гласник Етнографског музеја у Београду, 2016, 80, 185-194Publisher:
- Етнографски музеј у Београду
Collections
Institution/Community
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Дражета, Богдан Л. PY - 2016 UR - http://www.anthroserbia.org/Journals/Article/2458 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5423 AB - У раду су представљене економске стратегије три припадника кинеске заједнице, који живе у новобеоградском блоку 63 и насељу Ледине. Теренско истраживање је спроведено у новембру 2014. године, када су интервјуисана споменута три припадника, као и два припадника српског народа који раде са Кинезима. Путем исказа припадника кинеске заједнице добијен је известан увид у просторну распоређеност, породичне односе, друштвени живот, пословну културу и стамбено питање Кинеза на Новом Београду. На основу концепта економске исплативости етницитета, уочено je да се само на пољу пословног живота јавља наведена стратегија којој прибегавају чланови заједнице. Уочено је, такође, да етничка дистанца није тако много изражена, кaо што се у јавности спомиње у последњих неколико година. Напротив, Кинези о Србима и Срби о Кинезима, оне које смо исжтраживали, имају једни о другима углавном позитивно мишљење на пословном плану и на плану међуљудских односа. AB - This paper examined economic strategies of three members of the Chinese community who live in New Belgrade’s Block 63 and Ledine settlement. Fieldwork was conducted in November 2014 when three mentioned community members were interviewed, as well as two Serbian people who work with the Chinese. Their statements were used as a basis for certain insight into the spatial distribution, family relations, social life, business culture and housing of the Chinese in New Belgrade. Concept of economic viability of ethnicity was a basis for noticing that in the field of business life this strategy is partly used by the members of the community. It was also noticed that ethnic distance is not so expressed as in the Serbian public for the last few years. On the contrary, the Chinese about the Serbs and the Serbs about the Chinese which we examined, mostly have positive thoughts on the interpersonal and business plan. PB - Етнографски музеј у Београду T2 - Гласник Етнографског музеја у Београду T1 - Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду T1 - Economic strategies of Chinese community members in New Belgrade EP - 194 IS - 80 SP - 185 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5423 ER -
@article{ author = "Дражета, Богдан Л.", year = "2016", abstract = "У раду су представљене економске стратегије три припадника кинеске заједнице, који живе у новобеоградском блоку 63 и насељу Ледине. Теренско истраживање је спроведено у новембру 2014. године, када су интервјуисана споменута три припадника, као и два припадника српског народа који раде са Кинезима. Путем исказа припадника кинеске заједнице добијен је известан увид у просторну распоређеност, породичне односе, друштвени живот, пословну културу и стамбено питање Кинеза на Новом Београду. На основу концепта економске исплативости етницитета, уочено je да се само на пољу пословног живота јавља наведена стратегија којој прибегавају чланови заједнице. Уочено је, такође, да етничка дистанца није тако много изражена, кaо што се у јавности спомиње у последњих неколико година. Напротив, Кинези о Србима и Срби о Кинезима, оне које смо исжтраживали, имају једни о другима углавном позитивно мишљење на пословном плану и на плану међуљудских односа., This paper examined economic strategies of three members of the Chinese community who live in New Belgrade’s Block 63 and Ledine settlement. Fieldwork was conducted in November 2014 when three mentioned community members were interviewed, as well as two Serbian people who work with the Chinese. Their statements were used as a basis for certain insight into the spatial distribution, family relations, social life, business culture and housing of the Chinese in New Belgrade. Concept of economic viability of ethnicity was a basis for noticing that in the field of business life this strategy is partly used by the members of the community. It was also noticed that ethnic distance is not so expressed as in the Serbian public for the last few years. On the contrary, the Chinese about the Serbs and the Serbs about the Chinese which we examined, mostly have positive thoughts on the interpersonal and business plan.", publisher = "Етнографски музеј у Београду", journal = "Гласник Етнографског музеја у Београду", title = "Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду, Economic strategies of Chinese community members in New Belgrade", pages = "194-185", number = "80", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5423" }
Дражета, Б. Л.. (2016). Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду. in Гласник Етнографског музеја у Београду Етнографски музеј у Београду.(80), 185-194. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5423
Дражета БЛ. Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду. in Гласник Етнографског музеја у Београду. 2016;(80):185-194. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5423 .
Дражета, Богдан Л., "Економске стратегије припадника кинеске заједнице на Новом Београду" in Гласник Етнографског музеја у Београду, no. 80 (2016):185-194, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5423 .