Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 31
Slobodno vreme i pozitivan razvoj mladih - analiza budžeta vremena / Leisure and positive development of youth: The time use analysis
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Cilj ovog istraživanja je da ispitamo kako mladi u Srbiji koriste slobodno vreme i koliko su njihove aktivnosti podsticajne sa stanovišta pozitivnog razvoja. Analizirali smo količinu vremena koju mladi dnevno provode u ...
Kognitivni procesi i kognitivno-bihejvioralni tretman paničnog poremećaja / Cognitive processes and cognitive-behavioral treatment of panic disorder
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2012)
Poremećene kognicije (uključujući pažnju, memoriju, maladaptivne kognicije i metakognicije) i kognitivni procesi (mehanizmi koji stoje u pozadini kognicija koje su uključene u detekciju, dešifrovanje, pohranjivanje, povraćaj ...
Osetljivost na anksioznost / Anxiety sensitivity
(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2012)
Uvod: Osetljivost na anksioznost je strah od anksioznosti zasnovan na uverenju da anksioznost ima oštećujuće fizičke, psihološke i socijalne posledice. Mnogobrojna istraživanja ukazuju da ova osetljivost predstavlja značajan ...
Pogledi na religiju u teorijama psihologa prve polovine XX veka / Views on religion in theories of psychologists from the first half of XX century
(Univerzitet u Novom Sadu - Filozofski fakultet - Centar za empirijska istraživanja religije, Novi Sad, 2010)
U radu se izlažu gledišta o religiji i religioznosti iz teorijskih sistema psihologa prve polovine XX veka: Viljema Džejmsa, Sigmunda Frojda, Alfreda Adlera, Karla Gustava Junga; Eriha Froma i Abrahama Maslova. .
Anksioznost u vezi sa učenjem matematike - matematika - bauk ili ne? / Mathematics related anxiety: Mathematics bogeyman or not?
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
Podaci PISA testiranja iz 2003. godine ukazuju na visok nivo matematičke anksioznosti učenika u Srbiji. Više od polovine naših učenika brine da će imati teškoće na časovima matematike i da će dobiti loše ocene. Ciljevi ...
Sličnosti i razlike u konceptualizovanju kritičkog mišljenja / Similarities and differences in conceptualizing critical thinking
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
U radu se istražuju osnovne sličnosti i razlike u konceptualizovanju kritičkog mišljenja. Okosnicu analize čine shvatanja najuticajnijih teoretičara u ovoj oblasti: Enisa, Mekpeka, Sigela, Pola i Lipmana. U fokusu razmatranja ...
Sticanje interkulturalnih kompetenicija u svetlu razvojnog modela interkulturalne osetljivosti Miltona Beneta / Acquisition of intercultural competence in the framework of Milton Bennett' developmental model of intercultural sensitivity (DMIS)
(Univerzitet u Nišu - Učiteljski fakultet, Vranje, 2018)
U ovom radu razmatraju se implikacije 'Razvojnog modela interkulturalne osetljivosti' Miltona Beneta za koncipiranje i realizaciju studijskih programa i programa profesionalnog usavršavanja koji nastoje da podstaknu razvoj ...
Uticaj eksperimentalno izazvanih afektivnih stanja sreće i tuge na etničko stereotipiziranje / How sadness and happiness influence ethnic stereotyping
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2012)
Incidentalna afektivna stanja utiču na stereotipiziranje na relativno neočekivan način: eksperimentalno izazvano osećanje sreće vodi ka većem oslanjanju na stereotipe pri zaključivanju, dok eksperimentalno izazvano osećanje ...
Uloga iracionalnih uverenja i ličnosti u kognitivnoj reaktivnosti na tužno raspoloženje / The role of irrational beliefs and personality in cognitive reactivity to sad mood
(Institut za mentalno zdravlje, Beograd, 2012)
Jedan od najznačajnijih savremenih konstrukata u objašnjenju nastanka i odražavanja depresije je kognitivna reaktivnost na tužno/disforično raspoloženje koji se može definisati kao sklonost osobe da na tugu ili disforiju ...
Adolescenti i rizična ponašanja - odraz iracionalnosti ili racionalnosti / Adolescence and risk-taking: Reflection of irrationality or rationality?
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd, 2011)
U adolescentskom uzrastu dolazi do porasta u učestalosti rizičnih ponašanja. Istovremeno, kad je reč o kognitivnom funkcionisanju, u ovom razvojnom periodu prisutan je kvalitativni skok u odnosu na raniji period. Pokušaćemo ...