dc.contributor | Šaljić, Zorica | |
dc.contributor | Dubljanin, Saša | |
dc.contributor | Pejatović, Aleksandra | |
dc.creator | Krnjaja, Živka | |
dc.creator | Pavlović-Breneselović, Dragana | |
dc.creator | Mitranić, Nevena | |
dc.date.accessioned | 2023-12-19T10:11:53Z | |
dc.date.available | 2023-12-19T10:11:53Z | |
dc.date.issued | 2023-05 | |
dc.identifier.isbn | 978–86–80712–49–9 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5756 | |
dc.description.abstract | U radu smo pošli od shvatanja promene pristupa obrazovanju kao suštinske promene, koja se razvija kroz istovremeno
i zajedničko delovanje kroz tri dimenzije vaspitno-obrazovne prakse. Razumevanje kompleksnosti promene
pristupa obrazovanju, te promene kao kolektivnog nastojanja i odgovornosti, usmerilo nas je na osmišljavanje
podrške stručnim saradnicima kao liderima u pokretanju promene. Promena pristupa obrazovanju i liderska uloga
stručnog saradnika u promeni povezani su sa primenom novih Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja
„Godine uzleta”. Kao sastavni deo podrške u procesu primene Osnova programa predškolskog vaspitanja i
obrazovanja „Godine uzleta” osmišljena je i realizovana obuka „SNOP – Stručni saradnici kao nosioci promene”. U
ovom radu prikazaćemo rezultate evaluacije obuke „SNOP” iz perspektive stručnih saradnika i na osnovu evaluacija
izvesti zaključke o podršci koja je stručnim saradnicima potrebna kako bi se osnažili kao lideri u promeni pristupa
obrazovanju. U seriji obuka „SNOP” učestvovalo je 268 stručnih saradnika iz predškolskih ustanova. Njihove
evaluacije obuke pokazuju da je stručnim saradnicima značajna i potrebna podrška kojom se jača profesionalni
identitet stručnih saradnika kao pokretača promene i osnažuje njihova specifična profesionalna kompetentnost za
razumevanje procesa promene i vođenje promene u vaspitno-obrazovnoj praksi. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.publisher | Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja | sr |
dc.subject | stručni saradnik kao nosilac promene | sr |
dc.subject | dimenzije promene | sr |
dc.subject | zajednica učenja | sr |
dc.subject | primena Osnova programa | sr |
dc.title | Podrška stručnim saradnicima u promeni pristupa obrazovanju | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.spage | 145-150 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/14528/bitstream_14528.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5756 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |