Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika
Authors
Orlović Lovren, VioletaČairović, Neda
Contributors
Krnjaja, ŽivkaSenić Ružić, Mirjana
Milošević, Zorica
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Nakon dvogodišnjeg iskustva u podučavanju u pandemijskim uslovima, nastavnici se i dalje
suočavaju sa neizvesnošću u pogledu budućnosti pandemije, ali i modaliteta nastave u svim,
pa i oblasti visokog obrazovanja. Posmatrajući i ovu krizu kao priliku za refleksiju, preduzeto
je istraživanje na uzorku od 36 univerzitetskih nastavnika Filozofskog fakulteta, kojim su
ispitivane njihove perspektive o podučavanju u digitalnom okruženju u odnosu na direktnu
nastavu. Nalazi istraživanja pokazuju da promene u odnosu na okruženje nisu značajne i da je
u dobroj meri zadržana tradicionalna praksa podučavanja. Kao i u srodnim istraživanjima,
rezultati govore da u digitalnom okruženju trpi neposredna komunikacija i socijalna
interakcija, mogućnost praktičnog vežbanja i sagledavanja reakcija i raspoloženja studenata.
Imajući u vidu produženo trajanje ove i mogućnosti novih kriza, kao i potencijalni hibridni
modalitet nastave u budućnosti, neophodna je podrška daljem razvoju kompetencija za...
podučavanje u digitalnom okruženju, ali i opštem blagostanju nastavnika, kao i dalja
istraživanja njihovih uverenja, perspektiva i prakse.
Keywords:
pandemija / preispitivanje / podučavanje / univerzitetski nastavniciSource:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova, 2022, 246-253Publisher:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
Funding / projects:
- Rad je nastao u okviru naučnoistraživačkog projekta Čovek i društvo u vreme krize, koji finansira Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Orlović Lovren, Violeta AU - Čairović, Neda PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3612 AB - Nakon dvogodišnjeg iskustva u podučavanju u pandemijskim uslovima, nastavnici se i dalje suočavaju sa neizvesnošću u pogledu budućnosti pandemije, ali i modaliteta nastave u svim, pa i oblasti visokog obrazovanja. Posmatrajući i ovu krizu kao priliku za refleksiju, preduzeto je istraživanje na uzorku od 36 univerzitetskih nastavnika Filozofskog fakulteta, kojim su ispitivane njihove perspektive o podučavanju u digitalnom okruženju u odnosu na direktnu nastavu. Nalazi istraživanja pokazuju da promene u odnosu na okruženje nisu značajne i da je u dobroj meri zadržana tradicionalna praksa podučavanja. Kao i u srodnim istraživanjima, rezultati govore da u digitalnom okruženju trpi neposredna komunikacija i socijalna interakcija, mogućnost praktičnog vežbanja i sagledavanja reakcija i raspoloženja studenata. Imajući u vidu produženo trajanje ove i mogućnosti novih kriza, kao i potencijalni hibridni modalitet nastave u budućnosti, neophodna je podrška daljem razvoju kompetencija za podučavanje u digitalnom okruženju, ali i opštem blagostanju nastavnika, kao i dalja istraživanja njihovih uverenja, perspektiva i prakse. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju T2 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova T1 - Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika EP - 253 SP - 246 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612 ER -
@inbook{ author = "Orlović Lovren, Violeta and Čairović, Neda", year = "2022", abstract = "Nakon dvogodišnjeg iskustva u podučavanju u pandemijskim uslovima, nastavnici se i dalje suočavaju sa neizvesnošću u pogledu budućnosti pandemije, ali i modaliteta nastave u svim, pa i oblasti visokog obrazovanja. Posmatrajući i ovu krizu kao priliku za refleksiju, preduzeto je istraživanje na uzorku od 36 univerzitetskih nastavnika Filozofskog fakulteta, kojim su ispitivane njihove perspektive o podučavanju u digitalnom okruženju u odnosu na direktnu nastavu. Nalazi istraživanja pokazuju da promene u odnosu na okruženje nisu značajne i da je u dobroj meri zadržana tradicionalna praksa podučavanja. Kao i u srodnim istraživanjima, rezultati govore da u digitalnom okruženju trpi neposredna komunikacija i socijalna interakcija, mogućnost praktičnog vežbanja i sagledavanja reakcija i raspoloženja studenata. Imajući u vidu produženo trajanje ove i mogućnosti novih kriza, kao i potencijalni hibridni modalitet nastave u budućnosti, neophodna je podrška daljem razvoju kompetencija za podučavanje u digitalnom okruženju, ali i opštem blagostanju nastavnika, kao i dalja istraživanja njihovih uverenja, perspektiva i prakse.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova", booktitle = "Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika", pages = "253-246", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612" }
Orlović Lovren, V.,& Čairović, N.. (2022). Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 246-253. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612
Orlović Lovren V, Čairović N. Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova. 2022;:246-253. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612 .
Orlović Lovren, Violeta, Čairović, Neda, "Pandemija COVID-19 – kriza i(li) prilika za preispitivanje prakse podučavanja univerzitetskih nastavnika" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje - zbornik radova (2022):246-253, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3612 .