Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености
dc.contributor | Гутвајн, Николета | |
dc.contributor | Ранђеловић, Бранислав | |
dc.contributor | Стојковић, Јелена | |
dc.creator | Gagić, Dragana | |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T10:35:29Z | |
dc.date.available | 2024-01-11T10:35:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-166-1 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5999 | |
dc.description.abstract | У оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика, формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037) у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у наведеним областима у току претходне две године? За обраду података је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим областима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали, односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p= 0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора који доводе до разлика у њиховим постигнућима. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Институт за педагошка истраживања, Београд | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | PIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеа | sr |
dc.subject | стручно усавршавање учитеља | sr |
dc.subject | читалачка писменост | sr |
dc.subject | постигнућа ученика | sr |
dc.subject | PIRLS 2021 | sr |
dc.title | Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 44 | |
dc.citation.spage | 43 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15259/bitstream_15259.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |