Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 37
Reception of Natalie's Ramonda, Armistice Day Symbol in Serbia
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2019)
Natalie's Ramonda, a symbol of Armistice Day - November 11 in Serbia, is a new memorial symbol constructed and promoted by politicians in 2012. The Armistice Day was celebrated then as a national holiday in Serbia. The ...
From local and regional to national: Construction of Krashovanian identitty in the XXI century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2018)
Identities of Krashovani has not so far been the subject of serious and systematic research by sociocultural anthropologists. Therefore, an attempt has been made in this paper to highlight this problem from the position ...
Pojedinačne migracije Crnogoraca u srpske gradove u periodu posle Drugog svetskog rata / Individual migrations of Montenegrins to Serbian cities in the post-Second World War period
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2008)
Cilj istraživanja je da ispita načine migracija Crnogoraca u Srbiju nakon Drugog svetskog rata. Ovako postavljen cilj zahteva ispitivanje konceptualizacije životnog prostora Crnogoraca, uzroke migracija, njihove načine i ...
Odnos države prema humanističkim naukama u Srbiji početkom XXI veka - citatometrija kao pokušaj ubistva srpske antropologije / The relationship between the state and humanistic sciences in Serbia at the beginning of the 21st century: Citation metrics as an attempted murder of Serbian anthropology
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2008)
Uticaj društva na humanističke nauke u Srbiji primarno se ostvaruje kroz državno finansiranje naučnih projekata. Takvo finansiranje trenutno uključuje valorizaciju rezultata naučnog rada primenom citatometrijskih metoda ...
Legenda o starom obućaru i Metro kartici / The legend of the old shoemaker and the Metro customer card
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Legenda o starom obućaru i Metro kartici govori o nesnalaženju starog zanatlije koga su rođaci nagovorili da otvori platnu karticu u trgovinskoj radnji 'Metro Cash and Carry' da bi sa njegovom karticom kupovali robu za ...
Ko je ko u Kraljevini SHS - formalna analiza Cvijićeve rasprave o jedinstvu Južnih Slovena / Who is who in the Kingdom of the Serbs, Croats and Slovenes: A formal analysis of Jovan Cvijić's treatise on South Slav unity
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2010)
Cilj ovog rada jeste da istraži uzroke i posledice ideološkog zaleđa Cvijićevih antropogeografskih i etnopsiholoških istraživanja na prostoru nekadašnjeg jugoslovenskog dela Balkanskog poluostrva. Cvijićevi intelektualni ...
The Qeleshe and the Drone. Models of Political Expression at the Albania National Football Team's Games in Belgrade
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2020)
In the space of 47 years the Albania national football team played two games at the JNA stadium in Belgrade. At both games, events with a clear political content took place. At the 1967 game, a group of about 5,000 fans ...
'Sirogojno style' - proizvodnja i distribucija zanatskih predmeta/proizvoda od vune / 'Sirogojno style': The production and distribution of hand-crafted objects/products made of wool
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
Istražujući modnu produkciju Sirogojno stila, pošla sam od pretpostavke da su 'predmeti kao i reči nosioci informacija'. Na osnovu do sada napisanih radova, a najiscrpniji je svakako rad Bojane Bogdanović, i sopstvenog ...
Da li će Knjaz Miloš pripasti strancima? - privatizacija i slika multinacionalnih kompanija u srpskim medijima (2000-2005) / Will Knjaz Miloš belong to foreigners?: The privatization and image of multinational companies in the Serbian media (2000-2005)
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2011)
U radu se analizira medijsko praćenje privatizacije Knjaza Miloša, najpoznatije srpske fabrike mineralne vode, i načina na koji su u tom procesu bile predstavljene multinacionalne kompanije. Kao najvažniji problem izdvojen ...
The Anthropological Study of Tourism
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2018)
In this paper, the authors follow the history of development of anthropology of tourism from the 1960s to the present. In addition to the distinct methodology (ethnographic field work), the essential aspect of anthropological ...