Search
Now showing items 1-10 of 21
Shvatanje razvoja kao orijentacija predškolskog kurikuluma / Ponimanie razvitija v kačestve rukovodstvadlja sozdanija doškol'nogo učebnogo plana
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2011)
U radu se iznose ključne postavke nekih od teorija razvoja, koje utiču na orijentaciju predškolskog kurikuluma. Shvatanje razvoja čini jednu od osnova koncepcije svakog predškolskog kurikuluma i isto tako oblikuje načine ...
Školski sistem Srbije - stanje i pravci razvoja / Škol'naja sistema Serbii - sostojanie i puti razvitija
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2011)
Rad obuhvata prikaz i analizu stanja školskog sistema u Srbiji u protekle dve decenije, kao i sagledavanje pravaca daljeg razvoja obrazovanja. Navođenjem osnovnih odlika stanja u oblasti obrazovanja u periodu od 1990. do ...
Saradnički odnosi u školi / Cooperative relations in schools
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2011)
U radu se razmatra pitanje potrebe i mogućnosti razvijanja saradničkih i partnerskih odnosa između članova školskog kolektiva i između škole i pojedinaca i institucija u lokalnom i širem društvenom okruženju. Saradnja ...
Prognostička valjanost kriterijuma za upis na studije pedagogije i vrsta prethodno završene srednje škole / Prognostičeskaja nadežnost' kriteriev dlja postuplenija na pedagogičeskij fakul'tet i vid predvaritel'no okončennoj srednej školy
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)
U radu se proverava prognostička valjanost kriterijuma koji se koriste za selekciju kandidata prilikom upisa na studije pedagogije. Polazi se od analize shvatanja prognostičke valjanosti kao specifične vrste valjanosti. ...
Наративи студената као основ за разумевање концепата учења и подучавања / Narratives of students as a basis for understanding concepts of learning and studiying
(Форум педагога Србије, 2010)
Najizazovniji aspekt narativnog istraživanja je da pronađete i izaberete priče
koje idu dalje od »dobre priče«, kao i da vodite proces tumačenja nepoznatog ili manje poznatog poznatim. Narativ poziva istraživača da prihvati ...
Model intelektualne avanture: ka razumevanju Djuijevog progresivizma iz perspektive kritičkih koncepcija vaspitanja
(Pedagogija, 2016)
Neposredan povod za izbor teme rada je stogodišnjica objavljivanja Djuijevog (John Dewey) dela „Vaspitanje i demokratija”, u kome su postavljeni temelji savremene teorije liberalnog obrazovanja. U radu se razmatra argumentacija ...
Obrazovanje pedagoga u svetlu reforme univerziteta - I deo - od Berna do Luvena / Podgotovka pedagogov v sfere reformy Universiteta
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
U okviru reforme univerziteta mnogo radova napisano je o obrazovanju osnovnih pedagoških profila (nastavnika, vaspitača) ali vrlo malo o obrazovanju naučnoistraživačkih pedagoških profila. Predmet našeg članka jeste reforma ...
Stavovi i iskustva vaspitača o radu sa decom sa posebnim potrebama / Attitudes and experience of pre-school teachers about work with children with special needs
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2010)
U okviru teorijskog dela rada dat je prikaz različitih shvatanja šta su deca sa posebnim potrebama i njihovo vaspitanje i obrazovanje. Brojni autori navode da savremena pedagoška teorija insistira na obuhvatnijem i ...
Značaj vanškolskih aktivnosti u procesu vaspitanja i obrazovanja / Značenie v obrazovatel'nom processe vneklassnyh meroprijatij
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Postoji širok spektar različitih vanškolskih aktivnosti koje su od značaja za proces vaspitanja i obrazovanja. Uopšte, može se govoriti o dvostrukoj ulozi vanškolskih aktivnosti i to kao: 1) aktivnosti koje omogućavaju ...
Različiti pristupi u tumačenju antisocijalnih ponašanja dece i mladih / Raznye podhody k tolkovaniju antiobščestvennogo povedenija detej i molodeži
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2013)
Ponašanje koje je usklađeno sa društvenim normama i pravilima predstavlja osnov uspešnog funkcionisanja i suživota članova jednog društva. Norme ponašanja, pisane i nepisane, upravljaju ponašanjem pojedinca i pružaju mu ...