Narodno prosvećivanje u Jugoslaviji 1941-1945. Društveno-ideološka determinisanost i instrumentalizacija
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rad "Narodno obrazovanje u Jugoslaviji 1941-45 - društveno-ideološki uslovi i instrumentalizacija" bavi se posebnim formama i sadržajima obrazovanja odraslih tokom rata, ispitujući tezu da obrazovanje odraslih igra posebno važnu ulogu u kriznim situacijama i da je veoma podložno društveno-ekonomskim, istorijsko-političkim i društvenim uticajima. U ovom slučaju odražava se dvostruki karakter rata: putem obrazovanja pokušavalo se bolje pripremiti ljude za borbu za rane ciljeve i borbu za oslobođenje - vojno i psihološki; S druge strane, drugi sukob je uticao na aktivnosti obrazovanja odraslih - politička borba za vlast u periodu posleratne obnove. Dva pokreta stavljaju se jedan nasuprot drugom: partizanski pokret i četnički ili ravnogorski pokret. Oba su pokušavala preneti svoj sistem vrednosti putem obrazovanja odraslih - prvi: proleterski internacionalizam, marksizam, klasnu svest, revolucionarnu spremnost itd., drugi: tradiciju, monarhiju, pravoslavnu crkvu, nacionalizam (shvaćen kao ...patriotizam) itd. U ovom radu se pokušava kroz komparaciju prepoznati i pokazati kako su ova dva pokreta "koristila" obrazovanje odraslih u svoje svrhe i kako se to odražavalo na različite oblasti i aspekte obrazovnog rada sa odraslima.
Кључне речи:
narodno prosvećivanje / partizanski pokret / ravnogorski pokret / II svetski ratИзвор:
Други свјетски рат - 50 година касније, 1997, 69-79Издавач:
- Црногорска академија наука и умјетности и Српска академија наука и уметности
Напомена:
- Drugi svetski rat 1939/1945 -- Jugoslavija -- zbornici Научни скуп. Други свјетски рат - 50 година касније, Подгорица, 20-22. септембар 1995. Том 2 / редакциони одбор Владо Стругар... ет ал. ; уредник Владо Стругар
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Popović-Ceković, Katarina PY - 1997 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6275 AB - Rad "Narodno obrazovanje u Jugoslaviji 1941-45 - društveno-ideološki uslovi i instrumentalizacija" bavi se posebnim formama i sadržajima obrazovanja odraslih tokom rata, ispitujući tezu da obrazovanje odraslih igra posebno važnu ulogu u kriznim situacijama i da je veoma podložno društveno-ekonomskim, istorijsko-političkim i društvenim uticajima. U ovom slučaju odražava se dvostruki karakter rata: putem obrazovanja pokušavalo se bolje pripremiti ljude za borbu za rane ciljeve i borbu za oslobođenje - vojno i psihološki; S druge strane, drugi sukob je uticao na aktivnosti obrazovanja odraslih - politička borba za vlast u periodu posleratne obnove. Dva pokreta stavljaju se jedan nasuprot drugom: partizanski pokret i četnički ili ravnogorski pokret. Oba su pokušavala preneti svoj sistem vrednosti putem obrazovanja odraslih - prvi: proleterski internacionalizam, marksizam, klasnu svest, revolucionarnu spremnost itd., drugi: tradiciju, monarhiju, pravoslavnu crkvu, nacionalizam (shvaćen kao patriotizam) itd. U ovom radu se pokušava kroz komparaciju prepoznati i pokazati kako su ova dva pokreta "koristila" obrazovanje odraslih u svoje svrhe i kako se to odražavalo na različite oblasti i aspekte obrazovnog rada sa odraslima. PB - Црногорска академија наука и умјетности и Српска академија наука и уметности C3 - Други свјетски рат - 50 година касније T1 - Narodno prosvećivanje u Jugoslaviji 1941-1945. Društveno-ideološka determinisanost i instrumentalizacija EP - 79 SP - 69 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6275 ER -
@conference{ author = "Popović-Ceković, Katarina", year = "1997", abstract = "Rad "Narodno obrazovanje u Jugoslaviji 1941-45 - društveno-ideološki uslovi i instrumentalizacija" bavi se posebnim formama i sadržajima obrazovanja odraslih tokom rata, ispitujući tezu da obrazovanje odraslih igra posebno važnu ulogu u kriznim situacijama i da je veoma podložno društveno-ekonomskim, istorijsko-političkim i društvenim uticajima. U ovom slučaju odražava se dvostruki karakter rata: putem obrazovanja pokušavalo se bolje pripremiti ljude za borbu za rane ciljeve i borbu za oslobođenje - vojno i psihološki; S druge strane, drugi sukob je uticao na aktivnosti obrazovanja odraslih - politička borba za vlast u periodu posleratne obnove. Dva pokreta stavljaju se jedan nasuprot drugom: partizanski pokret i četnički ili ravnogorski pokret. Oba su pokušavala preneti svoj sistem vrednosti putem obrazovanja odraslih - prvi: proleterski internacionalizam, marksizam, klasnu svest, revolucionarnu spremnost itd., drugi: tradiciju, monarhiju, pravoslavnu crkvu, nacionalizam (shvaćen kao patriotizam) itd. U ovom radu se pokušava kroz komparaciju prepoznati i pokazati kako su ova dva pokreta "koristila" obrazovanje odraslih u svoje svrhe i kako se to odražavalo na različite oblasti i aspekte obrazovnog rada sa odraslima.", publisher = "Црногорска академија наука и умјетности и Српска академија наука и уметности", journal = "Други свјетски рат - 50 година касније", title = "Narodno prosvećivanje u Jugoslaviji 1941-1945. Društveno-ideološka determinisanost i instrumentalizacija", pages = "79-69", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6275" }
Popović-Ceković, K.. (1997). Narodno prosvećivanje u Jugoslaviji 1941-1945. Društveno-ideološka determinisanost i instrumentalizacija. in Други свјетски рат - 50 година касније Црногорска академија наука и умјетности и Српска академија наука и уметности., 69-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6275
Popović-Ceković K. Narodno prosvećivanje u Jugoslaviji 1941-1945. Društveno-ideološka determinisanost i instrumentalizacija. in Други свјетски рат - 50 година касније. 1997;:69-79. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6275 .
Popović-Ceković, Katarina, "Narodno prosvećivanje u Jugoslaviji 1941-1945. Društveno-ideološka determinisanost i instrumentalizacija" in Други свјетски рат - 50 година касније (1997):69-79, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6275 .