Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 13
Počeci metodičke konceptualizacije i praktične realizacije nastave računice u osnovnom školama u Kneževini Srbiji / Načalo metodičeskoj koncepcii i obučenija matematike v osnovnyh školah v Knjažestve Serbii
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
U ovom radu bavili smo pitanjem početaka metodike elementarne matematike i karakterom nastave matematike u osnovnim školama u Kneževini Srbiji u prvoj polovini XIX veka, radi sagledavanja razvoja metodike računske nastave ...
Disciplinarni ili integrisani kurikulum - tri razlike / Disciplinarnyj ili integrirovannyj kurrikulum: Tri otličija
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
Rad se bavi razlikama između disciplinarnog i integrisanog kurikuluma koje se odnose na shvatanje znanja, učenja i očekivanja od škole/dečjeg vrtića. Shvatanje znanja u disciplinarnom i integrisanom kurikulumu analizirano ...
Razvoj matematičkog mišljenja kod učenika kao aspekt procesa intelektualnog vaspitanja / Razvitie matematičeskogo myšlenija u učenikov kak aspekt processa intellektual'nogo vospitanija
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
Jedan od značajnih aspekata intelektualnog vaspitanja jeste razvoj matematičkog mišljenja kod učenika. Ovaj opšti tip mišljenja razvija se u nastavi matematike kroz razvijanje posebnih tipova matematičkog mišljenja, kao ...
The bologna reform of subject teacher education in the newly founded states in the territory of the former Yugoslavia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2014)
The article provides an overview of carrying out the principles of the Bologna reform in the education of subject teachers in the newly founded states in the territory of the former Yugoslavia. Drawing upon official ...
Ideologije obrazovnih programa - šta očekujemo od obrazovanja - stanje i perspektive u Srbiji / The curriculum ideologies: What to expect from education: Current state and perspectives in Serbia
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2014)
Ideologije obrazovnih programa se određuju kao sistem vrednosti, shvatanja i uverenja jednog društva ili jedne društvene grupe, kojim se projektuje kako će obrazovanje biti i kako će se ostvarivati. U radu se predlaže jedan ...
Stručno usavršavanje nastavnika u oblasti prevencije nepoželjnih ponašanja učenika / Povyšenie kvalifikacii prepodavatelej v prevencii neželatel'nogo povedenija učenikov
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
Polazeći od značaja prevencije nepoželjnih ponašanja učenika u školi, u radu se razmatra uloga nastavnika u ostvarivanju preventivne funkcije škole i potreba za stručnim usavršavanjem koje nastavnicima pomaže da adekvatno ...
The main challenges in teacher education for diversity
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2014)
This paper explores the main challenges in teacher education for diversity:
the dominant regimes of truth in society that reinforce existing
stereotypes/prejudices, the gap between pre-service and in-service teacher
...
Dete između zaštite i autonomije - protekcionizam ili liberacionizam? / Rebenok meždu zaščitoj i avtonomiej: Protekcionizm ili liberacionizm?
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
U radu su prikazana dva suprotstavljena stanovišta kada je reč o participaciji i razvoju deteta, kao i o načinu na koji treba podržavati razvoj dece kako bi to bilo u njihovom najboljem interesu. Protekcionisti, s jedne ...
Slika učenika osnovne škole u Srbiji u prvoj polovini XIX veka / Ovraz učenikov načal'noj školy v Servii v pervoj polovine XIX veka
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
U radu smo se bavili slikom učenika osnovne škole u Srbiji u prvoj polovini XIX veka otvarajući sledeća istraživačka pitanja: 1) koliki je bio obuhvat dece osnovnim obrazovanjem, 2) kakvi su bili uslovi rada u školi, 3) ...
Dimenzije uloge školskog pedagoga / Roli škol'nogo pedagoga
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
U cilju izgradnje i očuvanja identiteta profesije pedagoga korisno je razmotriti pitanje funkcije angažovanja stručnog profila pedagoga u školskoj praksi, kao i analizirati osnovne odlike uloge pedagoga u školi. U ovom ...