Problemi konstitucionalizacije multikulturalizma - pogled iz antropologije, deo prvi - o 'očuvanju' identiteta
Problems regarding the constitutionalization of multiculturalism: An anthropological perspective, Part one: On 'preserving the identity'
Апстракт
U članku se sa antiesencijalističkog i antiprimordijalističkog stanovišta normalne nauke u antropologiji razvija argumentacija protiv konstitucionalizacije multikulturalizma, kao nepromišljenog pravnog transplanta i kao modusa razvijanja/opstanka etnokratske profesionalizacije etniciteta i politike identiteta, na primeru simptomatičnog člana 64. st. 2 Ustava Republike Srbije. Ustav radikalizuje multikulturne politike, tretirajući etničke, konfesionalne i druge kontigentne aranžmane kao prirodne vrste. Tretiranje kulturno-istorijskih kategorija, na primer etniciteta ili konfesionalnog identiteta, kao prirodnih vrsta u javnim politikama poput Ustava, dovodi nas u situaciju u kojoj kontigentni, interaktivni aranžmani u kulturnoj stvarnosti dobijaju oreol zadatih, indiferentnih i trajnih stanja, što potencijalno generiše i produbljuje društvene sukobe koje je namerilo da amortizuje, predupredi ili reguliše. Nakon upućivanja na komparativno-istorijski provereno kontraindikovane aspekte mult...ikulturnih politikâ i kraće analize pomenutog primera, autor se zalaže za produbljivanje plodne interdisciplinarne saradnje profesionalnih pravnika, profesionalnih antropologa i drugih stručnjaka u polju društveno-humanističkih nauka, na zajedničkom zalaganju za dalju deprimordijalizaciju i deesencijalizaciju javnih politika u Srbiji. .
In this article, from an anti-essentialist and anti-primordial view of normal science in anthropology, argumentation is being developed against an essentialist foundation of multiculturalism, as an imprudent legal transplant and as a mode of developing/survival of ethnocratic professionalizing of ethnicity and identity politics, through the example of a symptomatic article 64 paragraph 2 of the Constitution of the Republic of Serbia. The Constitution radicalizes multicultural policies, treating ethnic, confessional and other contingent arrangements as natural kinds. Treating the cultural-historic categories, for example, ethnicity or religious identity as natural kinds in public policies like the Constitution, leads to a situation where the contingent, interactive arrangements in the cultural reality receive an aureole of a given, indifferent and permanent states, which potentially generates and deepens social conflicts which it intends to absorb, forestall or regulate. After referring... to the proven comparatively-historic contraindicated aspects of multicultural policies and a shorter analysis of the above mentioned example, the author argues for deepening of the productive interdisciplinary cooperation of professional jurists, professional anthropologists and other experts in the fields of social sciences and humanities, in a mutual effort for further de-primordialisation and de-essentialisation of public policies in Serbia. .
Кључне речи:
Ustav / pravo kao instrument kulturne promene / kultura / identitet / antropologija multikulturalizma / antropologija javnih politikâ / law as an instrument of cultural change / identity / culture / Constitution / anthropology of public policies / anthropology of multiculturalismИзвор:
Etnoantropološki problemi, 2008, 3, 2, 45-57Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Антропологија у 20. веку: теоријски и методолошки домети (RS-MESTD-MPN2006-2010-147037)
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Milenković, Miloš PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/737 AB - U članku se sa antiesencijalističkog i antiprimordijalističkog stanovišta normalne nauke u antropologiji razvija argumentacija protiv konstitucionalizacije multikulturalizma, kao nepromišljenog pravnog transplanta i kao modusa razvijanja/opstanka etnokratske profesionalizacije etniciteta i politike identiteta, na primeru simptomatičnog člana 64. st. 2 Ustava Republike Srbije. Ustav radikalizuje multikulturne politike, tretirajući etničke, konfesionalne i druge kontigentne aranžmane kao prirodne vrste. Tretiranje kulturno-istorijskih kategorija, na primer etniciteta ili konfesionalnog identiteta, kao prirodnih vrsta u javnim politikama poput Ustava, dovodi nas u situaciju u kojoj kontigentni, interaktivni aranžmani u kulturnoj stvarnosti dobijaju oreol zadatih, indiferentnih i trajnih stanja, što potencijalno generiše i produbljuje društvene sukobe koje je namerilo da amortizuje, predupredi ili reguliše. Nakon upućivanja na komparativno-istorijski provereno kontraindikovane aspekte multikulturnih politikâ i kraće analize pomenutog primera, autor se zalaže za produbljivanje plodne interdisciplinarne saradnje profesionalnih pravnika, profesionalnih antropologa i drugih stručnjaka u polju društveno-humanističkih nauka, na zajedničkom zalaganju za dalju deprimordijalizaciju i deesencijalizaciju javnih politika u Srbiji. . AB - In this article, from an anti-essentialist and anti-primordial view of normal science in anthropology, argumentation is being developed against an essentialist foundation of multiculturalism, as an imprudent legal transplant and as a mode of developing/survival of ethnocratic professionalizing of ethnicity and identity politics, through the example of a symptomatic article 64 paragraph 2 of the Constitution