Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 80
Stručno usavršavanje nastavnika u oblasti prevencije nepoželjnih ponašanja učenika / Povyšenie kvalifikacii prepodavatelej v prevencii neželatel'nogo povedenija učenikov
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
Polazeći od značaja prevencije nepoželjnih ponašanja učenika u školi, u radu se razmatra uloga nastavnika u ostvarivanju preventivne funkcije škole i potreba za stručnim usavršavanjem koje nastavnicima pomaže da adekvatno ...
Vaspitači kao istraživači sopstvene prakse / Preschool educators as researches of their own practice
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)
Rad se bavi analizom istraživanja vaspitača sa polazišta uloge vaspitača kao istraživača sopstvene prakse i funkcije istraživanja kao transformacije prakse. Prikazi istraživanja vaspitača i video-prezentacije istraživanja ...
Stavovi studenata pedagogije u Hrvatskoj i Srbiji prema doprinosu studija razvijanju kompetencija za buduće profesionalno delovanje / Otnošenie studentov pedagogiki v Horvatii i Serbii k vkladu obučeniâ v razvitie kompetencij dlâ buduŝej professional'noj raboty
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2020)
Među značajnim promenama u oblasti obrazovanja može se izdvojiti sve prisutnija zasnovanost obrazovanja na ishodima, kao i prihvatanje pristupa obrazovanju orijentisanog ka razvijanju kompetencija koji implicira da se u ...
Reforma produžnih škola u Minhenu i utemeljenje dualnog sistema stručnog obrazovanja / The reform of the continuation schools in Munich and the establishment of the dual system in vocational education
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Reforma stručnog obrazovanja u Srbiji usmerena je ka uvođenju tzv. dualnog sistema. Savremeni oblik tog sistema ima poreklo u reformama produžnih škola u Nemačkoj krajem XIX veka. U radu je prikazana reforma tih škola u ...
Prognostička valjanost kriterijuma za izbor studenata na studije pedagogije / Prognostic validity of the criteria for admittance to education studies
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Poslednjih godina na studije pedagogije prijavljuje se više kandidata nego što može da se upiše. To nameće potrebu provere kvaliteta selekcije prijavljenih kandidata. U radu se analiziraju rezultati istraživanja čiji je ...
Vrste zadataka i njihove karakteristike u udžbeniku matematike / Types and characteristics of math assignments in textbooks
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Najveći deo sadržaja udžbenika matematike čine zadaci. Bez obzira da li se koristi za izlaganje novog gradiva, vežbanje, obnavljanje, zadatak u udžbeniku matematike uvek ima istu ulogu. On treba da aktivira određena znanja ...
Izdavačka delatnost Pedagoškog društva Srbije / Izdated'skaâ deâtel'nost' pedagogičeskogo obŝestva Serbii
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2019)
U ovom radu razmatra se izdavačka delatnost Pedagoškog društva Srbije s namerom da se sagleda njen razvoj, dometi, odnos prema društvenopolitičkom kontekstu i delokrug unutar pedagoške teorije i prakse. Primenjen je ...
Nivo i kvalitet aktivnosti u procesu intelektualnog vaspitanja / Uroven' i kačestvo aktivnosti v processe intellektual'nogo vospitanija
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Pojedina kognitivna svojstva učenika razvijaju se u procesu intelektualnog vaspitanja u nastavi upražnjavanjem različitih organizovanih aktivnosti nastavnika i učenika, koje imaju ulogu da omoguće razvoj tih istih svojstava. ...
Pripremljenost nastavnika razredne i predmetne nastave za rad s decom sa smetnjama u razvoju / Preparedness of class and subject teachers for work with children with developmental difficulties
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Za uspešno ostvarivanje inkluzivne politike i prakse važnu ulogu ima adekvatna pripremljenost nastavnika za rad u inkluzivnim uslovima. U radu se ukazuje na iskustva drugih zemalja u obrazovanju nastavnika i njihovoj ...
Autonomija učenika u razrednom kontekstu – kritička perspektiva teorije samoodređenјa
(Nastava i vaspitanje, 2015)
U radu je istaknuto da je u oblasti pedagoške teorije potrebno razvijati interpretativni okvir za razmatranje osnovnih pedagoških procesa, zasnovan na pretpostavkama kritičke pedagogije i teorije samoodređenja. Razmatra ...