Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 15
Od terenske skice do skice celine - Mihailo Valtrović i srpska srednjovekovna arhitektura / From field sketches to a sketch of the whole: Mihailo Valtrović and Serbian Medieval architecture
(Beograd: Narodni muzej, 2016)
По први пут у домаћој историографији у раду се као целина анализирају два написа Михаила Валтровића, која су у интервалу од десет година
у другој половини 19. столећа објављена с намером да буду језгро текста замишљеног, ...
Ekspresionizam i srpska industrijska arhitektura / Expressionism and Serbian industrial architecture
(Matica srpska, Novi Sad, 2013)
Kao originalan pravac u evropskoj avangardnoj arhitekturi, ekspresionizam je zahvatio i srpsko graditeljstvo između dva svetska rata, sa odjecima i posle 1945. godine. Za razliku od zastupljenosti na značajnim profanim, ...
Newly discovered portraits of rulers and the dating of the oldest frescoes in Lipljan
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2012)
On the facade of the church of the Presentation of the Virgin, in Lipljan, the damaged depictions of two rulers were discovered under a more recent layer of fresco mortar. The depictions can be identified as portraits of ...
Literarno tumačenje likovnog dela - primeri iz metodologije Srpske istorije umetnosti prve polovine 20. veka / Literary interpretation of a painting: Examples from the methodology of Serbian art history in the first half of the 20th century
(Univerzitet u Kragujevcu - Filološko-umetnički fakultet, Kragujevac, 2011)
U radu se prepoznaju i klasifikuju primeri (ostataka) literarnog tumačenja umetnosti u okvirima novoformirane istorije umetnosti kao nauke. Razmatra se zašto svaki naučnik koji uvodi novi metod ove nauke istovremeno nastavlja ...
Novija srpska arhitektura i njena publika / Newer Serbian architecture and its audience
(Matica srpska, Novi Sad, 2011)
U ovom preglednom članku retrospektivno se razmatraju glavni pravci razvoja srpske arhitekture od početka XVIII do kraja XX veka, kao i vidovi njihove društvene recepcije. Problematizuju se polazišna idejna, tehnička, ...
Critical regionalism in the work of architect Branislav Mitrovic
(Matica srpska, Novi Sad, 2019)
In the Serbian architecture from the end of the twentieth and at the beginning of the twenty-first century, Branislav Mitrovic (1948) distinguished himself as the most successful author of the whole orientation, as opponent ...
Et in Patria ego: Medieval monuments in travelogues from Serbia from the beginning of the 19th century
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd, 2017)
The paper analyzes writings on medieval monuments in Serbia noted in a number of literary essays written after the Second Serbian uprising. Seeing as in prior historiographical accounts these data on Serbian antiques were ...
About typology and meaning of the Serbian public architectural monuments (19-20th centuries)
(Matica srpska, Novi Sad, 2017)
During the last two centuries in the wider Balkan region a wide variety of Serbian public monuments and memorials were raised. Different by their form and function, they show the status of culture of memory that induced ...
Mural painting of littoral catholicon. List of fresco and observations about the different program of characteristics
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2012)
This paper presents the iconographic program offrescoes in the Church of the Annunciation in the monastery of Gradac, in which there were a number of hitherto unrecognised sections that have now been identified It publishes ...
Vrednovanje stare srpske umetnosti tokom formiranja srpske istorije umetnosti / The evaluation of old Serbian art during the formation of Serbian art history
(Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za istoriju umetnosti, Beograd, 2010)
U radu se sagledava razvoj teorijskog i metodološkog sloja u srpskim tekstovima o umetnosti nastalim tokom XIX veka i prepoznaje postepena promena sistema vrednosti, koja je bila preduslov za tumačenje srednjovekovne umetnosti.