Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-6 od 6
Radio(je)vizija, Zvučni zapis kao kulturno nasleđe i resurs / Radio(is)vision: sound recording as cultural heritage and resource
(HERAedu, 2022)
Rad ispituje potencijale zvučnog zapisa kao kulturnog nasleđa, kao osnove za aktivnu savremenu upotrebu baštine u filmskoj i muzičkoj produkciji. Mogućnosti korišćenja ove specifične vrste kulturnog dobra biće tumačena ...
„Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из збирке Народног музеја у Београду“ / The Florentine tondo depicting Adoration of Christ from the collection of the National Museum in Belgrade
(Народни музеј у Београду, 2020)
Фирентински тондо са приказом Поклоњења Христу из колекције Народног музеја у Београду – приписан Лоренцу ди Кредију (Lorenzo di Credi, око 1459–1537), његовој радионици или следбенику – по теми, формату и морфологији, ...
Stranac u Parizu: kritička recepcija Save Šumanovića na pariskoj umetničkoj sceni od 1926. do 1928. godine / A foreigner in Paris: critical reception of Sava Šumanović on the Paris art scene from 1926 to 1928
(Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2020)
Šumanovićev drugi boravak u Parizu, između 1925. i 1928. godine, obeležila je njegova namera da se, kao strani umetnik, integriše u parisku umetničku sredinu i postane jedan od njenih aktera. Pojedina dela iz obimne ...
Рад сликара Аксентија Јанковића из Вршца у Србији кнеза Милоша / Work of painter Aksentije Janković from Vršac in the Serbia of Prince Miloš Obrenović
(Републички завод за заштиту споменика културе, 2022)
Аксентије Јанковић из Вршца један је од првих уметника неокласицистичког опредељења који је прешао у Србију после Другог српског устанка покушавши да у њој нађе ухлебљење. Након што је на препоруку Вука Караџића дошао у ...
Култ и иконографија Светог Григорија Ниског у српским земљама 1459-1800 / Cult and iconography of Saint Gregory of Nyssa in Serbian lands 1459–1800
(Kalamus, Skoplje, 2022)
У претходном истраживању посветили смо пажњу култу Светог Григорија из
Нисе у средњовековној Србији у периоду између
1166/1168. и 1459. године тј. у време независности српске средњовековне државе. Овај рад представља ...
Мотиви Венеције у сликама Петра Добровића / The Venetian motifs in Petar Dobrović’s pictures
(Narodni muzej u Bogradu, 2022)
Пејзажи заузимају посебно место у опусу Петра Добровића. Од 1928,
па све до изненадне смрти 1942. године, Добровић слика пејзаже, међу којима се
нарочито истичу медитерански, пре свега, предели Дубровника и околине, ...