Search
Now showing items 1-10 of 112
Value added of schools in Serbia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2020)
Value added (VA) is one of the measures to assess the quality of school work; when calculating this value, the individual characteristics of students are statistically equalised in order to focus on the factors that are ...
Obrazovanje na dalјinu ili udalјavanje od obrazovanja - osvrt na školovanje u ruralnim područjima / Distance education or distancing from education - look back to the education in rural areas
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2021)
Usled epidemije virusa COVID-19 kao univerzalna mera za sve osnovne škole u Republici Srbiji usvojena je zamena redovne nastave u školama nastavom na dalјinu. Analiza relevantnih zvaničnih dokumenata i statističkih podataka ...
Пeдагошко образовање наставника у Србији: од наставленија до Центра за образовање наставника
(Београд: Педагошко друштво СрбијеБеоград: Институт за педагогију и андрагогију Фиозофског факултета Универзитете у Београду, 2021)
У раду су сагледани кључни догађаји релевантни за образовање предметних наставника у Србији до оснивања Центра за образовање наставника 1971. године с намером да се утврде основне фазе у развоју тог образовања. Имајући у ...
Вртић на даљину у време ковид-19 кризе – перспектива родитеља / Remote kindergarten in time of COVID-19 crisis – parents perspective
(Филозофски факултет Универзитета у Београду, 2021)
Овим радом желели смо да прикажемо аутентичне приче родитеља о вртићу на даљину у време ковид-19 кризе. Кроз наративни интервју вођен са 17 родитеља разговор смо фокусирали око пет тема: пандемија
као животно поглавље; ...
Nastava u doba krize: o čemu brinu nastavnici
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2021)
Kriza izazvana pandemijom virusa kovid-19 traje duži vremenski period pri čemu su česte promene koje se uvode u nastavu. Očekivano je da ovakva dešavanja mogu doprineti pojavi izazova i teškoća, koje bi mogle imati reperkusije ...
Participacija nastavnika u onlajn istraživanju
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se analizira problem participacije nastavnika u onlajn istraživanju. Polazi se od opisa osnovnih karakterisitka tog istraživanja, a na osnovu razmatranja njegovih prednosti i ograničenja. Cilj empirijskog dela ...
Čemu ocenjivanje u doba krize: perspektiva nastavnika na društvenim mrežama / The Purpose of Student Assessment in Time of Crisis - What Dо Teachers Say on Social Networks?
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, 2021)
Rad u nastavi u doba krize pratili su brojni izazovi, pri
čemu se naročito ističu problemi u vezi sa ocenjivanjem. Cilj istraživanja bio je da se razume odnos nastavnika prema ocenjivanju učenika u
uslovima nastave na ...
Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera
(Forum Pedagoga, 2021)
Krajem XIX i početkom XX veka u različitim delovima Evrope i sveta možemo uočiti pokrete koji se zalažu za novo vaspitanje i novu školu. Ti pokreti razvijaju se na području SAD-a ali i na evropskom kontinentu i predstavljaju ...
Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse
(Pedagoško društvo SrbijeInstitut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, 2020)
Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo
Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, ...
Prediktivna valјanost kriterijuma za upis na fakultet
(Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2023)
U radu se razmatra problem prediktivne valjanosti kriterijuma koji se koriste kao deo procedure prijema na fakultet. Pored njegove analize na teorijskom nivou, u radu se prezentuju i diskutuju rezultati dobijeni u empirijskom ...