Smernice za društvenu podršku dečjoj igri
Guidelines for social support to child play
Апстракт
Igra je dragocen aspekt življenja, nezamenljivog značaja po dobrobit i razvoj kako deteta tako i odraslih ljudi i zajednica u celini. Kompleksnost savremenih uslova življenja često dovodi u pitanje uvažavanje i ostvarivanje dečje igre, te jača nužnost da savremene obrazovne politike igru aktivno podrže. Predmet istraživanja na kom je ovaj rad zasnovan je dečja igra u obrazovnoj politici, a cilj istraživanja je predlog mera i akcija kojima se kroz obrazovnu politiku dečja igra može podržati. U istraživanju smo se služili metodom komparativne analize kroz tehniku analize sadržaja, a uz primenu matrice analize. Istraživanjem su obuhvaćene mere i akcije zvaničnih obrazovnih politika i nevladinih organizacija Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Severne Irske, Republike Irske i Republike Srbije. Rezultati istraživanja ukazuju na to da je problem dublji od trenutnog nepostojanja sistemske podrške igri u Republici Srbiji i otvaraju pitanje iz koje paradigme zvanična obrazovna politika R...epublike Srbije pristupa obrazovanju, kao i pitanje mogućnosti da se iz aktuelne pozicije u potpunosti osvesti važnost igre i gradi podrška igri. Oslanjajući se na okosnice politika podrške u Ujedinjenom Kraljevstvu i Republici Irskoj, u ovom radu predlažemo smernice razvoja društvene podrške igri koje bi se u slučaju Srbije mogle pokazati smislenim i izvodljivim.
Play is a precious aspect of living and irreplaceable importance for not only child well-being and development but for adults and communities, too. Complex current living conditions often minimize the importance of child play and it becomes even more necessary that educational policies support it. The subject of the research is based on the role child play has in educational policy and the aim is formulation of measures and actions which can support child play in educational policy. We examined measures and actions of official educational policies and non government organizations of the United Kingdom of England and Northern Ireland, the Republic of Ireland and Republic of Serbia. The results show that the problem is deeper than current nonexistence of systemic support to play in Serbia and open the question on which paradigm official educational policy in Serbia approaches to education, and the question of how to bring to awareness the importance of play in order to support it. Relayi...ng on the frameworks of play support policy in the United Kingdom and Republic of Ireland we suggest some guidelines for social support of child play which might prove sensible and feasible in Serbia.
Кључне речи:
obrazovna politika / društvena podrška igri / dečja igra / social support to play / educational policy / child playИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2016, 65, 2, 411-425Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Mitranić, Nevena PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2148 AB - Igra je dragocen aspekt življenja, nezamenljivog značaja po dobrobit i razvoj kako deteta tako i odraslih ljudi i zajednica u celini. Kompleksnost savremenih uslova življenja često dovodi u pitanje uvažavanje i ostvarivanje dečje igre, te jača nužnost da savremene obrazovne politike igru aktivno podrže. Predmet istraživanja na kom je ovaj rad zasnovan je dečja igra u obrazovnoj politici, a cilj istraživanja je predlog mera i akcija kojima se kroz obrazovnu politiku dečja igra može podržati. U istraživanju smo se služili metodom komparativne analize kroz tehniku analize sadržaja, a uz primenu matrice analize. Istraživanjem su obuhvaćene mere i akcije zvaničnih obrazovnih politika i nevladinih organizacija Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Severne Irske, Republike Irske i Republike Srbije. Rezultati istraživanja ukazuju na to da je problem dublji od trenutnog nepostojanja sistemske podrške igri u Republici Srbiji i otvaraju pitanje iz koje paradigme zvanična obrazovna politika Republike Srbije pristupa obrazovanju, kao i pitanje mogućnosti da se iz aktuelne pozicije u potpunosti osvesti važnost igre i gradi podrška igri. Oslanjajući se na okosnice politika podrške u Ujedinjenom Kraljevstvu i Republici Irskoj, u ovom radu predlažemo smernice razvoja društvene podrške igri koje bi se u slučaju Srbije mogle pokazati smislenim i izvodljivim. AB - Play is a precious aspect of living and irreplaceable importance for not only child well-being and development but for adults and communities, too. Complex current living