Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 29
Kriterijumski testovi znanja u funkciji spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada škole / Criterion referenced knowledge tests in the function of external evaluation and self-evaluation of the school performance
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2012)
U radu se analizira i obrazlaže uloga kriterijumskih testova znanja, odnosno standardizovanih procena učeničkih postignuća, u ostvarivanju konstruktivne interakcije između spoljašnjeg vrednovanja i samovrednovanja rada ...
Odustajanje od školovanja - analiza studija slučaja iz ugla ekološkog pristupa / Leaving school: Analysis of a case study from the angle of the ecological approach
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Osipanje učenika ima dalekosežne posledice za pojedinca i društvo. Ovim problemom bavimo se kroz analizu studija slučaja 12 dece (osnovna i srednja škola) koja su napustila školu ili su pod rizikom da to učine, iz ugla ...
Razvijanje kreativnosti u nastavi matematike / Razvitie kreativnosti v processe prepodavaniâ matematiki
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2021)
Cilj ovog rada je da ukaže na važnost i mogućnosti razvoja kreativnosti i kreativnog mišljenja u nastavi matematike. Jedan od ključnih zadataka vaspitno-obrazovnog procesa, u školi, jeste podsticanje i razvoj stvaralačkih ...
Vaspitna funkcija nastave prirodnih nauka / Vospitatel'naja funkcija prepodavanija estestvennyh nauk
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)
Vaspitni uticaj nastave prirodnih nauka često se previđa ili minimalizuje, što je pogrešno, pa čak rizično s obzirom na karakteristike doba u kome živimo. Ako bi ishod vaspitno-obrazovnog procesa trebalo da bude obavešten, ...
Određenje pojma empatije / Definition of empathy in psychology
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2001)
Kao bazična komponenta socijalnih odnosa i jedan od ključnih lekovitih faktora psihoterapije empatija je privukla veliku pažnju unutar različitih oblasti psihologije, kao što su različite teorije ličnosti, psihoterapijske ...
Najčešće zablude o informaciono-komunikacionim tehnologijama u obrazovanju / Most common misconceptions about informational communication technologies in education
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2016)
Cilj ovog rada je da analitički razmotrimo korišćenje informaciono- komunikacionih tehnologija (IKT) u obrazovanju, da bi obrazovni sistem imao što veću dobit od promišljenog i planskog korišćenja IKT-a. Pokušali smo da ...
Životni ciljevi kao činioci muzičkih preferencija srednjoškolaca / Life aspirations as musical preference factors among high school students
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2009)
Na značaj muzike u vaspitanju i formiranju vrednosnog sistema mladih ukazuju još antički mislioci, a moderni autori pokazuju da pasionirane slušaoce određene muzike odlikuju određeni stavovi i vrednosti, pa i karakteristična ...
Preferencija vrste studija i vrednosnih ciljeva kod učenika gimnazija u Srbiji / University study preferences and value targets of grammar school students in Serbia
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2016)
Kad je reč o faktorima koji utiču na profesionalno opredeljenje učenika, u psihološkoj literaturi je uglavnom ispitivana uloga škole, vršnjaka, roditelja, materijalnih i socijalnih činilaca, a manje uloga osobina ličnosti, ...
Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? / Kak škol'nye psihologi v Serbii otnosjatsja k svoej professional'noj roli
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2013)
U ovom istraživanju nastojali smo da ustanovimo kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu u kontekstu reforme obrazovanja i zakonskih promena. U istraživanju je učestvovalo 105 školskih psihologa iz ...
Ajtem analiza u kriterijskom testiranju znanja - mogućnosti i ograničenja / Item analysis in the criteria tests of achievement
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 1992)
Analiza ajtema nije prirođena ideji kriterijskog tvstiranja, s obzirom na to da je mera validnosti testa pokrivenost referentnog sadržaja (gradiva), a ne uspešnost ispitanika u rešavanju zadataka. Iskustvo, međutim, pokazuje ...