Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-10 od 362
From glorifying method toward post-method stance: Searching for quality of teaching/learning
(Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Serbia Institute for Pedagogy and AndragogyFaculty of Adult Education and HRD, University of Pécs, Hungary, 2013)
This paper deals with the changes in the way of conceptualizing method in the
context of teaching and learning and their meaning for the study of quality in education. We have used two sources of information: didactic ...
Unapređivanje nastavne prakse primenom akcionih planova
(Institut za pedagoška istraživanja, 2018)
U radu predstavljamo ciklus akcionog planiranja kao jedan od načina uvođenja i održavanja novina u nastavnu praksu. Ovaj proces zahteva od nastavnika refleksivno razmišljanje o sopstvenoj praksi, planiranje, izvođenje ...
Priroda kognitivne prepreke u procesu intelektualnog vaspitanja / The nature of 'cognitive obstacle' in the process of intellectual education
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)
Intelektualno vaspitanje u nastavi podrazumeva različite oblike aktivnosti učenika koji treba da utiču na razvoj kognitivnih svojstava učenika. U nastavi postoji sistem različitih aktivnosti, s obzirom na to da su ...
Kako otkrivanje izvora podataka doprinosi unapređivanju kvaliteta nastave: primer jednog akcionog istraživanja
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2023)
Ovaj rad je proizašao iz akcionog istraživanja usmerenog na proučavanje i unapređivanje kvaliteta nastave izbornog studijskog predmeta na osnovnim akademskim studijama pedagogije. Unapređivanje kvaliteta nastave podrazumevalo ...
Uloga i značaj razvoja pojmova u procesu intelektualnog vaspitanja / Role and importance of development of terms in the process of intellectual pedagogical work in teaching
(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2008)
U radu se razmatra odnos između usvajanja znanja i pojmova i intelektualnog vaspitanja u nastavi. Jedan od ključnih zadataka nastave odnosi se na sticanje i razvoj pojmova koji treba da čine deo celovitog sistema znanja ...
Kako nastavnici opažaju svoje inicijalno obrazovanje - na koji način su sticali znanja i razvijali kompetencije / How teachers perceive their initial training: How they acquired knowledge and developed competencies
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2007)
U ovom radu će biti prikazano istraživanje čiji je predmet ispitivanja kako nastavnici, iz perspektive svoje prakse, opažaju ulogu svog dodiplomskog obrazovanja u odnosu na druge izvore znanja i profesionalnih kompetenciji. ...
Počeci metodičke konceptualizacije i praktične realizacije nastave računice u osnovnom školama u Kneževini Srbiji / Načalo metodičeskoj koncepcii i obučenija matematike v osnovnyh školah v Knjažestve Serbii
(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2014)
U ovom radu bavili smo pitanjem početaka metodike elementarne matematike i karakterom nastave matematike u osnovnim školama u Kneževini Srbiji u prvoj polovini XIX veka, radi sagledavanja razvoja metodike računske nastave ...
The bologna reform of subject teacher education in the newly founded states in the territory of the former Yugoslavia
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2014)
The article provides an overview of carrying out the principles of the Bologna reform in the education of subject teachers in the newly founded states in the territory of the former Yugoslavia. Drawing upon official ...
Offlife: (Non)Sense Of Digital Kindergarten During COVID-19 Lockdown
(IAC Education, 2022)
In the early spring of 2020, the COVID-19 pandemic outburst, followed by the declaration of an emergency state and physical isolation in many countries, led to the accelerated transition of all levels of education to the ...
Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću
(Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogijuPedagoško društvo Srbije, 2019)
U radu su izneta dva diskursa profesionalizma pedagoga u dečjem vrtiću. Strukturno
– funkcionalistički diskurs stavlja fokus u razumevanju profesionalizma pedagoga na
individualne kompetencije pedagoga i promoviše praksu ...