Search
Now showing items 1-10 of 18
Nivo i kvalitet aktivnosti u procesu intelektualnog vaspitanja / Uroven' i kačestvo aktivnosti v processe intellektual'nogo vospitanija
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Pojedina kognitivna svojstva učenika razvijaju se u procesu intelektualnog vaspitanja u nastavi upražnjavanjem različitih organizovanih aktivnosti nastavnika i učenika, koje imaju ulogu da omoguće razvoj tih istih svojstava. ...
Obrazovanje pedagoga u svetlu reforme univerziteta - od Skandinavije do Balkana (II deo) / Podgotovka pedagogov v cvete reformy universiteta: Ot Skandinavii do Balkan /čast' vtoraja/
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Predmet ovog članka jeste institucionalni i programski preobražaj studija pedagogije u sklopu aktuelne univerzitetske reforme u skandinavskim zemljama, u zemljama nemačkog govornog područja, kao i u zemljama Južne i Istočne ...
Značaj vanškolskih aktivnosti u procesu vaspitanja i obrazovanja / Značenie v obrazovatel'nom processe vneklassnyh meroprijatij
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Postoji širok spektar različitih vanškolskih aktivnosti koje su od značaja za proces vaspitanja i obrazovanja. Uopšte, može se govoriti o dvostrukoj ulozi vanškolskih aktivnosti i to kao: 1) aktivnosti koje omogućavaju ...
Dometi i aktuelnost pedagoških ideja Adolfa Ferijera / Reaches and topicality of pedagogic ideas of Adolphe Ferriere
(Pedagoško društvo Vojvodine, Novi Sad, 2013)
'Aktivna škola' je pedagoški pokret nastao početkom XX veka kao reakcija na staru, tradicionalnu školu koja se temeljila na herbatovskoj pedagoškoj koncepciji. Osnivač aktivne škole je švajcarski pedagog i psiholog Adolf ...
Različiti pristupi u tumačenju antisocijalnih ponašanja dece i mladih / Raznye podhody k tolkovaniju antiobščestvennogo povedenija detej i molodeži
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Ponašanje koje je usklađeno sa društvenim normama i pravilima predstavlja osnov uspešnog funkcionisanja i suživota članova jednog društva. Norme ponašanja, pisane i nepisane, upravljaju ponašanjem pojedinca i pružaju mu ...
Izgled tipičnog nastavnika - viđenje učenika i nastavnika iz različitih zemalja / Kačestva tipičnogo učitelja: Mnenija učenikov i prepodavatelej iz raznyh stran
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
Na doživljaj pojavnosti nastavnika, odnosno na način na koji se opaža njegov izgled ukazala su pojedina istraživanja, ali je ova problematika retko razmatrana iz komparativne perspektive. Cilj ovog rada jeste poređenje ...
Mišljenje vaspitača o koristima od inkluzije i načinima njenog ostvarivanja / Nursery school teachers' attitude on the implementation and benefits of inclusion
(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2013)
Kako bi ideja inkluzije zaista zaživela u vrtićima, uz sve blagodeti koje nosi, neophodno je osigurati brojne uslove. Cilj istraživanja bio je da se ispita mišljenje vaspitača o svrsi i načinu ostvarivanja inkluzivnog ...
Comparative pedagogy in slavonic south east european countries
(International Perspectives on Education and Society, 2013)
This chapter compares the historical development and current state of comparative pedagogy (CP) in four Slavonic South East European Countries - Bulgaria, Croatia, Serbia, and Slovenia. The authors also aim to put the ...
Obrazovanje pedagoga u svetlu reforme univerziteta - I deo - od Berna do Luvena / Podgotovka pedagogov v sfere reformy Universiteta
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
U okviru reforme univerziteta mnogo radova napisano je o obrazovanju osnovnih pedagoških profila (nastavnika, vaspitača) ali vrlo malo o obrazovanju naučnoistraživačkih pedagoških profila. Predmet našeg članka jeste reforma ...
Uloga pedagoških istraživanja u transformisanju obrazovne politike i prakse / The role of educational research in transforming educational policy and practice
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2013)
U radu se razmatra uloga pedagoških istraživanja u transformisanju obrazovne politike i prakse. Bio nam je cilj da se kritički rasvetle mogućnosti, dometi i ograničenja 'na dokazima zasnovane' (evidence-based) koncepcije ...