Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Mathematics related anxiety: Mathematics bogeyman or not?

dc.creatorVidenović, Marina
dc.creatorRadišić, Jelena
dc.date.accessioned2021-10-12T11:16:17Z
dc.date.available2021-10-12T11:16:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0352-7379
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1173
dc.description.abstractPodaci PISA testiranja iz 2003. godine ukazuju na visok nivo matematičke anksioznosti učenika u Srbiji. Više od polovine naših učenika brine da će imati teškoće na časovima matematike i da će dobiti loše ocene. Ciljevi ovog istraživanja jesu: ispitivanje veza između matematičke anksioznosti i postignuća na skali matematičke pismenosti; utvrđivanje mogućih prediktora matematičke anksioznosti i identifikovanje grupa učenika koje se razlikuju u njihovom odnosu prema matematici. Matematička anksioznost je u statistički značajnoj negativnoj korelaciji i sa školskim postignućem i sa postignućem na skali matematičke pismenosti. Sociodemografski faktori, motivacioni i kognitivni aspekti učenja matematike, doživljaj školske klime i klime na času objašnjavaju 40% varijanse matematičke anksioznosti. Na osnovu odnosa prema matematici učenici se mogu svrstati u tri grupe; dimenzije koje ih razdvajaju jesu nezainteresovanost -zainteresovanost i prisustvo - odsustvo anksioznosti. Grupa koja pokazuje anksioznost ima najlošije postignuće. Primenom kvalitativne analize ispitivani su stavovi učenika i nastavnika o specifičnim problemima u vezi sa nastavom i savlađivanjem gradiva iz matematike.sr
dc.description.abstractData of the PISA 2003 survey indicate high levels of mathematics anxiety of students in Serbia. More than half of our students worry whether they will have difficulties in mathematics class or whether they will earn poor marks. Aims of this study therefore are: examining relationship between math anxiety and achievement at mathematics literacy scale; establishing possible predictors of math anxiety and identification of students' groups in relations to their relationship towards mathematics as a subject. Mathematics anxiety is statistically negatively correlated with school achievement and achievement at mathematics literacy scale. Socio-demographic factors, motivational and cognitive aspects related to learning mathematics, perception of school and classroom climate explain 40% variance of mathematics anxiety. Based on students' relationship towards mathematics they cam be divided into three groups; while dimensions that apart them are uninterested-interested in mathematics and presence-absence of anxiety. The group displaying anxiety scores lowest among the three. Applying qualitative analysis students' and teachers' attitudes on specific issues related to teaching and learning mathematics was examined.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihološka istraživanja
dc.subjectPISAsr
dc.subjectmatematička pismenostsr
dc.subjectmatematička anksioznostsr
dc.subjectPISAen
dc.subjectmathematics literacyen
dc.subjectmathematics anxietyen
dc.titleAnksioznost u vezi sa učenjem matematike - matematika - bauk ili ne?sr
dc.titleMathematics related anxiety: Mathematics bogeyman or not?en
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage177
dc.citation.issue2
dc.citation.other14(2): 157-177
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage157
dc.citation.volume14
dc.identifier.doi10.5937/PsIstra1102157V
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/162/1170.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu