REFF: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 6296
-
Bosnia and Herzegovina
(Bloomsbury Publishing Inc, 2024) -
Kuvanjem do emancipacije? Ukus i gastronomsko nasleđe kao sredstvo pozitivne identifikacije
(Društvo za kulturni razvoj „Bauo“, 2024) -
A New Climate for Human Nature? Navigating Social Theory through Postnature, the Anthropocene and Posthumanism / Nova klima za ljudsku prirodu? Proučavanje društvene teorije kroz postprirodu, antropocen i posthumanizam
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2024) -
An Insight into Dietary Habits of St. Barbara Monastery (Southwestern Serbia) During the Early Modern Period: A Zooarchaeological Perspective
(Barcelona: University of Barcelona, Tarragona: University Rovira i Virgili, Barcelona: Royal Monastery of Santa Maria de Pedralbes, 2024) -
Cervid Representations in the Iconography of Medieval Serbia
(Barcelona: University of Barcelona, Tarragona: University Rovira i Virgili, Barcelona: Royal Monastery of Santa Maria de Pedralbes, 2024) -
Представе светог Георгија у српској уметности
(ТВ ХРАМ, https://youtu.be/WhDmj2_iPvA?si=0gsauayWmjAOMA-P, 2024) -
Представе Распећа у српској уметности
(ТВ ХРАМ, https://youtu.be/ph5BqVWLw40?si=VHgwN6QOKLFUSJOY, 2024) -
Ways and Sideways of Emancipation: Dewey’s Reception in Different Political Eras of an Other-Than-Western Context
(Palgrave Macmillan, 2024) -
Deploying Kronfeldner’s Concept of Human Nature in Archaeology / Primena koncepta ljudske prirode Marije Kronfeldner u arheologiji
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2024) -
Educational experience of gifted students during the emergency remote education
(Institute of Psychology & Laboratory for Experimental Psychology, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, 2024) -
How resistance to social change undermines personal change? Perspective of the Model of the Agonistic Self (MAS)
(University of Belgrade: Faculty of Philosophy, Department of Psychology, Université de Neuchâtel Suisse, 2024) -
Specificity of theoretical conceptualisations of cooperative learning / Specifičnosti teorijskih konceptualizacija kooperativnog učenja
(Novi Sad: Faculty of Philosophy, University of Novi Sad., 26-12-2023) -
Повезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писмености
(Институт за педагошка истраживања, Београд, 14-12-2023) -
Friend or Foe? Rethinking Epistemic Trespassing
(London: Taylor & Francis, 12-12-2023) -
Употреба великих језичких модела и предиктивних модела у образовању
(SANU i Matematički institut, 12-2023) -
Workaholism, work engagement, and burnout among academics in Montenegro: A psychometric network approach
(Work: a journal of prevention, assessment, and rehabilitation, 12-2023) -
Assessing Educational Opportunities: From the First Statistical Analysis in Serbia
(Institute for Educational Research, Belgrade, 12-2023) -
Субдетерминација, експланаторна моћ и истиносни статус глобалних научних теорија / Underdetermination, Explanatory Power, and the Truth Status of Global Scientific Theories
(SANU i Odeljenje za filozofiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 12-2023) -
Изложба Живот – Сан – Смрт. Европски оквири српског симболизма (Галерија Матице српске, 5. новембар 2021. – 31. јануар 2022)
(Матица српска, Одељење за ликовне уметности, Нови Сад, 12-2023)