Дискурс једног предшколског програма
Апстракт
Рад представља приказ критичке анализе дискурса једног предшколског програма васпитања и образовања.Полази од Фукоовог концепта дискурса као језика у употреби који не само да рефлектује социјални поредак већ га и обликује кроз мрежу конвенција, знања и праксе које детерминишу човекову, у овом случају читаочеву, перцепцију стварности. Основна идеја анализе пердстављене у раду заснива се на откривању дискурзивних стратегија и/или система правила датих у тексту "Основа програма предшколског васпитања и образовања за рад са децом од три до седам година - модел А" који омогућавају одређене исказе и разумевања о детету и тако позиционирају дете и васпитача кроз дискурсне репертоаре. Овај приступ нам помаже да контекстуализујемо текст и тако разумемо основни механизам дискурса у креирању специфичних верзија предшколског васпитања и образовања. Како је и сама анализа дискурса повезана с интерпретацијом и наратологијом, са причом као константом, тако и овај рад представља причу о једном предшко...лском програму будући да као и сваки други текст прича причу која није до краја испричана и која даље може да се развија у различитим правцима.
Кључне речи:
програм педшколског васпитања / дискурс / критичка анализа дискурсаИзвор:
Етно-антрополошки проблеми, 2011, 513-529Издавач:
- Филозофски факултет Универзитета у Београду - Одељење за етнологију и антропологију
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Miškeljin, Lidija PY - 2011 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3673 AB - Рад представља приказ критичке анализе дискурса једног предшколског програма васпитања и образовања.Полази од Фукоовог концепта дискурса као језика у употреби који не само да рефлектује социјални поредак већ га и обликује кроз мрежу конвенција, знања и праксе које детерминишу човекову, у овом случају читаочеву, перцепцију стварности. Основна идеја анализе пердстављене у раду заснива се на откривању дискурзивних стратегија и/или система правила датих у тексту "Основа програма предшколског васпитања и образовања за рад са децом од три до седам година - модел А" који омогућавају одређене исказе и разумевања о детету и тако позиционирају дете и васпитача кроз дискурсне репертоаре. Овај приступ нам помаже да контекстуализујемо текст и тако разумемо основни механизам дискурса у креирању специфичних верзија предшколског васпитања и образовања. Како је и сама анализа дискурса повезана с интерпретацијом и наратологијом, са причом као константом, тако и овај рад представља причу о једном предшколском програму будући да као и сваки други текст прича причу која није до краја испричана и која даље може да се развија у различитим правцима. PB - Филозофски факултет Универзитета у Београду - Одељење за етнологију и антропологију T2 - Етно-антрополошки проблеми T1 - Дискурс једног предшколског програма EP - 529 SP - 513 DO - 10.21301/EAP.v6i2.13 ER -
@article{ author = "Miškeljin, Lidija", year = "2011", abstract = "Рад представља приказ критичке анализе дискурса једног предшколског програма васпитања и образовања.Полази од Фукоовог концепта дискурса као језика у употреби који не само да рефлектује социјални поредак већ га и обликује кроз мрежу конвенција, знања и праксе које детерминишу човекову, у овом случају читаочеву, перцепцију стварности. Основна идеја анализе пердстављене у раду заснива се на откривању дискурзивних стратегија и/или система правила датих у тексту "Основа програма предшколског васпитања и образовања за рад са децом од три до седам година - модел А" који омогућавају одређене исказе и разумевања о детету и тако позиционирају дете и васпитача кроз дискурсне репертоаре. Овај приступ нам помаже да контекстуализујемо текст и тако разумемо основни механизам дискурса у креирању специфичних верзија предшколског васпитања и образовања. Како је и сама анализа дискурса повезана с интерпретацијом и наратологијом, са причом као константом, тако и овај рад представља причу о једном предшколском програму будући да као и сваки други текст прича причу која није до краја испричана и која даље може да се развија у различитим правцима.", publisher = "Филозофски факултет Универзитета у Београду - Одељење за етнологију и антропологију", journal = "Етно-антрополошки проблеми", title = "Дискурс једног предшколског програма", pages = "529-513", doi = "10.21301/EAP.v6i2.13" }
Miškeljin, L.. (2011). Дискурс једног предшколског програма. in Етно-антрополошки проблеми Филозофски факултет Универзитета у Београду - Одељење за етнологију и антропологију., 513-529. https://doi.org/10.21301/EAP.v6i2.13
Miškeljin L. Дискурс једног предшколског програма. in Етно-антрополошки проблеми. 2011;:513-529. doi:10.21301/EAP.v6i2.13 .
Miškeljin, Lidija, "Дискурс једног предшколског програма" in Етно-антрополошки проблеми (2011):513-529, https://doi.org/10.21301/EAP.v6i2.13 . .