Podsticanje participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje pomoću informaciono komunikacionih tehnologija
2020
Download 🢃
Authors
Radović, VeraHebib, Emina
Ovesni, Kristinka
Contributors
Radulović, LidijaMilin, Vladeta
Ljujić, Bojan
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu se raspravlja o mogućnostima podsticanja participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje nastavnika osnovnih škola sa teritorije Republike Srbije pomoću informaciono komunikacionih tehnologija. U kvalitativnom istraživanju učestvovalo je dvadeset četiri nastavnika osnovnih škola čiji su obrazovna pripremljenost za korišćenje i odnos prema primeni informaciono komunikacionih tehnologija u sopstvenom profesionalnom usavršavanju posmatrani kroz prizmu dva modela profesionalnog usavršavanja nastavnika – modela zasnovanog na tradicionalnom korišćenju informaciono komunikacionih tehnologija i modela „umreženog profesionalnog usavršavanja”. Nalazi pokazuju da postoje prepreke u korišćenju modela „umreženog profesionalnog usavršavanja”, uzrokovane materijalno/tehničkom opremljenošću, diskontinuiranim programima i nedostatkom vremena, ali i snažno ispoljena zainteresovanost kod nastavnika koji su adekvatno osposobljeni za aktivnu participaciju u tom modelu i koji poseduju ne...ophodnu materijalno/tehničku opremu.
Keywords:
profesionalno usavršavanje nastavnika / informaciono komunikacione tehnologije / umreženo profesionalno usavršavanje / participativnostSource:
Participacija u obrazovanju - pedagoški (p)ogledi, zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga, 2020, 123-129Publisher:
- Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
- „Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji” (br. 179060) MPNTR RS
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Radović, Vera AU - Hebib, Emina AU - Ovesni, Kristinka PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3465 AB - U radu se raspravlja o mogućnostima podsticanja participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje nastavnika osnovnih škola sa teritorije Republike Srbije pomoću informaciono komunikacionih tehnologija. U kvalitativnom istraživanju učestvovalo je dvadeset četiri nastavnika osnovnih škola čiji su obrazovna pripremljenost za korišćenje i odnos prema primeni informaciono komunikacionih tehnologija u sopstvenom profesionalnom usavršavanju posmatrani kroz prizmu dva modela profesionalnog usavršavanja nastavnika – modela zasnovanog na tradicionalnom korišćenju informaciono komunikacionih tehnologija i modela „umreženog profesionalnog usavršavanja”. Nalazi pokazuju da postoje prepreke u korišćenju modela „umreženog profesionalnog usavršavanja”, uzrokovane materijalno/tehničkom opremljenošću, diskontinuiranim programima i nedostatkom vremena, ali i snažno ispoljena zainteresovanost kod nastavnika koji su adekvatno osposobljeni za aktivnu participaciju u tom modelu i koji poseduju neophodnu materijalno/tehničku opremu. PB - Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije C3 - Participacija u obrazovanju - pedagoški (p)ogledi, zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga T1 - Podsticanje participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje pomoću informaciono komunikacionih tehnologija EP - 129 SP - 123 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3465 ER -
@conference{ author = "Radović, Vera and Hebib, Emina and Ovesni, Kristinka", year = "2020", abstract = "U radu se raspravlja o mogućnostima podsticanja participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje nastavnika osnovnih škola sa teritorije Republike Srbije pomoću informaciono komunikacionih tehnologija. U kvalitativnom istraživanju učestvovalo je dvadeset četiri nastavnika osnovnih škola čiji su obrazovna pripremljenost za korišćenje i odnos prema primeni informaciono komunikacionih tehnologija u sopstvenom profesionalnom usavršavanju posmatrani kroz prizmu dva modela profesionalnog usavršavanja nastavnika – modela zasnovanog na tradicionalnom korišćenju informaciono komunikacionih tehnologija i modela „umreženog profesionalnog usavršavanja”. Nalazi pokazuju da postoje prepreke u korišćenju modela „umreženog profesionalnog usavršavanja”, uzrokovane materijalno/tehničkom opremljenošću, diskontinuiranim programima i nedostatkom vremena, ali i snažno ispoljena zainteresovanost kod nastavnika koji su adekvatno osposobljeni za aktivnu participaciju u tom modelu i koji poseduju neophodnu materijalno/tehničku opremu.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije", journal = "Participacija u obrazovanju - pedagoški (p)ogledi, zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga", title = "Podsticanje participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje pomoću informaciono komunikacionih tehnologija", pages = "129-123", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3465" }
Radović, V., Hebib, E.,& Ovesni, K.. (2020). Podsticanje participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje pomoću informaciono komunikacionih tehnologija. in Participacija u obrazovanju - pedagoški (p)ogledi, zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije., 123-129. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3465
Radović V, Hebib E, Ovesni K. Podsticanje participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje pomoću informaciono komunikacionih tehnologija. in Participacija u obrazovanju - pedagoški (p)ogledi, zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga. 2020;:123-129. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3465 .
Radović, Vera, Hebib, Emina, Ovesni, Kristinka, "Podsticanje participativnosti u programima za profesionalno usavršavanje pomoću informaciono komunikacionih tehnologija" in Participacija u obrazovanju - pedagoški (p)ogledi, zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga (2020):123-129, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3465 .