Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 21
Uloga školskog pedagoga u primeni inkluzivnog obrazovanja - pogled studenata pedagogije / The role of school pedagogue in inclusive education: How students of education see it
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Poslednjih godina u našoj zemlji se sve intenzivnije poklanja pažnja potrebi i mogućnostima ostvarivanja inkluzivnog modela obrazovanja, koji podrazumeva obezbeđivanje jednakih prava i mogućnosti obrazovanja za sve učenike ...
Proces profesionalnog razvoja iz ekološke paradigme / Professional development in the perspective of ecological paradigm
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Rad se bavi otkrivanjem mogućnosti i ograničenja profesionalnog razvoja iz perspektive ekološke paradigme. Ekološka paradigma pokušava da shvati čoveka kao skup energije koji sa svojom okolinom čini jedinstveno energetsko ...
Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje? / Play, creativity, open educational system: What links them?
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Pitanje odnosa igre, stvaralaštva i otvorenog vaspitnog sistema može biti koncipirano kao pitanje stvaranja ' prostora' (fizičkih, imaginarnih) gde deca i odrasli mogu zajedno razvijati i usklađivati potencijal za promenu ...
Наративи студената као основ за разумевање концепата учења и подучавања / Narratives of students as a basis for understanding concepts of learning and studiying
(Форум педагога Србије, 2010)
Najizazovniji aspekt narativnog istraživanja je da pronađete i izaberete priče
koje idu dalje od »dobre priče«, kao i da vodite proces tumačenja nepoznatog ili manje poznatog poznatim. Narativ poziva istraživača da prihvati ...
Školska pedagogija kao studijski predmet na Univerzitetima u Evropi / School pedagogy as a studying subject at the European universities
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2010)
U procesu koncipiranja i izrade jednog predmetnog programa korisno je imati informacije o tome gde se sve i na koji način isti predmet izučava. Tema ovog rada je Školska pedagogija kao studijski predmet na evropskim ...
Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema / Essential dimensions of education system quality
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Tema ovog rada je konceptualizacija kvaliteta obrazovnih sistema. Relevantna literatura iz ove oblasti upućuje na pet ključnih dimenzija kvaliteta obrazovnih sistema: efektivnost, efikasnost, pravičnost, relevantnost i ...
Obrazovanje u Srbiji - mogućnosti inkluzivnog i e-učenja / Education in Serbia: Inclusive and e-learning opportunities
(Univerzitet u Beogradu - Tehnički fakultet u Boru, Beograd, 2010)
Autori u ovom radu razmatraju mogućnosti unapređenja inkluzivne edukacije upotrebom informacionih tehnologija i elektronskog učenja. Ovaj rad je podeljen u tri dela: Prvi deo je fokusiran na različite pristupe koncepta ...
Prognostička valjanost kriterijuma za izbor studenata na studije pedagogije / Prognostic validity of the criteria for admittance to education studies
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
Poslednjih godina na studije pedagogije prijavljuje se više kandidata nego što može da se upiše. To nameće potrebu provere kvaliteta selekcije prijavljenih kandidata. U radu se analiziraju rezultati istraživanja čiji je ...
Ispit zrelosti kao uslov za nastavak školovanja u Srbiji krajem XIX i početkom XX veka / Maturity exam as the condition for further education in Serbia at the end of XIX century and the beginning of XX century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2010)
U Srbiji su ispiti zrelosti polagani prvi put školske 1875/76. Zakonom su propisani 1873. godine, a regulisani 1876. posebnim Pravilima u koja su unošene izmene 1880, 1892, 1902. i 1907. godine. Od ispita zrelosti, prema ...
Stavovi i iskustva vaspitača o radu sa decom sa posebnim potrebama / Attitudes and experience of pre-school teachers about work with children with special needs
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2010)
U okviru teorijskog dela rada dat je prikaz različitih shvatanja šta su deca sa posebnim potrebama i njihovo vaspitanje i obrazovanje. Brojni autori navode da savremena pedagoška teorija insistira na obuhvatnijem i ...