Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Krajem XIX i početkom XX veka u različitim delovima Evrope i sveta možemo uočiti pokrete koji se zalažu za novo vaspitanje i novu školu. Ti pokreti razvijaju se na području SAD-a ali i na evropskom kontinentu i predstavljaju izvesnu reakciju na mehanicistički, intelektualistički i formalistički pricnip u vaspitanju, razvijan u praksi srednjovekovnog obrazovanja. Na reaktivnoj liniji novih pravaca i na preseku znanja koje nude različite discipline poput filozofije, psihologije, fiziologije ali istorije pedagogije pojavljuju se novi pokreti za radnu školu koji insitiraju na rekonceptualizaciji shvatanja deteta, detinjstva i vaspitanja. Anti-intelektualizam, pragmatizam, pedocentrizam ali i esencijalizam termini su koji se vezuju za nove pokrete okupljenih oko imena “škola rada”. Djui i Ferijer svoje pedagoške koncepcije razvijaju na preseku znanja pomenutih disciplina, a Djuijeva filozofija vaspitanja nailazi na pozitivnu recepciju u radovima Ferijera u prvoj polovini XX veka. U ovom rad...u bavimo se poređenjem Djuijeve i Ferijerove vaspitne koncepcije uzimajući kao uporišne tačke razmatranja recepciju Djuija u Ferijerovim radovima, uticaje pod kojima grade svoje pedagoške kocepcije, ciljeve vaspitanja, shvatanje prirode deteta, odnos iskustva i vaspitanja kao i shvatanje rada.
Ključne reči:
škola rada / aktivna škola / pragmatizam / funkcionalna pedagogijaIzvor:
Pedagogija, 2021, 76, 1-2, 5-21Izdavač:
- Forum Pedagoga
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Nikolic, Luka AU - Sekulović, Milica PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3545 AB - Krajem XIX i početkom XX veka u različitim delovima Evrope i sveta možemo uočiti pokrete koji se zalažu za novo vaspitanje i novu školu. Ti pokreti razvijaju se na području SAD-a ali i na evropskom kontinentu i predstavljaju izvesnu reakciju na mehanicistički, intelektualistički i formalistički pricnip u vaspitanju, razvijan u praksi srednjovekovnog obrazovanja. Na reaktivnoj liniji novih pravaca i na preseku znanja koje nude različite discipline poput filozofije, psihologije, fiziologije ali istorije pedagogije pojavljuju se novi pokreti za radnu školu koji insitiraju na rekonceptualizaciji shvatanja deteta, detinjstva i vaspitanja. Anti-intelektualizam, pragmatizam, pedocentrizam ali i esencijalizam termini su koji se vezuju za nove pokrete okupljenih oko imena “škola rada”. Djui i Ferijer svoje pedagoške koncepcije razvijaju na preseku znanja pomenutih disciplina, a Djuijeva filozofija vaspitanja nailazi na pozitivnu recepciju u radovima Ferijera u prvoj polovini XX veka. U ovom radu bavimo se poređenjem Djuijeve i Ferijerove vaspitne koncepcije uzimajući kao uporišne tačke razmatranja recepciju Djuija u Ferijerovim radovima, uticaje pod kojima grade svoje pedagoške kocepcije, ciljeve vaspitanja, shvatanje prirode deteta, odnos iskustva i vaspitanja kao i shvatanje rada. PB - Forum Pedagoga T2 - Pedagogija T1 - Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera EP - 21 IS - 1-2 SP - 5 VL - 76 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3545 ER -
@article{ author = "Nikolic, Luka and Sekulović, Milica", year = "2021", abstract = "Krajem XIX i početkom XX veka u različitim delovima Evrope i sveta možemo uočiti pokrete koji se zalažu za novo vaspitanje i novu školu. Ti pokreti razvijaju se na području SAD-a ali i na evropskom kontinentu i predstavljaju izvesnu reakciju na mehanicistički, intelektualistički i formalistički pricnip u vaspitanju, razvijan u praksi srednjovekovnog obrazovanja. Na reaktivnoj liniji novih pravaca i na preseku znanja koje nude različite discipline poput filozofije, psihologije, fiziologije ali istorije pedagogije pojavljuju se novi pokreti za radnu školu koji insitiraju na rekonceptualizaciji shvatanja deteta, detinjstva i vaspitanja. Anti-intelektualizam, pragmatizam, pedocentrizam ali i esencijalizam termini su koji se vezuju za nove pokrete okupljenih oko imena “škola rada”. Djui i Ferijer svoje pedagoške koncepcije razvijaju na preseku znanja pomenutih disciplina, a Djuijeva filozofija vaspitanja nailazi na pozitivnu recepciju u radovima Ferijera u prvoj polovini XX veka. U ovom radu bavimo se poređenjem Djuijeve i Ferijerove vaspitne koncepcije uzimajući kao uporišne tačke razmatranja recepciju Djuija u Ferijerovim radovima, uticaje pod kojima grade svoje pedagoške kocepcije, ciljeve vaspitanja, shvatanje prirode deteta, odnos iskustva i vaspitanja kao i shvatanje rada.", publisher = "Forum Pedagoga", journal = "Pedagogija", title = "Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera", pages = "21-5", number = "1-2", volume = "76", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3545" }
Nikolic, L.,& Sekulović, M.. (2021). Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera. in Pedagogija Forum Pedagoga., 76(1-2), 5-21. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3545
Nikolic L, Sekulović M. Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera. in Pedagogija. 2021;76(1-2):5-21. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3545 .
Nikolic, Luka, Sekulović, Milica, "Koncepcije vaspitanja Džona Djuija i Adolfa Ferijera" in Pedagogija, 76, no. 1-2 (2021):5-21, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3545 .