Search
Now showing items 1-10 of 104
Kompetentnost pedagoga u doba krize
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2021)
Doba neizvesnosti sa kojim se suočavamo i promene koje ono donosi u realizaciji vaspitno-obrazovnog rada
iziskuju da preispitamo ulogu pedagoga i mogućnosti njegovog delovanja. U ovom radu se bavimo pitanjem
kompetentnosti ...
Predškolsko vaspitanje i obrazovanje u vreme krize COVID-19; od slabosti ka transformativnom potencijalu
(Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se polazi od razumevanja krize kao odstupanja od uobičajenih i ustaljenih obrazaca kako društvenih odnosa i delovanja tako i ličnog postupanja i uverenja. Pitanje pedagoškog i trnasformativnog potencijala, postavljeno ...
Roditeljstvo u digitalnom okruženju
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2021)
Digitalne tehnologije su jedan od značajnih faktora vaspitanja naročito tokom vremena koje deca provode u krugu porodice. Zato je važno razmotriti promene koje nastaju u porodičnom funkcionisanju i odnosima između njenih ...
Vodič za uključivanje dece sa smetnjama u razvoja u sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju, 2021)
Komparativni prikaz sekvencijalne analize i drugih modela za evaluaciju školskog časa / Comparative review of the sequential analysis and other models for evaluating school classes
(Univerzitet u Kragujevcu - Fakultet pedagoških nauka, Kragujevac, 2020)
U ovom radu imamo za cilj da uporedimo i prikažemo prednosti postupka sekvencijalne analize (Ivić, Pešikan, Antić 2001) u odnosu na druge iz literature poznate instrumente za psihološko-didaktičku analizu časa. U instrumente ...
Participacija nastavnika u onlajn istraživanju
(Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2022)
U radu se analizira problem participacije nastavnika u onlajn istraživanju. Polazi se od opisa osnovnih karakterisitka tog istraživanja, a na osnovu razmatranja njegovih prednosti i ograničenja. Cilj empirijskog dela ...
Nastava u doba krize: o čemu brinu nastavnici
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2021)
Kriza izazvana pandemijom virusa kovid-19 traje duži vremenski period pri čemu su česte promene koje se uvode u nastavu. Očekivano je da ovakva dešavanja mogu doprineti pojavi izazova i teškoća, koje bi mogle imati reperkusije ...
Nastavničke brige o digitalnim tehnologijama u nastavi: pregled istraživanja
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2021)
U radu su dati kratak pregled i analiza radova u kojima su predstavljena istraživanja o nastavničkim brigama
u vezi sa korišćenjem digitalnih tehnologija u nastavi. Cilj je da sagledamo koji su konkretni problemi istraživani ...
Upotreba usmene istorije u istraživanju obrazovanja u Srbiji uoči Drugog svetskog rata / Ispol'zovanie ustnoj istorii v issledovanii obrazovaniâ v Serbii nakanune Vtoroj mirovoj vojny
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2021)
U ovom radu predstavićemo rezultate istraživanja koje smo realizovali sa studentima pedagogije školske 2013/14. godine. Predmet istraživanja bilo je školovanje u Srbiji uoči Drugog svetskog rata iz ugla neposrednih učesnika, ...
Školski uzrast kao prediktor kvaliteta grupnog donošenja odluka učenika - perspektiva nastavnika
(Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd, 2021)
U pedagoškim i didaktičkim modelima rada obrazovnih ustanova progresivne orijentacije kao značajne oblike organizacije nastave afirmisani su oni koji podržavaju socijalne interakcije. Interakcija između učenika tokom rada ...