conditions often minimize the importance of child play and it becomes even more necessary that educational policies support it. The subject of the research is based on the role child play has in educational policy and the aim is formulation of measures and actions which can support child play in educational policy. We examined measures and actions of official educational policies and non government organizations of the United Kingdom of England and Northern Ireland, the Republic of Ireland and Republic of Serbia. The results show that the problem is deeper than current nonexistence of systemic support to play in Serbia and open the question on which paradigm official educational policy in Serbia approaches to education, and the question of how to bring to awareness the importance of play in order to support it. Relaying on the frameworks of play support policy in the United Kingdom and Republic of Ireland we suggest some guidelines for social support of child play which might prove sensible and feasible in Serbia. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Smernice za društvenu podršku dečjoj igri T1 - Guidelines for social support to child play EP - 425 IS - 2 SP - 411 VL - 65 DO - 10.5937/nasvas1602411m ER -
@article{ author = "Mitranić, Nevena", year = "2016", abstract = "Igra je dragocen aspekt življenja, nezamenljivog značaja po dobrobit i razvoj kako deteta tako i odraslih ljudi i zajednica u celini. Kompleksnost savremenih uslova življenja često dovodi u pitanje uvažavanje i ostvarivanje dečje igre, te jača nužnost da savremene obrazovne politike igru aktivno podrže. Predmet istraživanja na kom je ovaj rad zasnovan je dečja igra u obrazovnoj politici, a cilj istraživanja je predlog mera i akcija kojima se kroz obrazovnu politiku dečja igra može podržati. U istraživanju smo se služili metodom komparativne analize kroz tehniku analize sadržaja, a uz primenu matrice analize. Istraživanjem su obuhvaćene mere i akcije zvaničnih obrazovnih politika i nevladinih organizacija Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Severne Irske, Republike Irske i Republike Srbije. Rezultati istraživanja ukazuju na to da je problem dublji od trenutnog nepostojanja sistemske podrške igri u Republici Srbiji i otvaraju pitanje iz koje paradigme zvanična obrazovna politika Republike Srbije pristupa obrazovanju, kao i pitanje mogućnosti da se iz aktuelne pozicije u potpunosti osvesti važnost igre i gradi podrška igri. Oslanjajući se na okosnice politika podrške u Ujedinjenom Kraljevstvu i Republici Irskoj, u ovom radu predlažemo smernice razvoja društvene podrške igri koje bi se u slučaju Srbije mogle pokazati smislenim i izvodljivim., Play is a precious aspect of living and irreplaceable importance for not only child well-being and development but for adults and communities, too. Complex current living conditions often minimize the importance of child play and it becomes even more necessary that educational policies support it. The subject of the research is based on the role child play has in educational policy and the aim is formulation of measures and actions which can support child play in educational policy. We examined measures and actions of official educational policies and non government organizations of the United Kingdom of England and Northern Ireland, the Republic of Ireland and Republic of Serbia. The results show that the problem is deeper than current nonexistence of systemic support to play in Serbia and open the question on which paradigm official educational policy in Serbia approaches to education, and the question of how to bring to awareness the importance of play in order to support it. Relaying on the frameworks of play support policy in the United Kingdom and Republic of Ireland we suggest some guidelines for social support of child play which might prove sensible and feasible in Serbia.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Smernice za društvenu podršku dečjoj igri, Guidelines for social support to child play", pages = "425-411", number = "2", volume = "65", doi = "10.5937/nasvas1602411m" }
Mitranić, N.. (2016). Smernice za društvenu podršku dečjoj igri. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 65(2), 411-425. https://doi.org/10.5937/nasvas1602411m
Mitranić N. Smernice za društvenu podršku dečjoj igri. in Nastava i vaspitanje. 2016;65(2):411-425. doi:10.5937/nasvas1602411m .
Mitranić, Nevena, "Smernice za društvenu podršku dečjoj igri" in Nastava i vaspitanje, 65, no. 2 (2016):411-425, https://doi.org/10.5937/nasvas1602411m . .