Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza
Апстракт
У овом раду је након дефинисања појмова дигитална писменост,
дигитални грађанин и криза, фокус истраживања усмерен на сагледавање
и објашњење места, улоге и значаја дигиталне писмености у времену ковид
кризе, коришћењем квалитативног приступа, методом анализе документације, одлука и препорука Владе Србије, инструкција министарстава, као и
информација и пријавних формулара са државних портала, у периоду од
марта 2020. до маја 2021. године у Републици Србији. Истраживање је показало да је одговор државе на кризу претпоставио постојање довољног нивоa
дигиталне писмености грађана за прелазак на онлајн окружење, као и да се
посебно у сектору просвете правовремено и систематски радило на подизању нивоа писмености наставног кадра. Иако су претходна истраживања
указала на потребу за унапређењем дигиталне писмености грађана, налазимо да су током ковид кризе изостале активности и мере масовне образовне
активности.
In this paper, after defining the terms digital literacy, digital citizen and
crisis, the focus of research is on understanding and explaining the position, role
and importance of digital literacy in times of crisis, using a qualitative approach,
method of document analysis of decisions and recommendations of the Serbian
Government, ministries instructions, as well as information and application forms
from state portals, in the period from March 2020 to May 2021 in the Republic of
Serbia. The research showed that the state’s response to the crisis presupposed the
existence of a sufficient level of digital literacy of citizens to switch to the online
environment, as well as that in the education sector, timely and systematic work
was done to raise the literacy level of teachers. Although previous research has
indicated the need to improve the digital literacy of citizens, we found that during
the Covid crisis there were no activities and measures of mass educational activity
...
for digital literacy improvement.
Кључне речи:
дигитална писменост / дигитални грађанин / ковид криза / digital literacy / digital citizen / crisis / covid crisisИзвор:
Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi, 2021, 27-41Издавач:
- Beograd: Filozofski fakultet, Univerzitet u Beograd.
Финансирање / пројекти:
- Projekat Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu "Čovek i društvo u vreme krize"
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Grozdić, Vukašin B. PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3559 AB - У овом раду је након дефинисања појмова дигитална писменост, дигитални грађанин и криза, фокус истраживања усмерен на сагледавање и објашњење места, улоге и значаја дигиталне писмености у времену ковид кризе, коришћењем квалитативног приступа, методом анализе документације, одлука и препорука Владе Србије, инструкција министарстава, као и информација и пријавних формулара са државних портала, у периоду од марта 2020. до маја 2021. године у Републици Србији. Истраживање је показало да је одговор државе на кризу претпоставио постојање довољног нивоa дигиталне писмености грађана за прелазак на онлајн окружење, као и да се посебно у сектору просвете правовремено и систематски радило на подизању нивоа писмености наставног кадра. Иако су претходна истраживања указала на потребу за унапређењем дигиталне писмености грађана, налазимо да су током ковид кризе изостале активности и мере масовне образовне активности. AB - In this paper, after defining the terms digital literacy, digital citizen and crisis, the focus of research is on understanding and explaining the position, role and importance of digital literacy in times of crisis, using a qualitative approach, method of document analysis of decisions and recommendations of the Serbian Government, ministries instructions, as well as information and application forms from state portals, in the period from March 2020 to May 2021 in the Republic of Serbia. The research showed that the state’s response to the crisis presupposed the existence of a sufficient level of digital literacy of citizens to switch to the online environment, as well as that in the education sector, timely and systematic work was done to raise the literacy level of teachers. Although previous research has indicated the need to improve the digital literacy of citizens, we found that during the Covid crisis there were no activities and measures of mass educational activity for digital literacy improvement. PB - Beograd: Filozofski fakultet, Univerzitet u Beograd. T2 - Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi T1 - Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza EP - 41 SP - 27 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3559 ER -
@inbook{ author = "Grozdić, Vukašin B.", year = "2021", abstract = "У овом раду је након дефинисања појмова дигитална писменост, дигитални грађанин и криза, фокус истраживања усмерен на сагледавање и објашњење места, улоге и значаја дигиталне писмености у времену ковид кризе, коришћењем квалитативног приступа, методом анализе документације, одлука и препорука Владе Србије, инструкција министарстава, као и информација и пријавних формулара са државних портала, у периоду од марта 2020. до маја 2021. године у Републици Србији. Истраживање је показало да је одговор државе на кризу претпоставио постојање довољног нивоa дигиталне писмености грађана за прелазак на онлајн окружење, као и да се посебно у сектору просвете правовремено и систематски радило на подизању нивоа писмености наставног кадра. Иако су претходна истраживања указала на потребу за унапређењем дигиталне писмености грађана, налазимо да су током ковид кризе изостале активности и мере масовне образовне активности., In this paper, after defining the terms digital literacy, digital citizen and crisis, the focus of research is on understanding and explaining the position, role and importance of digital literacy in times of crisis, using a qualitative approach, method of document analysis of decisions and recommendations of the Serbian Government, ministries instructions, as well as information and application forms from state portals, in the period from March 2020 to May 2021 in the Republic of Serbia. The research showed that the state’s response to the crisis presupposed the existence of a sufficient level of digital literacy of citizens to switch to the online environment, as well as that in the education sector, timely and systematic work was done to raise the literacy level of teachers. Although previous research has indicated the need to improve the digital literacy of citizens, we found that during the Covid crisis there were no activities and measures of mass educational activity for digital literacy improvement.", publisher = "Beograd: Filozofski fakultet, Univerzitet u Beograd.", journal = "Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi", booktitle = "Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza", pages = "41-27", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3559" }
Grozdić, V. B.. (2021). Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza. in Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi Beograd: Filozofski fakultet, Univerzitet u Beograd.., 27-41. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3559
Grozdić VB. Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza. in Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi. 2021;:27-41. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3559 .
Grozdić, Vukašin B., "Digitalna pismenost - potencijalni odgovor na izazove kriza" in Život u kriznim vremenima - andragoški pogledi (2021):27-41, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3559 .