of the Republic of Serbia. The Constitution radicalizes multicultural policies, treating ethnic, confessional and other contingent arrangements as natural kinds. Treating the cultural-historic categories, for example, ethnicity or religious identity as natural kinds in public policies like the Constitution, leads to a situation where the contingent, interactive arrangements in the cultural reality receive an aureole of a given, indifferent and permanent states, which potentially generates and deepens social conflicts which it intends to absorb, forestall or regulate. After referring to the proven comparatively-historic contraindicated aspects of multicultural policies and a shorter analysis of the above mentioned example, the author argues for deepening of the productive interdisciplinary cooperation of professional jurists, professional anthropologists and other experts in the fields of social sciences and humanities, in a mutual effort for further de-primordialisation and de-essentialisation of public policies in Serbia. . PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd T2 - Etnoantropološki problemi T1 - Problemi konstitucionalizacije multikulturalizma - pogled iz antropologije, deo prvi - o 'očuvanju' identiteta T1 - Problems regarding the constitutionalization of multiculturalism: An anthropological perspective, Part one: On 'preserving the identity' EP - 57 IS - 2 SP - 45 VL - 3 DO - 10.21301/eap.v3i2.3 ER -
@article{ author = "Milenković, Miloš", year = "2008", abstract = "U članku se sa antiesencijalističkog i antiprimordijalističkog stanovišta normalne nauke u antropologiji razvija argumentacija protiv konstitucionalizacije multikulturalizma, kao nepromišljenog pravnog transplanta i kao modusa razvijanja/opstanka etnokratske profesionalizacije etniciteta i politike identiteta, na primeru simptomatičnog člana 64. st. 2 Ustava Republike Srbije. Ustav radikalizuje multikulturne politike, tretirajući etničke, konfesionalne i druge kontigentne aranžmane kao prirodne vrste. Tretiranje kulturno-istorijskih kategorija, na primer etniciteta ili konfesionalnog identiteta, kao prirodnih vrsta u javnim politikama poput Ustava, dovodi nas u situaciju u kojoj kontigentni, interaktivni aranžmani u kulturnoj stvarnosti dobijaju oreol zadatih, indiferentnih i trajnih stanja, što potencijalno generiše i produbljuje društvene sukobe koje je namerilo da amortizuje, predupredi ili reguliše. Nakon upućivanja na komparativno-istorijski provereno kontraindikovane aspekte multikulturnih politikâ i kraće analize pomenutog primera, autor se zalaže za produbljivanje plodne interdisciplinarne saradnje profesionalnih pravnika, profesionalnih antropologa i drugih stručnjaka u polju društveno-humanističkih nauka, na zajedničkom zalaganju za dalju deprimordijalizaciju i deesencijalizaciju javnih politika u Srbiji. ., In this article, from an anti-essentialist and anti-primordial view of normal science in anthropology, argumentation is being developed against an essentialist foundation of multiculturalism, as an imprudent legal transplant and as a mode of developing/survival of ethnocratic professionalizing of ethnicity and identity politics, through the example of a symptomatic article 64 paragraph 2 of the Constitution of the Republic of Serbia. The Constitution radicalizes multicultural policies, treating ethnic, confessional and other contingent arrangements as natural kinds. Treating the cultural-historic categories, for example, ethnicity or religious identity as natural kinds in public policies like the Constitution, leads to a situation where the contingent, interactive arrangements in the cultural reality receive an aureole of a given, indifferent and permanent states, which potentially generates and deepens social conflicts which it intends to absorb, forestall or regulate. After referring to the proven comparatively-historic contraindicated aspects of multicultural policies and a shorter analysis of the above mentioned example, the author argues for deepening of the productive interdisciplinary cooperation of professional jurists, professional anthropologists and other experts in the fields of social sciences and humanities, in a mutual effort for further de-primordialisation and de-essentialisation of public policies in Serbia. .", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd", journal = "Etnoantropološki problemi", title = "Problemi konstitucionalizacije multikulturalizma - pogled iz antropologije, deo prvi - o 'očuvanju' identiteta, Problems regarding the constitutionalization of multiculturalism: An anthropological perspective, Part one: On 'preserving the identity'", pages = "57-45", number = "2", volume = "3", doi = "10.21301/eap.v3i2.3" }
Milenković, M.. (2008). Problemi konstitucionalizacije multikulturalizma - pogled iz antropologije, deo prvi - o 'očuvanju' identiteta. in Etnoantropološki problemi Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd., 3(2), 45-57. https://doi.org/10.21301/eap.v3i2.3
Milenković M. Problemi konstitucionalizacije multikulturalizma - pogled iz antropologije, deo prvi - o 'očuvanju' identiteta. in Etnoantropološki problemi. 2008;3(2):45-57. doi:10.21301/eap.v3i2.3 .
Milenković, Miloš, "Problemi konstitucionalizacije multikulturalizma - pogled iz antropologije, deo prvi - o 'očuvanju' identiteta" in Etnoantropološki problemi, 3, no. 2 (2008):45-57, https://doi.org/10.21301/eap.v3i2.3 . .