Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i
međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne
potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje
participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj
zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku
ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U
skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u
legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno
učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata
istraživanja o perc...epcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da
postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju
uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika
Keywords:
nastavnici / stručno usavršavanje / proces odlučivanja / model participacijeSource:
Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi, 2020, 285-292Publisher:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji
Institution/Community
Pedagogija / PedagogyTY - CHAP AU - Sekulić, Jelena PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3542 AB - Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata istraživanja o percepcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije T2 - Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi T1 - Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi EP - 292 SP - 285 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542 ER -
@inbook{ author = "Sekulić, Jelena", year = "2020", abstract = "Stručno usavršavanje nastavnika nalazi se visoko na listi nacionalnih i međunarodnih prioriteta. Od nastavnika se očekuje da kontinuirano razvijaju svoja znanja i veštine, jer se smatra da inicijalno obrazovanje ne može da zadovolji sve njihove obrazovne potrebe tokom profesionalne karijere. U radu se razmatra da li se i na koji način ostvaruje participacija nastavnika u odlučivanju o pitanjima u vezi sa stručnim usavršavanjem u našoj zemlji. Važno je omogućiti učešće nastavnika u tom procesu, jer se na taj način stvara prostor za „glas” nastavnika o njihovim obrazovnim potrebama i prioritetima. Na početku ćemo pristupiti određenju pojma participacija, prikazivanjem jednog modela participacije. U skladu sa razumevanjem pojma participacija u nastavku rada se, na osnovu uvida u legislativu koja reguliše stručno usvaršavanje nastavnika, razmatra kako je predviđeno učešće nastavnika u procesu odlučivanja u tom domenu. Takođe, biće dat pregled rezultata istraživanja o percepcijama nastavnika o njihovom učešću. Dobijeni nalazi pokazuju da postoji potreba za razvojem podržavajućeg konteksta na nivou škole i sistema u celini u cilju uspostavljanja viših nivoa participacije nastavnika", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi", booktitle = "Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi", pages = "292-285", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542" }
Sekulić, J.. (2020). Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi. in Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju., 285-292. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542
Sekulić J. Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi. in Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi. 2020;:285-292. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542 .
Sekulić, Jelena, "Participacija nastavnika u procesu koncipiranja stručnog usavršavanja: mogućnosti i dometi" in Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi (2020):285-292, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3542 .