Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 37
Da li će Knjaz Miloš pripasti strancima? - privatizacija i slika multinacionalnih kompanija u srpskim medijima (2000-2005) / Will Knjaz Miloš belong to foreigners?: The privatization and image of multinational companies in the Serbian media (2000-2005)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
U radu se analizira medijsko praćenje privatizacije Knjaza Miloša, najpoznatije srpske fabrike mineralne vode, i načina na koji su u tom procesu bile predstavljene multinacionalne kompanije. Kao najvažniji problem izdvojen ...
The Anthropological Study of Tourism
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2018)
In this paper, the authors follow the history of development of anthropology of tourism from the 1960s to the present. In addition to the distinct methodology (ethnographic field work), the essential aspect of anthropological ...
Reception of Natalie's Ramonda, Armistice Day Symbol in Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2019)
Natalie's Ramonda, a symbol of Armistice Day - November 11 in Serbia, is a new memorial symbol constructed and promoted by politicians in 2012. The Armistice Day was celebrated then as a national holiday in Serbia. The ...
From local and regional to national: Construction of Krashovanian identitty in the XXI century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2018)
Identities of Krashovani has not so far been the subject of serious and systematic research by sociocultural anthropologists. Therefore, an attempt has been made in this paper to highlight this problem from the position ...
Pojedinačne migracije Crnogoraca u srpske gradove u periodu posle Drugog svetskog rata / Individual migrations of Montenegrins to Serbian cities in the post-Second World War period
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2008)
Cilj istraživanja je da ispita načine migracija Crnogoraca u Srbiju nakon Drugog svetskog rata. Ovako postavljen cilj zahteva ispitivanje konceptualizacije životnog prostora Crnogoraca, uzroke migracija, njihove načine i ...
Odnos države prema humanističkim naukama u Srbiji početkom XXI veka - citatometrija kao pokušaj ubistva srpske antropologije / The relationship between the state and humanistic sciences in Serbia at the beginning of the 21st century: Citation metrics as an attempted murder of Serbian anthropology
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2008)
Uticaj društva na humanističke nauke u Srbiji primarno se ostvaruje kroz državno finansiranje naučnih projekata. Takvo finansiranje trenutno uključuje valorizaciju rezultata naučnog rada primenom citatometrijskih metoda ...
Legenda o starom obućaru i Metro kartici / The legend of the old shoemaker and the Metro customer card
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Legenda o starom obućaru i Metro kartici govori o nesnalaženju starog zanatlije koga su rođaci nagovorili da otvori platnu karticu u trgovinskoj radnji 'Metro Cash and Carry' da bi sa njegovom karticom kupovali robu za ...
Šta je u pivu? - kulture koje se prožimaju u privatizaciji pivare / What's in a beer?: Cultures that interact in brewery privatization
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Rad je nastao kao rezultat skoro dvogodišnjeg intenzivnog istraživanja socijalnih i kulturnih aspekata privatizacije lokalne pivare u Južnom Banatu, čiji je većinski vlasnik 2003. godine postala turska kompanija Efes. ...
Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji / Le Film serbe à quel point est-il 'serbe'? La conceptualisation du culturellement normal et anormal dans la Serbie contemporaine
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Predmet rada jeste konstruisanje kulturnog kognitivnog modela normalnosti, a cilj pokazivanje shvatanja date kognitivne kategorije u savremenoj srpskoj kulturi od strane ispitaničke grupe, koja je formirana na osnovu ...
Maskulinitet kao alternativni parametar etničkog identiteta - crnogorci u Lovćencu / Masculinity as an alternative parameter of ethnic identity: Montenegrins in the village of Lovćenac
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Selo Lovćenac nalazi se u Bačkoj, na pola puta između Novog Sada i Subotice i ima blizu 4 000 stanovnika. Ono je nakon Drugog svetskog rata naseljeno stanovništvom iz Crne Gore, i to iz onog delà koji je poznat kao 'Stara ...