Search
Now showing items 1-10 of 484
Prelaz iz braka u roditeljstvo - diskursi i prakse - dijadna perspektiva / Transition from marriage into parenthood: Discourses and practice: Dyadic perspective
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2014)
Rad je proizašao iz zasnovane teorije ('grounded theory') na osnovu intervjua i posmatranja 30 parova (60 muškaraca i žena), u okviru istraživanja na temi Politike roditeljstva, iz 2013/14. pri Institutu za sociološka ...
Opstajanje tradicionalističkih vrednosnih orijentacija u Srbiji / Persistence of traditionalist value orientations in Serbia
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2006)
Sistematski neuspesi u pokušajima da se društvo Srbije modernizuje tokom poslednja dva veka vodili su opstajanju tradicionalističkih vrednosnih orijentacija. Dugotrajni period otomanske vladavine doprineo je da patrijarhalni, ...
Izmedu integracije, bezbednosti i humanitarnosti: stavovi građana Srbije o migrantima / Between integration, security and humanitarianism: Serbian Citi-zens' attitudes towards migrants
(Institut društvenih nauka - Centar za demografska istraživanja, Beograd, 2017)
Almost a million people from Middle East and North Africa have passed through the territory of Serbia on their way to Western Europe during 2015 and 2016. Although Serbia has predominantly been a transit country for migrants, ...
Rebuilding post-communist city identity: The case of Novi Pazar, Serbia
(Urbanistični inštitut RS, 2022)
In line with contemporary urban policy to build a competitive city identity, this article deals with the post-communist identity of Novi Pazar, a medium-sized city in southwestern Serbia. Research attention is centred on ...
Ekonomski liberalizam u društvima Srbije i Hrvatske tokom perioda postsocijalističke transformacije - uporedna empirijska analiza / Economic liberalism in societies of Serbia and Croatia during the period of post-socialist transformation: A comparative empirical analysis
(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2017)
Procesi post-socijalističke transformacije obeleženi su sistemskim, strukturalnim, normativno-institucionalnim i vrednosno-ideološkim promenama. Ove poslednje od naročitog su istraživačkog značaja, jer ukazuju na legitimacijske ...
Procesi privatizacije u percepciji građanki i građana post-tranzicione Srbije / Privatization processes as perceived by Serbian citizens
(Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, Beograd, 2015)
Cilj rada je da utvrdi da li je globalna kriza neoliberalnog modela kapitalističke regulacije (čiju pojavu možemo pratiti počevši od 2008. godine do danas), odredila pad podrške ekonomskim reformama i privatizacionim ...
Povezanost radnih i vrednosnih orijentacija društvenih aktera u uslovima ekonomske krize u Srbiji / The relationship between work and value orientations of social actors in the period of economic crisis
(Univerzitet u Nišu, Niš, 2014)
Rad je usmeren na dva osnovna cilja: ispitivanje promena u radnim orijentacijama društvenih aktera koji pripadaju kontigentu stanovništva radnog uzrasta (15-64), za koje se pretpostavlja da su se odigrale u periodu 2003-2012. ...
Očuvanje zaposlenosti putem radničkog samoupravljanja - slučaj oporavljenih preduzeća u Argentini / Mantenimiento del Empleo a Través de la Autogestión Obrera: El Caso de las Empresas Recuperadas en Argentina
(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2014)
Produbljivanje ekonomske krize u Argentini krajem 90-ih i početkom 2000-ih uz drastičan pad nacionalnog dohotka, visoke stope inflacije, masovnu nezaposlenost stanovništva pratila je pojava preduzeća koja su oporavili ...
Potencijal “mekih” faktora teritorijalnog kapitala u procesu brendiranja: Istraživanje osam gradova srednje veličine u Srbiji / The brand potential of “Soft” factors of the territorial capital: A study of eight medium-sized cities in Serbia
(Inst Social Res Zagreb, 2017)
The aim of this paper was to explore the brand potential of certain “soft” factors of territorial capital in the medium-sized cities in Serbia. The concept of territorial capital refers to the total city development potential ...
Arhitektura Moderne u funkciji promocije Beograda / Architecture of Moderna and its function in promotion of Belgrade
(Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, Beograd, 2010)
U ovom radu ističe se značaj brendiranja grada za savremeni razvoj. Analizira se uloga arhitekture moderne u stvaranju prepoznatljivog izgleda Beograda. U prvom delu rada razmatraju se karakteristike modernizma i njegove ...