Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo
Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na
emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške im...plikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije.
Кључне речи:
participacija / emancipacija / demokratičnost / ravnopravnost / kritička pedagogijaИзвор:
Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi, 2020, 41-46Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije
- Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Koncepcije i strategije obezbeđivanja kvaliteta bazičnog obrazovanja i vaspitanja Učiteljskog fakulteta u Beogradu (broj 179020, 2011-2019)
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji Instituta za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu (broj 179060, 2011-2019)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Tadić, Aleksandar S. AU - Nikolić, Luka PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3547 AB - Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške implikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije. PB - Pedagoško društvo Srbije PB - Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet C3 - Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi T1 - Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse EP - 46 EP - M63 SP - 41 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547 ER -
@conference{ author = "Tadić, Aleksandar S. and Nikolić, Luka", year = "2020", abstract = "Predstavnici savremenih kritičkih i emancipatorskih koncepcija vaspitanja (Paulo Freire, Majkl Epl, Anri Žiru, Žak Ransijer) pojam emancipacije povezuju sa srodnim pojmovima koji se odnose na podržavanje autonomije učenika, samoodređenje, ali i njihovu aktivnu participaciju u nastavnom i društvenom kontekstu. U radu se razmatra argumentacija njihove polazne teze da je za podršku emancipaciji, kao i za demokratizaciju škole i društva nužno razvijati obrazovne prakse na temeljima ravnopravnosti u interakciji između svih subjekata nastave, tj. uspostavljati odnose u učionici na jednakim pozicijama. Kroz predstavljanje mogućih pravaca razvoja obrazovnih praksi baziranih na emancipatorskim osnovama, ističe se značaj nastavničke podrške uključivanju učenika u procese odlučivanja o bitnim pitanjima života i rada u školi. Implementacija različitih participativnih metoda vaspitnog rada doprinosi promeni položaja učenika u nastavnom procesu i kvalitetnijem obrazovanju. Izvedene su pedagoške implikacije u vezi sa konceptualizacijom participativnih obrazovnih praksi kao emancipatorskih, uz afirmaciju emancipatorskih imperativa samoosnaživanja i društvene transformacije.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet", journal = "Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi", title = "Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse", pages = "46-M63-41", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547" }
Tadić, A. S.,& Nikolić, L.. (2020). Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi Pedagoško društvo Srbije., 41-46. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547
Tadić AS, Nikolić L. Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi. 2020;:41-46. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547 .
Tadić, Aleksandar S., Nikolić, Luka, "Emancipatorska pedagogija i participativne obrazovne prakse" in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Participacija u obrazovanju pedagoški (p)ogledi (2020):41-46, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3547 .