Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati ...građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije.
Кључне речи:
predstavnička demokratija, paternalizam, prosvećeni despotizam, participacija, princip šteteИзвор:
Theoria, 2016, 59, 4, 85-92Издавач:
- Srpsko filozofsko društvo, Beograd
Институција/група
Filozofija / PhilosophyTY - JOUR AU - Kovačević, Miloš PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3489 AB - U Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije. PB - Srpsko filozofsko društvo, Beograd T2 - Theoria T1 - Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije EP - 92 IS - 4 SP - 85 VL - 59 DO - 10.2298/THEO1604085K ER -
@article{ author = "Kovačević, Miloš", year = "2016", abstract = "U Razmatranjima o predstavničkoj vladi Mil tvrdi da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja za ona društva koja zadovoljavaju neophodne uslove da bi se predstavnička demokratija održala. U prilog ovoj tezi Mil nudi dva argumenta. Jednim pokazuje da su prava i interesi građana najbolje garantovani onda kada je samim građanima omogućeno da ih štite. Drugim (edukativnim) argumentom pokazuje da je predstavnička demokratija najbolji oblik državnog uređenja zato što nudi najveće mogućnosti za obrazovanje građana. U ovom radu branim samo Milov edukativni argument u prilog (predstavničke) demokratije od kritike kojom Arneson želi da pokaže da glavni izvor paternalizma u Milovoj teoriji vlade leži u obrazovanju građana kao glavnom kriterijumu za dobru vladu. Arneson tvrdi da nedemokratska društva mogu jednako dobro kao demokratska da obrazuju građane, što pokazuje da je glavni cilj Milove vlade paternalistički. Takođe, Arneson pokazuje da čak i da nije moguće obrazovati građane u nedemokratskim društvima jednako dobro kao u demokratskim, cilj obrazovanja građana, kao glavni cilj vlade, smanjuje slobode garantovane principom štete. Braniću Milov glavni cilj vlade i od jedne i od druge linije Arnesonove argumentacije.", publisher = "Srpsko filozofsko društvo, Beograd", journal = "Theoria", title = "Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije", pages = "92-85", number = "4", volume = "59", doi = "10.2298/THEO1604085K" }
Kovačević, M.. (2016). Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije. in Theoria Srpsko filozofsko društvo, Beograd., 59(4), 85-92. https://doi.org/10.2298/THEO1604085K
Kovačević M. Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije. in Theoria. 2016;59(4):85-92. doi:10.2298/THEO1604085K .
Kovačević, Miloš, "Odbrana Milovog edukativnog argumenta u prilog demokratije" in Theoria, 59, no. 4 (2016):85-92, https://doi.org/10.2298/THEO1604085K . .