Kulturne predstave o novom talasu u Jugoslaviji 40 godina kasnije
Cultural Representations of the New Wave in Yugoslavia 40 Years Later
Апстракт
Ovaj rad je posvećen analizi kulturnih predstava o (muzičkom) novom talasu u jugoslovenskom kontekstu, u poslednjih deset godina (do 2020ih). Svako obeležavanje određenog jubileja sa sobom nosi pregršt značenja koja se određenom događaju pripisuju kroz sećanja i nostalgične narative. Inspirisana teorijskim osvrtom Beneta i Rodžersa u delu „Popularne muzičke scene i kultura sećanja“ (2016) o „naletima sećanja“ u kreiranju i konzumiranju popularne muzike, osnovna ideja je bila da pratim na koji način se danas proizvodi narativ o novom talasu. Analizom različitih manifestacija koje su organizovane na prostorima bivše Jugoslavije u poslednjih deset godina, a koje za povod imaju novi talas, nastojim da identifikujem kulturne predstave o ovom fenomenu, te da izdvojim njene ključne elemente koji se ponavljaju. Svaka analizirana manifestacija je bila medijski propraćena, te su se zbog toga internet izvori nametnuli kao plodan materijal u ovom istraživanju.
This study is dedicated to the analysis of cultural perceptions of the New Wave (musical movement) within the Yugoslav context in the past decade (up to the 2020s). The observance of a particular anniversary brings forth a multitude of meanings ascribed to the event through recollections and nostalgic narratives. Inspired by Bennett and Rogers’ theoretical insights in „Popular Music Scenes and Culture of Memory” (2016) regarding „memory bursts” in creating and con-suming popular music, the primary objective was to explore how the narrative of the New Wave is currently constructed. Through an analysis of various events organized in the former Yugoslavia over the past decade, revolving around the New Wave, this study aims to identify cultural perceptions of this phenomenon as well as to highlight its recurring and repetitive key elements. Each analyzed event received media coverage, thus making online sources a fertile resource base for this research.
Кључне речи:
kulturne predstave / muzika / novi talas / Jugoslavija / sećanje / narativ / cultural perceptions / music / music / the New Wave / Yugoslavia / memories / narrativeИзвор:
Etnoantropološki problemi, 2023, 18, 4Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Ajduk, Marija PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5964 AB - Ovaj rad je posvećen analizi kulturnih predstava o (muzičkom) novom talasu u jugoslovenskom kontekstu, u poslednjih deset godina (do 2020ih). Svako obeležavanje određenog jubileja sa sobom nosi pregršt značenja koja se određenom događaju pripisuju kroz sećanja i nostalgične narative. Inspirisana teorijskim osvrtom Beneta i Rodžersa u delu „Popularne muzičke scene i kultura sećanja“ (2016) o „naletima sećanja“ u kreiranju i konzumiranju popularne muzike, osnovna ideja je bila da pratim na koji način se danas proizvodi narativ o novom talasu. Analizom različitih manifestacija koje su organizovane na prostorima bivše Jugoslavije u poslednjih deset godina, a koje za povod imaju novi talas, nastojim da identifikujem kulturne predstave o ovom fenomenu, te da izdvojim njene ključne elemente koji se ponavljaju. Svaka analizirana manifestacija je bila medijski propraćena, te su se zbog toga internet izvori nametnuli kao plodan materijal u ovom istraživanju. AB - This study is dedicated to the analysis of cultural perceptions of the New Wave (musical movement) within the Yugoslav context in the past decade (up to the 2020s). The observance of a particular anniversary brings forth a multitude of meanings ascribed to the event through recollections and nostalgic narratives. Inspired by Bennett and Rogers’ theoretical insights in „Popular Music Scenes and Culture of Memory” (2016) regarding „memory bursts” in creating and con-suming popular music, the primary objective was to explore how the narrative of the New Wave is currently constructed. Through an analysis of various events organized in the former Yugoslavia over the past decade, revolving around the New Wave, this study aims to identify cultural perceptions of this phenomenon as well as to highlight its recurring and repetitive key elements. Each analyzed event received media coverage, thus making online sources a fertile resource base for this research. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet T2 - Etnoantropološki problemi T1 - Kulturne predstave o novom talasu u Jugoslaviji 40 godina kasnije T1 - Cultural Representations of the New Wave in Yugoslavia 40 Years Later IS - 4 VL - 18 DO - 10.21301/eap.v18i4.3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5964 ER -
@article{ author = "Ajduk, Marija", year = "2023", abstract = "Ovaj rad je posvećen analizi kulturnih predstava o (muzičkom) novom talasu u jugoslovenskom kontekstu, u poslednjih deset godina (do 2020ih). Svako obeležavanje određenog jubileja sa sobom nosi pregršt značenja koja se određenom događaju pripisuju kroz sećanja i nostalgične narative. Inspirisana teorijskim osvrtom Beneta i Rodžersa u delu „Popularne muzičke scene i kultura sećanja“ (2016) o „naletima sećanja“ u kreiranju i konzumiranju popularne muzike, osnovna ideja je bila da pratim na koji način se danas proizvodi narativ o novom talasu. Analizom različitih manifestacija koje su organizovane na prostorima bivše Jugoslavije u poslednjih deset godina, a koje za povod imaju novi talas, nastojim da identifikujem kulturne predstave o ovom fenomenu, te da izdvojim njene ključne elemente koji se ponavljaju. Svaka analizirana manifestacija je bila medijski propraćena, te su se zbog toga internet izvori nametnuli kao plodan materijal u ovom istraživanju., This study is dedicated to the analysis of cultural perceptions of the New Wave (musical movement) within the Yugoslav context in the past decade (up to the 2020s). The observance of a particular anniversary brings forth a multitude of meanings ascribed to the event through recollections and nostalgic narratives. Inspired by Bennett and Rogers’ theoretical insights in „Popular Music Scenes and Culture of Memory” (2016) regarding „memory bursts” in creating and con-suming popular music, the primary objective was to explore how the narrative of the New Wave is currently constructed. Through an analysis of various events organized in the former Yugoslavia over the past decade, revolving around the New Wave, this study aims to identify cultural perceptions of this phenomenon as well as to highlight its recurring and repetitive key elements. Each analyzed event received media coverage, thus making online sources a fertile resource base for this research.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet", journal = "Etnoantropološki problemi", title = "Kulturne predstave o novom talasu u Jugoslaviji 40 godina kasnije, Cultural Representations of the New Wave in Yugoslavia 40 Years Later", number = "4", volume = "18", doi = "10.21301/eap.v18i4.3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5964" }
Ajduk, M.. (2023). Kulturne predstave o novom talasu u Jugoslaviji 40 godina kasnije. in Etnoantropološki problemi Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet., 18(4). https://doi.org/10.21301/eap.v18i4.3 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5964
Ajduk M. Kulturne predstave o novom talasu u Jugoslaviji 40 godina kasnije. in Etnoantropološki problemi. 2023;18(4). doi:10.21301/eap.v18i4.3 https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5964 .
Ajduk, Marija, "Kulturne predstave o novom talasu u Jugoslaviji 40 godina kasnije" in Etnoantropološki problemi, 18, no. 4 (2023), https://doi.org/10.21301/eap.v18i4.3 ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5964 .