Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 16
Who murdered Joe magarac?
(Estonian Literary Museum, Tartu, 2014)
The article examines the origin of an American steel industry mythical hero, Joe Magarac. The analysis is based on the original text by Owen Francis from 1931 and aims to resolve a dilemma whether the text is genuine ...
Stepeni tuge: ekonomska devastacija i društveni zaborav / Stages of grief: economic devastation and social oblivion
(Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd, 2014)
U proleće 2008. godine, nakon što je Hajneken od Efesa kupio većinski
udeo u "Pančevačkoj pivari" i postao njen vlasnik, ova korporacija je ugasila proizvodnju u pančevačkoj fabrici, otpustila sve preostale radnike sem ...
Biti isti, biti poseban: potrošačke prakse kao marker „istosti“ i „različitosti“ među gej osobama u Beogradu / Being Same, Being Different: “Sameness” and “Difference” in Consumption Practices of Gay man in Contemporary Belgrade
(Hartefakt Fond, Beograd, 2014)
U radu će biti razmatrano uzajamno konstituisanje gej identiteta i potrošačkih praksi u kontekstu beogradske gej populacije. Osnovna istraživačka pitanja su kako unutar gej zajednice u Beogradu simultano funkcionišu ...
Antropologija muzike: od folka do roka / The anthropology of music: contemporary theoretical perspectives
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
Antropološka proučavanja muzike svoj fokus stavljaju na značenja koja muzika u specifičnom sociokulturnom kontekstu proizvodi. Preferencija određene vrste muzike usko je povezana sa sklonošću ka određenim kulturnim ...
(Re)definisanje tradicije na primeru world music fenomena / (Re)defining tradition: the example of the world music phenomenon
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
U radu se problematizuje razumevanje pojma tradicije u kontekstu world music fenomena. Na tržištu plasiran kao hibridni muzirki žanr, world music iz perspektive antropološke teorije predstavlja kompleksan ...
"Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013
(Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd, 2014)
Cilj rada je da opišemo i analiziramo javna ispoljavanja religioznosti u rijaliti šou programu “Veliki brat” (VIP, 2013), u koje su upisana određena značenja i strategije komunikacije među ukućanima i sa publikom. Učesnici ...
Ancient Maya Political Dynamics
(Anthropos Inst, Fibourg, 2014)
Socijalne antiutopije u anglosaksonskoj filmskoj produkciji od sredine XX veka / Social antiutopias in the anglosaxon film production since the mid 20th century
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2014)
Predmet istraživanja ove disertacije predstavljaju imaginarne distopije budućnosti koje su prikazane u filmovima na temu postapokalipse. Osnovno obeležje ovih filmova naučne fantastike jeste da se u njima prikazuje mogući ...
"Kod kuće": konceptualizacija doma i prakse njegove proizvodnje kod osoba istopolne seksualne orijentacije / “At Home”: Conceptualizations of Home and Home-making Practices among Homosexual Persons in Contemporary Serbia
(Hartefakt Fond, Beograd, 2014)
Nasuprot brojnim istraživačkim prilozima koji se bave ispitivanjem političkih aspekata proizvodnje i ispoljavanja gej i lezbejskih identiteta u javnoj sferi, ovaj rad će se uključiti u manje razvijenu, ali postojeću, liniju ...
Muzika kao nematerijalno kulturno nasleđe / Music as Intangible Cultural Heritage
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014)
Intenzivni kulturni kontakti i pokretljivost ljudi na globalnom nivou tokom poslednjih decenija uticali su na formiranje rasprostranjenog stava da globalizacija nepovoljno i neminovno utiče na opstanak lokalnih ...