Претраживање
Приказ резултата 1-8 од 8
“Use Me, When Needed Again”: Performing Heritage at Monuments of the Yugoslav Era
(De Greuyter, 2024)
Monuments of the former Yugoslavia are a highly contested case when it comes to narrating the conflicted past(s) in Europe. Built mainly between the late 1960s and the early 1980s, they mirror the idea of Yugoslavia between ...
Антиминсна графика Анастаса Јовановића : истористичкa реинтерпретацијa барокног узора / The Antimension Graphic of Anastas Jovanović: Reinterpretation of a Baroque Model in the Age of Historicism
(Ниш : Центар за црквене студије, 2024)
Штампани антиминси из бечке радионице Анастаса Јовановића
науци су непознат материјал. Након добијања црквене аутономије, питање набавке
антиминса за православне храмове на подручју Београдске митрополије постаје ...
Medieval Wall Paintings in the Churches and Monasteries of Raška. 1, Saint Peter’s Church and Djurdjevi Stupovi in Ras
(Belgrade: University of Belfrade - Faculty of Philosophy, Institute of Art History, 2024)
Tišina slike, buka pogleda, postantropocentrični senzorijum / The Silence of the Image, the Noise of the Gaze, the Post-Anthropocentric Sensorium
(Beograd : Filozofski fakultet, 2024)
Rad će analizirati projekat Vladimira Nikolića Hod sa vodom (2022) kao
primer novomedijske umetničke prakse koji istražuje fundamentalna i konstitutivna
pitanja slike i njenog odnosa prema realnosti u okvirima savremene ...
From National Representation to Self-Organised Exhibiting: Artists from the Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes at the 1926 Sesquicentennial International Exposition in Philadelphia / Od nacionalnega predstavljanja do samoorganiziranega razstavljanja: sodelovanje umetnikov iz Kraljevine SHS na Sesquicentennial International Exposition v Filadelfiji leta 1926
(University of Ljubljana Press, 2024)
On the occasion of the 150th anniversary of the declaration of the independence of the United States of America in 1926, the Sesquicentennial International Exposition was organised in Philadelphia, Pennsylvania. In 1925, ...
Васa Поморишaц: сликар модерности и континуитета
(Галерија Матице српске, Нови Сад, 2024)
У оквирима историје модерне уметности у Србији прве половине 20. века место сликара Васе Поморишца (1893–1961) заузима специфичну, по својој формално-стилско и идејној различитости упечатљиву и самосвојну позицију у односу ...
Идентитет и бесмртност душе: касноантичка фунерарна уметност централног Балкана
(Универзитет у Београду – Филозофски факултет Институт за историју уметности, 2024)
Књига је посвећена истраживању касноантичке фунерарне/сепулкралне уметности централног Балкана кроз примере археолошки истражених и документованих примера познатих научној и стручној јавности. Применом рецентне методологије ...
Kuvanjem do emancipacije? Ukus i gastronomsko nasleđe kao sredstvo pozitivne identifikacije
(Društvo za kulturni razvoj „Bauo“, 2024)
Odnos prema ukusu i„tradicionalnoj“ lokalno specifičnoj pripre- mi hrane ima značajno mesto u procesima identifikacije zajednice. On čini jednu od najznačajnijih poveznica s okruženjem iz kog potičemo ili kome pripadamo. ...