Приказ основних података о документу

Everyday activities of high school students in serbia: Educational activities before and after social networks emerged

dc.creatorMojović, Kristina
dc.creatorVidenović, Marina
dc.creatorPešić, Jelena
dc.date.accessioned2023-12-20T08:51:24Z
dc.date.available2023-12-20T08:51:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbnISBN 978-86-6427-163-9
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5772
dc.description.abstractU radu su analizirane aktivnosti kojima se mladi u Srbiji bave tokom radnih dana, sa posebnim fokusom na strukturisane aktivnosti koje se tiču učenja. Početkom 2018. godine sprovedeno je obimno istraživanje čiji su učesnici bili učenici prvog i trećeg razreda 26 srednjih škola u Srbiji, a rezultate smo poredili sa prethodnim istraživanjem iz 2007. godine u kojem su učestvovali učenici istih škola. U oba istraživanja primenjivan je metod budžeta vremena: u retrospektivnom 24-časovnom vremenskom dnevniku ispitanici su opisivali aktivnosti u koje su bili uključeni, mesta na kojima su se aktivnosti obavljale i osobe s kojima su učestvovali u interakciji. Cilj istraživanja bio je poređenje količine vremena koje su provodili u obrazovnim aktivnostima srednjoškolci 2007. u odnosu na srednjoškolce 2018. godine, odnosno pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža. Rezultati pokazuju da učenici iz novijeg istraživanja u proseku provode manje vremena u učenju (M = 70.01min; SD = 80.57) u odnosu na srednjoškolce koji su učestvovali u istraživanju 2007. godine (M = 93.66 min; SD = 84.33; t (876) = 5.451, p < .01). Treba napomenuti da postoji razlika i u broju učenika koji nisu navodili učenje kao jednu od aktivnosti tokom dana (25% u 2007. i 37% učenika u 2018. godini), kao i da 4% učenika u talasu iz 2018. godine navodi da uči dok su istovremeno na društvenim mrežama. Kada su u pitanju ostale strukturisane aktivnosti povezane sa učenjem, nema značajnih razlika između učesnika dva talasa istraživanja u vremenu provedenom u vannastavnim aktivnostima, pohađanju privatnih časova i treniranju. Manje ukupnog vremena provedeno u učenju, najzastupljenijoj mentalno angažujućoj aktivnosti, govori u prilog tome da je svakodnevica današnjih srednjoškolaca okrenutija pasivnim i relaksirajućim aktivnostima nego što je to bio slučaj pre deset godina. Korišćenje društvenih mreža - nova aktivnost koja se pojavila u vremenskim dnevnicima učenika u novijem istraživanju u odnosu na staro, spominje se u vremenskim dnevnicima 38% učenika i izveštavaju da u ovoj aktivnosti u proseku provode 27 minuta tokom radnih dana. Rezultati će se porediti imajući u vidu promene i u drugim aktivnostima koje čine svakodnevni život srednjoškolaca u Srbiji.sr
dc.description.abstractThe study aimed to compare the time spent in educational activities between 2007 and 2018 or before and after the advent of social networks. Participants in both studies were high school students (1st and 3rd grade) from the same 26 schools. The 24-hour time diary method was used: students described the activities they were involved in during the day, the places where they were engaged, and the people they interacted with. The results show that students in recent research spent on average less time in learning (M=70.01min; SD=80.57) than 2007 survey participants (M=93.66min; SD=84.33; t(876)=5.45, p<0.01). Around every third student (38%) reported using social networks (on average 27 minutes) while 4% used social networks while learning. The results are compared considering other changes in the structure of adolescents’ everyday life.sr
dc.language.isoensr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceBook of Abstracts, XXVI Scientific Conference Empirical Studies in Psychology, May 13-16, Faculty of Philosophy, University of Belgradesr
dc.subjectlearningsr
dc.subjecthigh school studentssr
dc.subjecttime diarysr
dc.subjectsocial networkssr
dc.subjectučenjesr
dc.subjectsrednjoškolcisr
dc.subjectmetod vremenskog dnevnikasr
dc.subjectdruštvene mrežesr
dc.titleSvakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mrežasr
dc.titleEveryday activities of high school students in serbia: Educational activities before and after social networks emergedsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/14603/bitstream_14603.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5772
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу