Upotreba interneta u obrazovanju odraslih: istorijsko-organizaciona perspektiva
The internet use in adult education: Historical and organisational perspectives
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Iako u svojim začecima internet nije bio primarno obrazovna kompjuterska mreža (ne nastaje sa namerom da se sistematski primenjuje u obrazovanju), vrlo brzo nakon što se pojavio prepoznate su mogućnosti njegove upotrebe u obrazovnoj delatnosti. Ovaj rad posvećen je analizi bitnih hronoloških momenata (prevashodno tehnoloških i socijalnih) koji su bili ključni sa aspekta sveobuhvatnog stavljanja interneta u funkciju obrazovanja generalno, pa i u funkciju obrazovanja odraslih. U tom smislu, u nešto više detalja, analizirali smo nastanak i razvoj interneta kao obrazovne kompjuterske mreže u kontekstu opšteg razvoja informaciono-komunikacionih tehnologija. Sprovodeći pomenutu analizu, primarno smo bili fokusirani na četiri ključna istorijska perioda u razvoju kompjuterskih tehnologija u funkciji obrazovanja. Takođe, namera nam je bila da ukažemo na delatnost međunarodnih institucija koje su pratile, podsticale i podržavale razvoj primene interneta i ostalih informaciono-komunikacionih tehn...ologija u sferi obrazovanja. U skladu sa tim, istakli smo ključne momente koji se tiču delatnosti ovih organizacija i koji najbolje opisuju njihove zasluge za rastuću upotrebu interneta u sferi obrazovanja generalno i u tom kontekstu obrazovanja odraslih.
Beside the fact that the Internet was not primarily educational network (it didn’t emerge from the intention to be systematically used in the field of education), shortly after it emerged, possibilities of its application in education were recognised. This paper is dedicated to analysis of the most important chronological moments (technological and social in the first place) that were crucial in sense of comprehensive application of the Internet in service of education in general, but also in service of adult education. Having all mentioned in focus, in more details, we analysed emergence and development of the Internet observed as educational computer network in frame of general development of information and communication technologies. While realising mentioned analysis, our focus was on four historical periods of educational computer technologies. We also intended to emphasize the activities of international institutions that followed, encouraged and supported the development of the... Internet use and the use of other information and communication technologies
in the field of education. According to that, we distinguished the main moments referring activities of these organisations which describe in the best manner their contributions to growing application of the Internet in education in general, but also in adult education.
Кључне речи:
razvoj interneta / obrazovanje odraslih / informaciono-komunikacione tehnologije / UNESCO / IFIP / Tehnički komitet za obrazovanje – TC3 / development of the Internet / adult education / information and communication technologies / UNESCO / IFIP / Technical Committee for Education – TC3Извор:
Obrazovanje odraslih - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, 2017, 17, 1-2, 35-52Издавач:
- JU Centar za kulturu Kantona Sarajevo OJ Bosanski kulturni centar Sarajevo i Institut za međunarodnu saradnju Njemačkog saveza visokih narodnih škola (dvv International) Ured za Bosnu i Hercegovinu
Финансирање / пројекти:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređenja kvaliteta obrazovanja u Srbiji (broj: 179060)
Напомена:
- UDK 374.7 - za časopis UDK: 374.7:004.738.5(091) - za konkretan članak
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Ljujić, Bojan PY - 2017 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3694 AB - Iako u svojim začecima internet nije bio primarno obrazovna kompjuterska mreža (ne nastaje sa namerom da se sistematski primenjuje u obrazovanju), vrlo brzo nakon što se pojavio prepoznate su mogućnosti njegove upotrebe u obrazovnoj delatnosti. Ovaj rad posvećen je analizi bitnih hronoloških momenata (prevashodno tehnoloških i socijalnih) koji su bili ključni sa aspekta sveobuhvatnog stavljanja interneta u funkciju obrazovanja generalno, pa i u funkciju obrazovanja odraslih. U tom smislu, u nešto više detalja, analizirali smo nastanak i razvoj interneta kao obrazovne kompjuterske mreže u kontekstu opšteg razvoja informaciono-komunikacionih tehnologija. Sprovodeći pomenutu analizu, primarno smo bili fokusirani na četiri ključna istorijska perioda u razvoju kompjuterskih tehnologija u funkciji obrazovanja. Takođe, namera nam je bila da ukažemo na delatnost međunarodnih institucija koje su pratile, podsticale i podržavale razvoj primene interneta i ostalih informaciono-komunikacionih tehnologija u sferi obrazovanja. U skladu sa tim, istakli smo ključne momente koji se tiču delatnosti ovih organizacija i koji najbolje opisuju njihove zasluge za rastuću upotrebu interneta u sferi obrazovanja generalno i u tom kontekstu obrazovanja odraslih. AB - Beside the fact that the Internet was not primarily educational network (it didn’t emerge from the intention to be systematically used in the field of education), shortly after it emerged, possibilities of its application in education were recognised. This paper is dedicated to analysis of the most important chronological moments (technological and social in the first place) that were crucial in sense of comprehensive application of the Internet in service of education in general, but also in service of adult education. Having all mentioned in focus, in more details, we analysed emergence and development of the Internet observed as educational computer network in frame of general development of information and communication technologies. While realising mentioned analysis, our focus was on four historical periods of educational computer technologies. We also intended to emphasize the activities of international institutions that followed, encouraged and supported the development of the Internet use and the use of other information and communication technologies in the field of education. According to that, we distinguished the main moments referring activities of these organisations which describe in the best manner their contributions to growing application of the Internet in education in general, but also in adult education. PB - JU Centar za kulturu Kantona Sarajevo OJ Bosanski kulturni centar Sarajevo i Institut za međunarodnu saradnju Njemačkog saveza visokih narodnih škola (dvv International) Ured za Bosnu i Hercegovinu T2 - Obrazovanje odraslih - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu T1 - Upotreba interneta u obrazovanju odraslih: istorijsko-organizaciona perspektiva T1 - The internet use in adult education: Historical and organisational perspectives EP - 52 IS - 1-2 SP - 35 VL - 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3694 ER -
@article{ author = "Ljujić, Bojan", year = "2017", abstract = "Iako u svojim začecima internet nije bio primarno obrazovna kompjuterska mreža (ne nastaje sa namerom da se sistematski primenjuje u obrazovanju), vrlo brzo nakon što se pojavio prepoznate su mogućnosti njegove upotrebe u obrazovnoj delatnosti. Ovaj rad posvećen je analizi bitnih hronoloških momenata (prevashodno tehnoloških i socijalnih) koji su bili ključni sa aspekta sveobuhvatnog stavljanja interneta u funkciju obrazovanja generalno, pa i u funkciju obrazovanja odraslih. U tom smislu, u nešto više detalja, analizirali smo nastanak i razvoj interneta kao obrazovne kompjuterske mreže u kontekstu opšteg razvoja informaciono-komunikacionih tehnologija. Sprovodeći pomenutu analizu, primarno smo bili fokusirani na četiri ključna istorijska perioda u razvoju kompjuterskih tehnologija u funkciji obrazovanja. Takođe, namera nam je bila da ukažemo na delatnost međunarodnih institucija koje su pratile, podsticale i podržavale razvoj primene interneta i ostalih informaciono-komunikacionih tehnologija u sferi obrazovanja. U skladu sa tim, istakli smo ključne momente koji se tiču delatnosti ovih organizacija i koji najbolje opisuju njihove zasluge za rastuću upotrebu interneta u sferi obrazovanja generalno i u tom kontekstu obrazovanja odraslih., Beside the fact that the Internet was not primarily educational network (it didn’t emerge from the intention to be systematically used in the field of education), shortly after it emerged, possibilities of its application in education were recognised. This paper is dedicated to analysis of the most important chronological moments (technological and social in the first place) that were crucial in sense of comprehensive application of the Internet in service of education in general, but also in service of adult education. Having all mentioned in focus, in more details, we analysed emergence and development of the Internet observed as educational computer network in frame of general development of information and communication technologies. While realising mentioned analysis, our focus was on four historical periods of educational computer technologies. We also intended to emphasize the activities of international institutions that followed, encouraged and supported the development of the Internet use and the use of other information and communication technologies in the field of education. According to that, we distinguished the main moments referring activities of these organisations which describe in the best manner their contributions to growing application of the Internet in education in general, but also in adult education.", publisher = "JU Centar za kulturu Kantona Sarajevo OJ Bosanski kulturni centar Sarajevo i Institut za međunarodnu saradnju Njemačkog saveza visokih narodnih škola (dvv International) Ured za Bosnu i Hercegovinu", journal = "Obrazovanje odraslih - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu", title = "Upotreba interneta u obrazovanju odraslih: istorijsko-organizaciona perspektiva, The internet use in adult education: Historical and organisational perspectives", pages = "52-35", number = "1-2", volume = "17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3694" }
Ljujić, B.. (2017). Upotreba interneta u obrazovanju odraslih: istorijsko-organizaciona perspektiva. in Obrazovanje odraslih - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu JU Centar za kulturu Kantona Sarajevo OJ Bosanski kulturni centar Sarajevo i Institut za međunarodnu saradnju Njemačkog saveza visokih narodnih škola (dvv International) Ured za Bosnu i Hercegovinu., 17(1-2), 35-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3694
Ljujić B. Upotreba interneta u obrazovanju odraslih: istorijsko-organizaciona perspektiva. in Obrazovanje odraslih - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 2017;17(1-2):35-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3694 .
Ljujić, Bojan, "Upotreba interneta u obrazovanju odraslih: istorijsko-organizaciona perspektiva" in Obrazovanje odraslih - Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu, 17, no. 1-2 (2017):35-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3694 .