Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 10
Povezanost inteligencije i brzine kognitivne obrade reči srpskog jezika / Relation between intelligence and processing speed of words in Serbian
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
Ispitivan je odnos brzine obrade infleksionih oblika reči srpskog jezika i inteligencije. Inteligencija je procenjena baterijom od 9 testova, pri čemu su izdvojeni faktor neverbalne i verbalne sposobnosti. Pokazatelji ...
Konotativni aspekt značenja: konstrukcija konotativnog diferencijala / Connotative aspect of meaning: Construction of the connotative differential
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
Cilj ovog istraživanja je bio da se proveri faktorska struktura konotativnog značenja dobijena u prethodnom istraživanju (Janković, 1999), a potom da se na osnovu tih nalaza pristupi konstrukciji što ekonomičnijeg instrumenta ...
Interaktivna nastava - aktivno učenje Kao vid osavremenjavanja nastave / Interactive teaching - active studying as an aspect of modernization of teaching
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2000)
U ovom radu ocrtali smo osnovne ideje i dosadašnju realizaciju projekta Aktivno učenje - primena metoda nastave/učenja (AUN). AUN projekat je nastao iniciran ozbiljnim problemima u našem obrazovanju. Dugoročan cilj ovog ...
Perceptivni efekti degradacije slike / Perceptive effects of image distortion
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
Ispitivana je perceptivna osetljivost na promene u kvalitetu vizuelne stimulacije. Kao sredstvo variranja kompleksnosti stimulacije korišćen je JPEG filter primenjen na kompjuterskim slikama koje su bile stimulusi u dva ...
Konotativni aspekt značenja: utvrđivanje latentnih dimenzija / Connotative aspect of meaning: Establishing the latent dimensions
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
Cilj ovog istraživanja je bio najpre da se utvrde komponente, a potom i latentne dimenzije od kojih se sastoji konotativna dimenzija značenja kao jedna od dimenzija u hipotetičkom višedimenzionalnom semantičkom prostoru. ...
A mathematical model of stress reaction: Individual differences in threshold and duration
(Psychonomic Soc Inc, Austin, 2000)
People differ in what they experience as stressful and to what extent. We define a variable-stress threshold (sigma)-that links the hypothalamo-pituitary-adrenocortical (HPA) axis and the memory system in a feedback ...
Razumevanje imeničke morfologije srpskog jezika na predškolskom uzrastu / Acquisition of inflectional case system in Serbian
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
Imajući u vidu protivrečnosti između starih nalaza o ranoj usvojenosti padežnog sistema (dobijenih iz uzoraka spontanog govora) i novijih nalaza o relativno kasnom oslanjanju na padežni sistem u procesu razumevanja rečenice ...
Razumevanje imeničkih sintagmi sa prostornim značenjem na predškolskom uzrastu / Comprehension of spatial relations by preschool children in Serbian
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
Ispitivano je razumevanje različitih predloško-padežnih konstrukcija kojima se izražavao neki prostorni odnos. Pošlo se od pretpostavke o značajnom raslojavanju stepena njihovog razumevanja tokom celog predškolskog uzrasta. ...
Kritičko mišljenje i šta je to? Konceptualizacija i relevantni pojmovi / Critical opinion: What is it? Conceptualization and relevant concepts
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
U okviru pojmovne konceptualizacije usvojena je definicija koja određuje kritičko mišljenje kao osvešćeno evaluativno mišljenje osetljivo na kontekst. Kritička misao podrazumeva na kriterijumima zasnovanu procenu nekog ...
Intelektualna nadarenost i Pijažeova teorija / Intellectual talent and Piaget's theory
(Društvo psihologa Srbije, Beograd, 2000)
U ovom radu biće razmatrane neke implikacije Pijažeove teorije ontogenetskog mentalnog razvoja za fenomen intelektualne nadarenosti. Zašto se uopšte baviti jednom opštom teorijom mentalnog razvoja kada već postoji čitav ...