Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 113
Collective guilt and reconciliation: transgenerational differences
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2016)
The main objective of this paper is to examine the relationship between collective guilt acceptance and assignment, and willingness for reconciliation among the members of a Serb ethnic group in Bosnia and Herzegovina. We ...
Emotions at school: an obstacle or an encouragement to learning?
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2017)
Emotions and cognition have long been treated as separate processes in psychology. Emotions were considered a distractor of rational processes, and it was endeavoured, especially at school, to reduce the influence of ...
Psihosocijalni razvoj i afektivna vezanost u kasnoj adolescenciji / Psychosocial development and attachment in late adolescence
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2021)
Predmet ovog istraživanja je bio da se ispita odnos između psihosocijalnog razvoja i afektivne vezanosti na uzrastu kasne adolescencije. Ciljevi istraživanja su bili usmereni na ispitivanje 1. povezanosti između uspešnosti ...
Vrednosti i očekivanja kao činioci izbornog opredeljenja / Values and expectations as factors of electoral preferences
(Institut za političke studije, Beograd, 2010)
U istraživanju obavljenom na prigodnom uzorku studenata dva fakulteta (N = 255) neposredno pred parlamentarne izbore 2008. godine, postavljena su tri zadatka: da se ispita kakva je veza između izbornog ponašanja, odnosno ...
Number of sensory modalities through which a concept can be experienced: effect on recall
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2015)
The goal of this study was to test whether the accuracy of recall is influenced by the number of sensory modalities through which a concept can be experienced - a new variable closely related to word concreteness. Based ...
Portrait of high school math teachers: critical analysis of dominant practice
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2015)
Based on (1) the results of previous studies on importance of teachers' beliefs on teaching and learning for their everyday practice and (2) the results speaking in favour of complex relationship between beliefs and practice, ...
Put popločan nobelovim nagradama - evolucija psiholoških koncepata racionalnosti od homo ekonomikusa do homo heuristikusa / The road to nobel prize is paved with the conceptualisations of rationality from homo economicus to homo heuristicus
(Srpsko filozofsko društvo, Beograd, 2018)
U ovom radu su prikazane glavne psihološke konceptualizacije racionalnosti: neograničena racionalnost, ograničena racionalnost, optizmizacija pod ograničenjima i ekološka racionalnost. Prikazano je na koji način su ovi ...
The roles of social dominance orientation, collective trauma effects, and regulatory focus in prediction of national identity
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Odsek za psihologiju, Novi Sad, 2015)
The present study aimed at exploring the relationship between social dominance orientation, collective trauma effects, regulatory focus, and national identity. The sample was comprised of 201 participants self-identified ...
Psihoanaliza, govor, jezik / Psychoanalysis, speech, language
(Srpsko filozofsko društvo, Beograd, 2011)
Psihoanalitička situacija je pretežno govorna relacija, govorni događaj. Govorna komunikacija je nesvodiva na domen semantičkog. Govoriti ne znači samo saopštavati. Govor može imati konkretne efekte. U psihoanalitičkoj ...
Identifikovanje učeničkih alternativnih shvatanja o plivanju i tonjenju tela / Identifikacija al'ternativnyh vzgljadov u učenikov o plavanii i pogruženii tela
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
U ovom radu prikazani su rezultati testa namenjenog identifikovanju učeničkih alternativnih shvatanja o plivanju i tonjenju tela, koji je prvi put primenjen u Srbiji. Pod alternativnim podrazumevamo učenička shvatanja koja ...