Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 45
“Use Me, When Needed Again”: Performing Heritage at Monuments of the Yugoslav Era
(De Greuyter, 2024)
Monuments of the former Yugoslavia are a highly contested case when it comes to narrating the conflicted past(s) in Europe. Built mainly between the late 1960s and the early 1980s, they mirror the idea of Yugoslavia between ...
On New Art and its Manifestations: Rethinking Expressionism in the Visual Arts in Belgrade
(Routledge, 2018)
This Chapter presents an overview of the current state of research on the contextualization of expressionism in Serbian art history and propose a methodological outline for examining expressionism in Belgrade. Studies on ...
Predstavljanje jugoslovanske umetnosti v tujini: Kraljevina Jugoslavija in Beneški bienale / International Representaion of Yugoslav Art: The Kingdom of Yugoslavia and the Venice Biennale
(Moderna galerija, Ljubljana, 2019)
The article analyses the international representation of Yugoslav modern art through exhibitions during the 1930s with the particular focus on the Yugoslav participation at the Venice Biennale.
Архитектура соколских домова у Краљевини Срба, Хрвата и Словенаца и Краљевини Југославији
(Универзитет у Београду - Филозофски факултет, 2015)
The Sokol movement was created in 1862 in Prague, which was then a part of Austrian Empire, as a form of awakening Czech national awareness through sport activities. The creator of this concept was Miroslav Tyrš, together ...
The Role of Architecture in Shaping Sokol Visual Identity in the Kingdom of Yugoslavia
(Brill, 2023)
The interwar period is considered to be the “golden age” of the Sokol movement in Yugoslavia, when the organization enjoyed the support of the state and much of the population. One of the key elements in the process of ...
Од узора до инструмента: Сава Шумановић и уметничко-теоријски универзум Андреа Лота (1921–1924) / From Model to Instrument: Sava Šumanović and Artistic and Theoretical Univers of André Lhote (1921-1924) / Du modèle à l'instrument : Sava Šumanović et l'univers artistico-théorique d'André Lhote (1921-1924)
(Спомен-збирка Павла Бељанског, Нови Сад, 2022)
Први боравак Саве Шумановића у Паризу, између 1920. и 1921. године, обележен је његовим тромесечним образовањем у атељеу француског уметника, писца о уметности и педагога, Андреа Лота (André Lhote). И након периода формалног ...
Идеја живота и смрти Густава Климта
(Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2020)
Циклус живота и смрти и њихов однос у тајни универзума, били су привлачна тема за уметнике аустријског симболизма, и тема која је занимала сликара Густава Климта од краја 19. века, па све до последњих година његовог живота. ...
Ренесансно сопство и портрет
(Филозофски факултет, 2009)
Посматрање портрета из прошлости ствара конфузију
између онога што изгледа да јесте и онога што јесте. Портрети, као сурогат одсутног, отелотворују памћење. Они су
неко друго биће, супротно од посматрача. Они упућују на ...
„Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из збирке Народног музеја у Београду“ / The Florentine tondo depicting Adoration of Christ from the collection of the National Museum in Belgrade
(Народни музеј у Београду, 2020)
Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из колекције Народног музеја у Београду – приписан Лоренцу ди Кредију (Lorenzo di Credi, око 1459–1537), његовој радионици или следбенику – по теми, формату и морфологији, ...
(Re)kategorizacija institucije muzeja umetnosti: umetnik za ili protiv muzeja?
(Durieux, Hrvatska, 2021)
Stvaralaštvo predsavremene akcije i postmoderne reakcije ne može se razdvojiti od same institucije muzeja moderne odnosno savremene umetnosti. Naime, od nastanka ovog jasno određenog tipa muzeja, te tokom različitih ...