Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве
Nema prikaza
Autori
Борозан, ИгорOstala autorstva
Марковић, МиодрагРакићевић, Тихон
Ђурић, Војислав Ј.
Јовановић, Иван
Вујичић, Душан
Тодоровић, Марко
Поповић, Владимир
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Цртеж манастира Студенице из јула 1914. године
представља редак пример приказа манастира у сложеном делу Уроша Предића. Није познато да ли је
цртеж настао као припремна скица за уљану слику или је уобличен као визуелни доказ уметниковог
присуства у древном манастиру. Уметников запис у
десном горњем углу додатно истиче уметниково меморисање тренутка у коме је посетио манастир.
Предићева педантност и поступност су овом
приликом изостали. Извесна скицозност цртежа
говори о слободи изрази у датом тренутку. Једва
видљиви обриси иконостаса и полијелеја, као и извесно перспективно скраћење које наглашава дубину и висину цркве указује на то да је Предић заузео
свој особени перспективни став из кога је сагледао и
визуелизовао сопствену пројекцију унутрашњости
цркве манастира Студенице.
Ključne reči:
Манастир Студеница / Студеница / Богородичина цркваIzvor:
Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020), 2019, 417-417Izdavač:
- Београд : САНУ
Finansiranje / projekti:
- Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, institucionalno finansiranje - 200163 (Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Napomena:
- Изложбене свеске / Галерија Српске академије наука и уметности ; 41
Institucija/grupa
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CONF AU - Борозан, Игор PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6222 AB - Цртеж манастира Студенице из јула 1914. године представља редак пример приказа манастира у сложеном делу Уроша Предића. Није познато да ли је цртеж настао као припремна скица за уљану слику или је уобличен као визуелни доказ уметниковог присуства у древном манастиру. Уметников запис у десном горњем углу додатно истиче уметниково меморисање тренутка у коме је посетио манастир. Предићева педантност и поступност су овом приликом изостали. Извесна скицозност цртежа говори о слободи изрази у датом тренутку. Једва видљиви обриси иконостаса и полијелеја, као и извесно перспективно скраћење које наглашава дубину и висину цркве указује на то да је Предић заузео свој особени перспективни став из кога је сагледао и визуелизовао сопствену пројекцију унутрашњости цркве манастира Студенице. PB - Београд : САНУ C3 - Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020) T1 - Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве EP - 417 SP - 417 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222 ER -
@conference{ author = "Борозан, Игор", year = "2019", abstract = "Цртеж манастира Студенице из јула 1914. године представља редак пример приказа манастира у сложеном делу Уроша Предића. Није познато да ли је цртеж настао као припремна скица за уљану слику или је уобличен као визуелни доказ уметниковог присуства у древном манастиру. Уметников запис у десном горњем углу додатно истиче уметниково меморисање тренутка у коме је посетио манастир. Предићева педантност и поступност су овом приликом изостали. Извесна скицозност цртежа говори о слободи изрази у датом тренутку. Једва видљиви обриси иконостаса и полијелеја, као и извесно перспективно скраћење које наглашава дубину и висину цркве указује на то да је Предић заузео свој особени перспективни став из кога је сагледао и визуелизовао сопствену пројекцију унутрашњости цркве манастира Студенице.", publisher = "Београд : САНУ", journal = "Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020)", title = "Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве", pages = "417-417", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222" }
Борозан, И.. (2019). Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве. in Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020) Београд : САНУ., 417-417. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222
Борозан И. Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве. in Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020). 2019;:417-417. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222 .
Борозан, Игор, "Поглед на северозападни део поткуполног простора Богородичине цркве" in Духовно и културно наслеђе манастира Студенице : древност, постојаност, савременост : Галерија ликовне и музичке уметности САНУ (13. децембар 2019 - 31. март 2020) (2019):417-417, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6222 .