Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja
2020
Preuzimanje 🢃
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U ovom radu nastojimo da izmestimo pitanje participacije iz ustaljenih okvira tumačenja i podstaknemo nove mogućnosti razumevanja vaspitno-obrazovne prakse i kultivisanja učešća različitih aktera u njoj. Isprovocirana konkretnim događajem iz istraživanja sprovedenog u vrtićkoj grupi, autorka rada poziva se na filozofske ideje Žila Deleza i Feliksa Gatarija kako bi osvetlila različitost načina na koje dete učestvuje i višeslojnost uslova kojima se oblikuje život i rad vrtićke grupe, te kako bi postavila pitanje nad aktuelnim praksama kojima se učešće deteta podržava. Mapirajući događaj – odnosno, skicirajući molarne, molekularne i linije bega kao različite prirode i pravce kretanja višestrukih sila koje događaj oblikuju, autorka rada sugeriše mogućnost razumevanja participacije kao eksperimentalne, afektivne, kontekstualne i relacione prakse, koja zahteva kritički i kreativan anganžman teoretičara i praktičara jednako, i u čijem ostvarenju uloga pedagoga može biti od ključnog značaja.
Ključne reči:
participacija, Žil Delez, linije bega, društvo kontroleIzvor:
Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi, 2020, 234-243Izdavač:
- Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Finansiranje / projekti:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - CHAP AU - Mitranić, Nevena PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3437 AB - U ovom radu nastojimo da izmestimo pitanje participacije iz ustaljenih okvira tumačenja i podstaknemo nove mogućnosti razumevanja vaspitno-obrazovne prakse i kultivisanja učešća različitih aktera u njoj. Isprovocirana konkretnim događajem iz istraživanja sprovedenog u vrtićkoj grupi, autorka rada poziva se na filozofske ideje Žila Deleza i Feliksa Gatarija kako bi osvetlila različitost načina na koje dete učestvuje i višeslojnost uslova kojima se oblikuje život i rad vrtićke grupe, te kako bi postavila pitanje nad aktuelnim praksama kojima se učešće deteta podržava. Mapirajući događaj – odnosno, skicirajući molarne, molekularne i linije bega kao različite prirode i pravce kretanja višestrukih sila koje događaj oblikuju, autorka rada sugeriše mogućnost razumevanja participacije kao eksperimentalne, afektivne, kontekstualne i relacione prakse, koja zahteva kritički i kreativan anganžman teoretičara i praktičara jednako, i u čijem ostvarenju uloga pedagoga može biti od ključnog značaja. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije T2 - Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi T1 - Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja EP - 243 SP - 234 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437 ER -
@inbook{ author = "Mitranić, Nevena", year = "2020", abstract = "U ovom radu nastojimo da izmestimo pitanje participacije iz ustaljenih okvira tumačenja i podstaknemo nove mogućnosti razumevanja vaspitno-obrazovne prakse i kultivisanja učešća različitih aktera u njoj. Isprovocirana konkretnim događajem iz istraživanja sprovedenog u vrtićkoj grupi, autorka rada poziva se na filozofske ideje Žila Deleza i Feliksa Gatarija kako bi osvetlila različitost načina na koje dete učestvuje i višeslojnost uslova kojima se oblikuje život i rad vrtićke grupe, te kako bi postavila pitanje nad aktuelnim praksama kojima se učešće deteta podržava. Mapirajući događaj – odnosno, skicirajući molarne, molekularne i linije bega kao različite prirode i pravce kretanja višestrukih sila koje događaj oblikuju, autorka rada sugeriše mogućnost razumevanja participacije kao eksperimentalne, afektivne, kontekstualne i relacione prakse, koja zahteva kritički i kreativan anganžman teoretičara i praktičara jednako, i u čijem ostvarenju uloga pedagoga može biti od ključnog značaja.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi", booktitle = "Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja", pages = "243-234", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437" }
Mitranić, N.. (2020). Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja. in Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi Institut za pedagogiju i andragogiju., 234-243. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437
Mitranić N. Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja. in Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi. 2020;:234-243. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437 .
Mitranić, Nevena, "Pobeći sa Petrom: konture participacije na mapi jednog događaja" in Participacija u obrazovanju: Pedagoški (p)ogledi (2020):234-243, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3437 .