Search
Now showing items 1-10 of 137
Места страдања као места сећања: од препознавања наслеђа до креирања заједничке баштине / Sites of suffering as spaces of remembrance. From recognizing inheritance to creating a common heritage
(Филозофски факултет, Универзитет у Београду, 2021)
Турбулентне године на крају XX и почетку XXI века донеле су
бројне друштвене, политичке, идеолошке промене у нашем региону и уз
њих трансформацију поимања културног пејзажа и визуелне културе. Истовремено сe дешавала и ...
Tri „Porodice” Marka Čelebonovića / Three Families of Marko Čelebonović
(Galerija Rima, Kragujevac, 2017)
Rad analizira sliku Marka Čelebonovića „Porodica” (1931, Narodni muzej u Beogradu), kao i dve reinterpretacije ovog dela koje se smeštaju u prvu polovinu šezdesetih godina i period 1982–1984. godine. Analizom i upoređivanjem ...
Од ратног ветерана до дворског кујунџије: Ђорђе М. Јанковић у друштвеним и уметничким збивањима Ниша друге половине 19. века / From a war veteran to a court goldsmith: Đorđe M. Janković in the social and artistic setting of Niš in the second half of the 19th Century
(Ниш : Народни музеј, 2023)
Значајан учесник збивања у Нишу током друге половине 19. века био
је кујунџија Ђорђе М. Јанковић. Кујунџијски занат почео је да учи у младости
као син угледног нишког трговца. Истовремено је ангажован у политичким ...
Nasleđe rata kao baština u miru / Legacy of war as heritage in peace
(Факултет уметности Универзитета у Приштини, Косовска Митровица, 2018)
Tokom ratnih razaranja, veliki broj spomenika strada, što iz nehata što namemo. lako različite konvencłje i zakonske regulative predviđaju brigu o baštini porobljenih, okupiranih, rečju „drugih' svedoci smo njihovih kršenja, ...
Представа краљице Наталије у време проглашења Краљевине Србије / Representation of Queen Natalija at the time of the Proclamation of the Kingdom of Serbia
(Историјски институт БеоградИсторијски архив Краљево, 2023)
Визуелне представе Наталије Обреновић, којима је она јавно промовисана у улози кнегиње и потом краљице, с временом су мењале своје обрасце, проширујући се и на различите уметничке медије. Једна од прилика када
се присуство ...
Pioneer City in Belgrade. Legitimate Oblivion or Non-Culture of Remembering
(Lokomotiva - Centre for New Initiatives in Arts and Culture, Skopje, Macedonia, 2018)
How do you manage youth social
life in a proactive, positive way;
how do you organize children’s free time;
how do you enrich the cultural offer and educate kids from poor families; how do you
help them overcome health ...
Dissonance – a Pretty Harsh Term to Define Towards Understanding the Importance of Safeguarding the Pluralism of Heritage Meanings in Public Spaces
(Lokomotiva - Centre for New Initiatives in Arts and Culture, Skopje, Macedonia, 2018)
When we say dissonance, in the context
of heritage we usually think of the diversity of meanings attached to it, or so to
say of non-existence of the agreement in the manner that heritage is remembered,
represented, ...
“Use Me, When Needed Again”: Performing Heritage at Monuments of the Yugoslav Era
(De Greuyter, 2024)
Monuments of the former Yugoslavia are a highly contested case when it comes to narrating the conflicted past(s) in Europe. Built mainly between the late 1960s and the early 1980s, they mirror the idea of Yugoslavia between ...
Saints and Crises: The Cult of St Stephen the First-Crowned in Kočina Krajina (1788-1791) and the Wartime of Serbian Revolution (1804-1815) / Светитељи и кризе: култ Стефана Првовенчаног за време Кочине Крајине (1788 - 1791) и ратног периода српске револуцоије (1804-1815)
(Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2021)
The history of the relics and the cult of St Stephen the First-Crowned, especially the one from the late 18th and early 19th century, shows how crises can bring about the development of a cult and visual culture that ...
Olga Jevrić in the International Art World in the 1950’s
(Serbian Academy of Sciences and Arts, Heritage house, Belgrade, 2022)
Тhe article reconstructs and analyzes the work of the sculptress Olga Jevric within the international context during the period 1955-1960, focusing on her participation in exhibitions in Paris, Venice and Torino.