Koncept nove umetnosti u izdanjima i aktivnostima časopisa Zenit 1921–1926: strategija ili deskripcija
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Nova umetnost u okviru zenitizma definisana je u kontekstu kraja Prvog svetskog rata i stvaranja nove države, a potom i uobličavanja principa na kojima će ta nova država, obeležena dinamičnim nacionalnim i klasnim interesima, biti organizovana kao i njenim isto tako dinamičnim
političko-ekonomsko-kulturnim odnosima i vezama sa geopolitički ’prepakovanom’ i stoga ’novom’,
drugačijom Evropom. Ukratko, izdvajaju se dva pristupa u konceptualizovanju i davanju smisla sintagmi nova umetnost u zenitističkoj časopisnoj produkciji.
Prvi je preskriptivan, programski, dok je drugi deskriptivan, sa retkim naznakama teorijskih
razmatranja. Prvi je uži, uvodi sintagmu umreženu sa već poznatim terminima kojima se imenuju konkretni umetnički fenomeni na početku 20. veka, opštim sintagmama kojima se opisuje
savremeno raspoloženje i novim koje predlažu Micić i njegov krug, te uspostavlja gotovo tautološki odnos među pojmovima, objašnjavajući jedne drugima. Drugi pristup je širi, deskriptivan,
opis...uje i određuje novu umetnost putem njenih identifikacija izvedenih u odnosu na već postojeće umetničke fenomene.
Извор:
Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941/Architecture and Visual Arts in the Yugoslav Context: 1918–1941, 2021, 246-251Издавач:
- Beograd : Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Српска уметност 20. века: национално и Европа (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177013)
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Čubrilo, Jasmina PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6331 AB - Nova umetnost u okviru zenitizma definisana je u kontekstu kraja Prvog svetskog rata i stvaranja nove države, a potom i uobličavanja principa na kojima će ta nova država, obeležena dinamičnim nacionalnim i klasnim interesima, biti organizovana kao i njenim isto tako dinamičnim političko-ekonomsko-kulturnim odnosima i vezama sa geopolitički ’prepakovanom’ i stoga ’novom’, drugačijom Evropom. Ukratko, izdvajaju se dva pristupa u konceptualizovanju i davanju smisla sintagmi nova umetnost u zenitističkoj časopisnoj produkciji. Prvi je preskriptivan, programski, dok je drugi deskriptivan, sa retkim naznakama teorijskih razmatranja. Prvi je uži, uvodi sintagmu umreženu sa već poznatim terminima kojima se imenuju konkretni umetnički fenomeni na početku 20. veka, opštim sintagmama kojima se opisuje savremeno raspoloženje i novim koje predlažu Micić i njegov krug, te uspostavlja gotovo tautološki odnos među pojmovima, objašnjavajući jedne drugima. Drugi pristup je širi, deskriptivan, opisuje i određuje novu umetnost putem njenih identifikacija izvedenih u odnosu na već postojeće umetničke fenomene. PB - Beograd : Filozofski fakultet T2 - Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941/Architecture and Visual Arts in the Yugoslav Context: 1918–1941 T1 - Koncept nove umetnosti u izdanjima i aktivnostima časopisa Zenit 1921–1926: strategija ili deskripcija EP - 251 SP - 246 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6331 ER -
@inbook{ author = "Čubrilo, Jasmina", year = "2021", abstract = "Nova umetnost u okviru zenitizma definisana je u kontekstu kraja Prvog svetskog rata i stvaranja nove države, a potom i uobličavanja principa na kojima će ta nova država, obeležena dinamičnim nacionalnim i klasnim interesima, biti organizovana kao i njenim isto tako dinamičnim političko-ekonomsko-kulturnim odnosima i vezama sa geopolitički ’prepakovanom’ i stoga ’novom’, drugačijom Evropom. Ukratko, izdvajaju se dva pristupa u konceptualizovanju i davanju smisla sintagmi nova umetnost u zenitističkoj časopisnoj produkciji. Prvi je preskriptivan, programski, dok je drugi deskriptivan, sa retkim naznakama teorijskih razmatranja. Prvi je uži, uvodi sintagmu umreženu sa već poznatim terminima kojima se imenuju konkretni umetnički fenomeni na početku 20. veka, opštim sintagmama kojima se opisuje savremeno raspoloženje i novim koje predlažu Micić i njegov krug, te uspostavlja gotovo tautološki odnos među pojmovima, objašnjavajući jedne drugima. Drugi pristup je širi, deskriptivan, opisuje i određuje novu umetnost putem njenih identifikacija izvedenih u odnosu na već postojeće umetničke fenomene.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet", journal = "Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941/Architecture and Visual Arts in the Yugoslav Context: 1918–1941", booktitle = "Koncept nove umetnosti u izdanjima i aktivnostima časopisa Zenit 1921–1926: strategija ili deskripcija", pages = "251-246", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6331" }
Čubrilo, J.. (2021). Koncept nove umetnosti u izdanjima i aktivnostima časopisa Zenit 1921–1926: strategija ili deskripcija. in Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941/Architecture and Visual Arts in the Yugoslav Context: 1918–1941 Beograd : Filozofski fakultet., 246-251. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6331
Čubrilo J. Koncept nove umetnosti u izdanjima i aktivnostima časopisa Zenit 1921–1926: strategija ili deskripcija. in Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941/Architecture and Visual Arts in the Yugoslav Context: 1918–1941. 2021;:246-251. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6331 .
Čubrilo, Jasmina, "Koncept nove umetnosti u izdanjima i aktivnostima časopisa Zenit 1921–1926: strategija ili deskripcija" in Arhitektura i vizuelne umetnosti u jugoslovenskom kontekstu: 1918–1941/Architecture and Visual Arts in the Yugoslav Context: 1918–1941 (2021):246-251, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6331 .