Приказ основних података о документу

The anthropology of music: contemporary theoretical perspectives

dc.creatorKovačević, Ivan
dc.creatorAjduk, Marija
dc.date.accessioned2024-03-27T16:14:38Z
dc.date.available2024-03-27T16:14:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0353-1589
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6355
dc.description.abstractAntropološka proučavanja muzike svoj fokus stavljaju na značenja koja muzika u specifičnom sociokulturnom kontekstu proizvodi. Preferencija određene vrste muzike usko je povezana sa sklonošću ka određenim kulturnim vrednostima, te tako muzika predstavlja važan faktor identifikacije u svakodnevnom životu. U srpskoj etnologiji i antropologiji muzika se dugo posmatrala kao deo srpske tradicijske kulture, te je i interesovanje istraživača išlo u pravcu "tradicionalne muzike". Osamdesetih godina počinju da se javljaju prvi radovi koji analiziraju i muziku koja izlazi iz tradicionalnih okvira (npr. novokomponovana narodna muzika), a ta tendencija se pojačala u poslednjih deset godina.sr
dc.description.abstractThe anthropological study of music focuses on meanings which music hah and produces in a specific sociocultural context. Preferences toward a certain genre of music are tightly linked to the preference of certain cultural values, so music represents an important factor of identification in everyday life. In Serbian ethnology and anthropology music was long viewed as part of Serbian traditional culture, so the interests of researchers focused on "traditional music". In the 1980’s first papers analyzing music which went outside the traditional frameworks appeared (new folk music – turbofolk), and this tendency has increased in the last ten years.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherFilozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologijusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177035/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceEtnoantropološki problemisr
dc.subjectmuzikasr
dc.subjectkulturasr
dc.subjectidentitetisr
dc.subjectznačenjasr
dc.subjectantropologija muzikesr
dc.subjectetnomuzikologijasr
dc.subjectSrbijasr
dc.subjectmusicsr
dc.subjectculturesr
dc.subjectidentitysr
dc.subjectmeaningssr
dc.subjectanthropology of musicsr
dc.subjectethnomusicologysr
dc.subjectSerbiasr
dc.titleAntropologija muzike: od folka do rokasr
dc.titleThe anthropology of music: contemporary theoretical perspectivessr
dc.titleAnthropologie de la musique: Perspectives théoriques contemporainessr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage1053
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1037
dc.citation.volume9
dc.identifier.doi10.21301/EAP.v9i4.13
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/16321/Ivan+i+Marija+NSA+EAP-9-4-2014.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу