Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 22
Legenda o dedi i Jaffa keksu / The legend of the old man and the packet of Jaffa biscuits
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Urbana legenda o događaju u beogradskom parku u kojoj mlada osoba greškom jede keks koji pripada starcu s kojim deli klupu, predstavlja transformaciju urbane legende koja se u britanskoj varijanti odnosi na stariju Britanku ...
Šta je u pivu? - kulture koje se prožimaju u privatizaciji pivare / What's in a beer?: Cultures that interact in brewery privatization
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Rad je nastao kao rezultat skoro dvogodišnjeg intenzivnog istraživanja socijalnih i kulturnih aspekata privatizacije lokalne pivare u Južnom Banatu, čiji je većinski vlasnik 2003. godine postala turska kompanija Efes. ...
Ko je ko u Kraljevini SHS - formalna analiza Cvijićeve rasprave o jedinstvu Južnih Slovena / Who is who in the Kingdom of the Serbs, Croats and Slovenes: A formal analysis of Jovan Cvijić's treatise on South Slav unity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovog rada jeste da istraži uzroke i posledice ideološkog zaleđa Cvijićevih antropogeografskih i etnopsiholoških istraživanja na prostoru nekadašnjeg jugoslovenskog dela Balkanskog poluostrva. Cvijićevi intelektualni ...
Tolerancija ili asimilacija - legende o kineskom restoranu i 'Ciginoj kafani' / Tolerance or assimilation: The legends of the Chinese restaurant and 'The Gypsy's Tavern'
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2009)
Proučavajući urbane legende francuska folkloristkinja Veronik Kampion Vensan je postavila pitanje da li neke od novijih legendi propovedaju toleranciju. Legende o 'incidentu u liftu' ili 'pojedenoj karti' pokazuju različit ...
Da li će Knjaz Miloš pripasti strancima? - privatizacija i slika multinacionalnih kompanija u srpskim medijima (2000-2005) / Will Knjaz Miloš belong to foreigners?: The privatization and image of multinational companies in the Serbian media (2000-2005)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
U radu se analizira medijsko praćenje privatizacije Knjaza Miloša, najpoznatije srpske fabrike mineralne vode, i načina na koji su u tom procesu bile predstavljene multinacionalne kompanije. Kao najvažniji problem izdvojen ...
Stručno usavršavanje u SAD kao antropološki problem - međunarodni program razmene naučnih radnika kao okvir za proučavanje distribucije i reprodukcije moći / Formation professionnelle aux USA en tant que problème anthropologique: programme d'échange international des chercheurs comme cadre de l'étude de la distribution et de la reproduction du pouvoir
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Diskurs o nauci često se koristi za opravdavanje ili prikrivanje distribucije i reprodukcije moći u društvu, iako se on često ne percipira, niti se konceptualizuje kao takav. Neki aspekti naučne delatnosti, odnosno ...
Prilog definisanju pojma popularne kulture - empirijska provera saznajnih ograničenja popularnih predstava o istražnom zatvoru u Srbiji / Contribution à la définition de la notion de culture populaire: vérification empirique des limites cognitives des représentations populaires sur la prison d'instruction en Serbie
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Pokušavajući da empirijski proverim funkcionalnost određenih definicija pojma popularne kulture, odnosno da putem analize javnih predstava ukažem na određena metodološka rešenja proučavanja popularne kulture, tragao sam, ...
Vremenska kontekstualizacija kulturnih predstava o postsocijalizmu, tranziciji i evrointegracijama u Srbiji / The temporal contextualization of cultural concepts of post socialism, transition and euro integrations in Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
Kritični događaji, koji utiču na redefinisanje društvenih i kulturnih kategorija, predstavljaju kulturne kognitivne stožere organizovanja narativa o društvenom vremenu. Posmatrajući raspad SFRJ u tom svetlu, pokušaću da ...
Biografija kao paradigma etničke i nacionalne emancipacije - životna priča Crnogorca iz Lovćenca kao izvor za proučavanje etniciteta i nacionalizma Crnogoraca u Vojvodini / Biographie comme paradigme de l'émancipation ethnique/nationale: récit de vie du Monténégrin de Lovćenac comme objet de recherche sur l'ethnicité/le nationalisme des Monténégrins en Voïvodine
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2012)
U ovom radu je učinjen pokušaj da se dosadašnja znanja stečena o crnogorskoj zajednici u Srbiji upotpune analizom životne priče jednog Crnogorca koji živi u ruralnoj sredini u Vojvodini. Želeći da problematizujem biografski ...
Pregovaranje o partnerstvu - kako je srpski Hauzmajstor uspostavio poslovni odnos s austrijskim Rustlerom / Negotiating partnership: How Serbian Hauzmajstor established a business relationship with Austrian Rustler
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Ova studija govori o tome kako je srpski Hauzmajstor pregovarao i stupio u partnerstvo sa austrijskom firmom Rustler. Uvodni deo posvećen je uspostavljanju i razvijanju Hauzmajstora, firme za male kućne popravke, koju je ...