Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 15
Razumevanje zavisnih klauza u jeziku disfazične dece / Understanding of subordinate clauses in the language of dysphasic children
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2007)
U radu su izloženi rezultati istraživanja specifičnosti sintaksičkog razvoja, kao elementa jezičke strukture na gramatičkom nivou dece sa razvojnom disfazijom, posle završenog dugogodišnjeg logopedskog tretmana. Sintaksički ...
Relativizam: bauk koji kruži naukom / Relativism: A demon roaming through science
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2003)
Prema shvatanjima pristalica takozvane "tvrde nauke", relativizam predstavlja ekstremno nepoželjno stanovište. Prokaženost relativizma najčešće se objašnjava stavom da relativizam, uopšte uzevši, zagovara poziciju u kojoj ...
Efikasnost radne memorije - teorijski koncept i praktične primene / Efficiency of working memory: Theoretical concept and practical application
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2008)
Efikasnost radne memorije je koncept koji spaja psihologiju pamćenja sa različitim oblastima kognitivne, diferencijalne i primenjene psihologije. U ovom radu ukratko je predočena istorija interesovanja za procenu kapaciteta ...
Reagovanje dece i odraslih na školsko nasilje / Reaction of children and adults to violence in school
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2007)
Cilj istraživanja je da opiše reagovanje učenika i odraslih koji rade u školi na nasilje. Reakcije na nasilje, usmereno detetu lično, razlikujemo od reakcija na nasilne scene kojima dete prisustvuje kao svedok. Analizirani ...
Opredeljenje za neuspeh u školi kao vid opiranja vršenju moći / Choosing school underachievement as a way to resist power
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006)
Loše postignuće u učenju u tradicionalnom shvatanju obrazovanja uglavnom se označava kao neuspeh. U radu se predlaže drugačije shvatanje školskog neuspeha, zasnovano na shvatanju moći Mišela Fukoa i načelu elaborativnog ...
Verbalna sposobnost i korišćenje gramatičke informacije u srpskom jeziku / Verbal aptitude and the use of grammar information in Serbian language
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006)
Istraživanje prikazano ovim radom predstavlja pokušaj da se ustanove individualne razlike u korišćenju gramatičke informacije koju nose pojedinačne reči srpskog jezika. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi nivo kognitivne ...
Normalizacija i vaspitanje - represija prirodne harmonije ili emancipacija disharmonije perspektiva? / Normalization and education: Repression of natural harmony or emancipation of perspectives disharmony?
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2002)
U radu su dovedena u vezu pitanja normalnosti ljudi, obično obrađivana u kontekstu 'l' nauka (psihologija, psihijatrija i psihoterapija), i pitanje sprovođenja društvenih normi u vaspitnom procesu koje se obrađuje u kontekstu ...
O pismenom izražavanju učenika osnovne škole / On written expression of primary school pupils
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2009)
Normativna pravila standardnog srpskog jezika stiču se tokom osnovno- školskog i srednjoškolskog obrazovanja kroz programske zahteve nastave srpskog jezika, koja se odvija na tri područja: gramatika, pravopis i kultura ...
Serbian public opinion on child imagination and its correlates
(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2008)
Child imagination is considered in developmental theories as a desirable precondition for later creative production, though in everyday use, imagination is viewed as fantasy, unreal, not practical and not important. The ...
Attitudes of the citizens of Serbia towards the goals of family upbringing
(Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 2007)
The subject of discussion are the attitudes of citizens towards the qualities that
children should be encouraged to learn in the family, based on the data collected in the fourth
wave of the World Values Survey (1999-2004). ...