Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe
Music as Intangible Cultural Heritage
Апстракт
Intenzivni kulturni kontakti i pokretljivost ljudi na globalnom nivou tokom poslednjih decenija uticali su na formiranje rasprostranjenog stava da globalizacija nepovoljno i neminovno utiče na opstanak lokalnih kulturnih identiteta. Stoga se i ini-cijative za zaštitunematerijalnog kulturnog nasleđa mogu posmatrati u kontekstu isti-canja važnosti prepoznavanja i očuvanja različitosti u svim kulturnim sferama. Kako muzika predstavlja jedno od sredstava komunikacije i identifikacije kako pojedinaca, tako i zajednica na različitim nivoima, namera mi je da u okvirima antropološke teori-je sagledam aspekte na osnovu kojih muzika može biti prepoznata kao vid nemateri-jalne kulturne baštine.
Intensive cultural contacts and the increased mobility of people on a global level over the last few decades have influenced the formation and dispersion of the idea that globalization unfavorably and necessarily influences the survival of local cultural identities. This initiatives for the conservation of intangible cultural heritage can be viewed in the context of emphasizing the importance of recognizing and preserving differences in all spheres of culture. As music is one of the means of communication and identification among both individuals and communities on different levels, it is my intent to – within the framework of anthropological theory – view the aspects based on which music can be recognized as a kind of intangible cultural heritage.
Кључне речи:
muzika / kulturni identiteti / autentičnost / kulturna komunikacija / nematerijalno kulturno nasleđe / antropologija / music / cultural identities / authenticity / cultural communication / intangible cultural heritage / anthropologyИзвор:
Antropologija : časopis Centra za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu = Anthropology : Journal of the Centre for Ethnological and Anthropological Research (CEAR) Faculty of Philosophy, University of Belgrade., 2014, 14, 3, 135-142Издавач:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju
Финансирање / пројекти:
- Трансформација културних идентитета у савременој Србији и Европска унија (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177018)
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Ajduk, Marija PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6371 AB - Intenzivni kulturni kontakti i pokretljivost ljudi na globalnom nivou tokom poslednjih decenija uticali su na formiranje rasprostranjenog stava da globalizacija nepovoljno i neminovno utiče na opstanak lokalnih kulturnih identiteta. Stoga se i ini-cijative za zaštitunematerijalnog kulturnog nasleđa mogu posmatrati u kontekstu isti-canja važnosti prepoznavanja i očuvanja različitosti u svim kulturnim sferama. Kako muzika predstavlja jedno od sredstava komunikacije i identifikacije kako pojedinaca, tako i zajednica na različitim nivoima, namera mi je da u okvirima antropološke teori-je sagledam aspekte na osnovu kojih muzika može biti prepoznata kao vid nemateri-jalne kulturne baštine. AB - Intensive cultural contacts and the increased mobility of people on a global level over the last few decades have influenced the formation and dispersion of the idea that globalization unfavorably and necessarily influences the survival of local cultural identities. This initiatives for the conservation of intangible cultural heritage can be viewed in the context of emphasizing the importance of recognizing and preserving differences in all spheres of culture. As music is one of the means of communication and identification among both individuals and communities on different levels, it is my intent to – within the framework of anthropological theory – view the aspects based on which music can be recognized as a kind of intangible cultural heritage. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju T2 - Antropologija : časopis Centra za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu = Anthropology : Journal of the Centre for Ethnological and Anthropological Research (CEAR) Faculty of Philosophy, University of Belgrade. T1 - Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe T1 - Music as Intangible Cultural Heritage EP - 142 IS - 3 SP - 135 VL - 14 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6371 ER -
@article{ author = "Ajduk, Marija", year = "2014", abstract = "Intenzivni kulturni kontakti i pokretljivost ljudi na globalnom nivou tokom poslednjih decenija uticali su na formiranje rasprostranjenog stava da globalizacija nepovoljno i neminovno utiče na opstanak lokalnih kulturnih identiteta. Stoga se i ini-cijative za zaštitunematerijalnog kulturnog nasleđa mogu posmatrati u kontekstu isti-canja važnosti prepoznavanja i očuvanja različitosti u svim kulturnim sferama. Kako muzika predstavlja jedno od sredstava komunikacije i identifikacije kako pojedinaca, tako i zajednica na različitim nivoima, namera mi je da u okvirima antropološke teori-je sagledam aspekte na osnovu kojih muzika može biti prepoznata kao vid nemateri-jalne kulturne baštine., Intensive cultural contacts and the increased mobility of people on a global level over the last few decades have influenced the formation and dispersion of the idea that globalization unfavorably and necessarily influences the survival of local cultural identities. This initiatives for the conservation of intangible cultural heritage can be viewed in the context of emphasizing the importance of recognizing and preserving differences in all spheres of culture. As music is one of the means of communication and identification among both individuals and communities on different levels, it is my intent to – within the framework of anthropological theory – view the aspects based on which music can be recognized as a kind of intangible cultural heritage.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju", journal = "Antropologija : časopis Centra za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu = Anthropology : Journal of the Centre for Ethnological and Anthropological Research (CEAR) Faculty of Philosophy, University of Belgrade.", title = "Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe, Music as Intangible Cultural Heritage", pages = "142-135", number = "3", volume = "14", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6371" }
Ajduk, M.. (2014). Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe. in Antropologija : časopis Centra za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu = Anthropology : Journal of the Centre for Ethnological and Anthropological Research (CEAR) Faculty of Philosophy, University of Belgrade. Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju., 14(3), 135-142. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6371
Ajduk M. Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe. in Antropologija : časopis Centra za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu = Anthropology : Journal of the Centre for Ethnological and Anthropological Research (CEAR) Faculty of Philosophy, University of Belgrade.. 2014;14(3):135-142. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6371 .
Ajduk, Marija, "Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe" in Antropologija : časopis Centra za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu = Anthropology : Journal of the Centre for Ethnological and Anthropological Research (CEAR) Faculty of Philosophy, University of Belgrade., 14, no. 3 (2014):135-142, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6371 .